Ktm 690 smc-r

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Klarar man sig inte på ljudkravet med mellan db killern till wingsdämparn? :/ om inte så kanske någon vänlig själ vill sälja sin lilla db killer till mig?:) då den ligger på E4an någonstans mot Stockholm City:))

Nej tyvärr inte , jag fick till och med en modifierad db killer av wings men det hjälpte inte..
Mellan db killern klarar det inte.
Förr var wings avgas lika långt som akra men har nu blivit kortare , det gör att ljudet blir högre tyvärr.
Akra brukar ligga precis på gränsen under Bandagar med db killer.

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Ok, en:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/MC-backspegel-Classic-33699/

med en adapter/fäste:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/M...Tillbehor/Speglar/Backspeglar-styrande-82489/
Ta bort den blanka grejen som ska in i styrräntan och fäst den istället direkt i styret innanför handtaget. Jag kör med enbart vänster sida och sikten bakåt är grymt bra. Eventuellt måste du flytta bromsoljebehållaren några mm för att få plats.

Kan ta en bild om du inte förstår vad jag menar.

larzaforreal

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2012
Hoj
KTM 525 EXC -06
Nä, du ska ha denna:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspeglar-styrande-82489/
Ta bort den blanka grejen som ska in i styrräntan och fäst den istället direkt i styret innanför handtaget. Jag kör med enbart vänster sida och sikten bakåt är grymt bra. Eventuellt måste du flytta bromsoljebehållaren några mm för att få plats.

Visa gärna med bild då detta är något jag också funderat på ett tag! =)

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Ang gaständningsresponstjofrejsan under sadeln, ni kör också på 3an? Tycker 2an va jävligt känslig och ryckig....

För mig beror det på ändamål och väglag. ska jag på lite mer av en transportsträcka eller och det är halvblött eller halvdåligt underlag kör jag 1 eller 3. Men gäller det ren buskörning så är 2an helt klart bäst, ryckigt, responsivt, kvickt, lite rejsigt påellerav- känsla. smaksak=)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Nä, du ska ha denna:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspeglar-styrande-82489/

Ah. OK jag fattar. Jg har ju till och med en sådan som ligger och skräpar i garaget (fast inte biltemas) som jag fick över efter att jag köpte en vänster till sporthojen. :)

Tackar! :hej

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
Då har man monterat massa saker och massa mer är på G :D Hade bara fått ett kolfiber värmeskydd :( det andra kommer snart :dummer

:) Notera fick modda i hasplåten. Växelföraren tog i :( har flyttat ner den ett hack från org. Den tog i lite i org läget med, så slipa lite i den ser ut som det ska vara så :smasha

View attachment 362804

View attachment 362805

View attachment 362806

View attachment 362807

View attachment 362808

View attachment 362809

View attachment 362810

View attachment 362811

tjena, vad är det för kopplingshandtag? gärna länk :fakta

Migesson

Guest
Detta är från Husabergs magura pump men passar, så bara beställ kosta 129kr tror jag ;)

Art nr: 3122-1284

KOPPLINGSGREPP MAGURA KORT.SMI, Smitt kopplingsgrepp tillverkad av högkvalitativt aluminium för styr... mer info

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Detta är från Husabergs magura pump men passar, så bara beställ kosta 129kr tror jag ;)

Art nr: 3122-1284

KOPPLINGSGREPP MAGURA KORT.SMI, Smitt kopplingsgrepp tillverkad av högkvalitativt aluminium för styr... mer info

Var hittar man det? Lyckas inte googla fram det :)

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Mappade om min ktm 690 smc idag med väldigt gott resultat!
Kör med Orginal avgasrör för att klara ljudkraven och Evo 1 lock med Dna filter.
Vi la till lite högre tändning och justerade soppan och fick då ut 64hk och 74.6NM på bakhjulet !
Detta är en 2008 så den har ju inte lika stor cylindervolym som 2012-2014.

Bifogat

• Dyno ktm22.jpg
    Dyno ktm22.jpg
    208.5 KB · Visningar: 186

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Igår så fixade jag till en kortare trefingers kopplingshandtag och lödde dit en liten "knöl" för att kopplingsgivaren skall påverkas.
Passade samtidigt på att rengöra i kopplingshantagsfästet och motionera givaren.

Idag när jag var ute och rastade av 690:an så hade man helt plötsligt hittat fler hästar i motorn!
Nu j#vlar rör det på sig! Hade nog bara vant mig vid att holken inte gick bättre......det smög sig på utan att jag märkt nåt.

Så se över givaren/brytaren i kopplingshandtaget att den verkligen funkar.

Lite nyfiken på vad du gjorde för någonting på att hur du hittade dom där hästarna ???

quote_icon.png
Ursprungligen postat av MrTopplock
Lite nyfiken på vad du gjorde för någonting på att hur du hittade dom där hästarna ???

Han gjorde nog ingenting mer än att sätta brytaren vid kopplingshandtaget i funktion. Om brytaren indikerar indragen koppling så går motorn på en annan mappning. Utöver att ge klart lägre effekt så medför mappningen minskad risk för tjuvstopp.

Det är väldigt lätt att kontrollera om brytaren funkar. Lägg i växel och tryck på start utan att röra kopplingen. Om startmotorn då går igång så funkar inte brytaren. Skulle gissa att man missar c:a 10 hästar.)

Hittade dessa inlägg på soe.se , blir inte riktigt klok på den texten, 10 hästar från vart, genom att mecka med kopplingsgivaren? Eller är jag rent seg i kolan idag, i morgon är kanske en annan dag
:D
Någon som vet vad det handlar om?

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
Mappade om min ktm 690 smc idag med väldigt gott resultat!
Kör med Orginal avgasrör för att klara ljudkraven och Evo 1 lock med Dna filter.
Vi la till lite högre tändning och justerade soppan och fick då ut 64hk och 74.6NM på bakhjulet !
Detta är en 2008 så den har ju inte lika stor cylindervolym som 2012-2014.

Är det orginalkurvan mot mappad?
Vet inte vad du har för ljudkrav men jag hade 92db med Wings och db killer så den ska gå igenom besiktning iaf, du kanske inte får mer max effekt med dämparen men du får rejält på lägre varv

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati