Ktm 690 smc-r

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Att den tjuvstannar är konstaterat sedan tidigare att det har med din TPS. Throttle position Sensor. Du har redan rätt mapp så be någon som kan, ställa in den. Det fick jag fixat vid leverans.
Kör evo ett leo vince toköppet och den har aldrig någonsinn någon gång oavsett temperatur,humör,däcktryck,soppakvalitet,aktuel börskurs eller något annat stannat för mig :)

Vem,var hur fixade din? Så man kan få sin TPS fixad. Mappade min senast på Lelles för två veckor sedan. Ska ringa imorrn och kolla om de är kunniga, men vore bra att ha en reservplan. ;)

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Hoj
Honda CB1000RA
Kan någon länka eller ge tips om art nr på hasplåten i plast? Hittar bara den i aluminium på lelles web... tack för hjälpen!

LÖVTRÄ

ɯǝןpǝɯ
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
KTM 790 Duke -19
Nu när jag skulle ställa på och försäkra hojen hade trygghansa chockhöjt premien till över 37000:- om året, finns det något bolag en 24-åring kan försäkra denna hoj ? Annars finns det snart en SMC-R till salu och jag skär sönder armarna..

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Nu när jag skulle ställa på och försäkra hojen hade trygghansa chockhöjt premien till över 37000:- om året, finns det något bolag en 24-åring kan försäkra denna hoj ? Annars finns det snart en SMC-R till salu och jag skär sönder armarna..

Halvförsäkra? All plast runt kostar 3000kr om du klotar....
Shit jag betalar 8700 hel/år och avställningsbar och bor i STHLM... Fast jag har kommit över den magiska gränsen o är 30 bast.

Men nått bolag lär du hitta?

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Va i ??? I och för sig är ja gobbe men ja betalar 4780: - helförsäkring på Trygg Hansa. Har dom verkligen gjort rätt?

LÖVTRÄ

ɯǝןpǝɯ
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
KTM 790 Duke -19
Va i ??? I och för sig är ja gobbe men ja betalar 4780: - helförsäkring på Trygg Hansa. Har dom verkligen gjort rätt?

Har skrivit in uppgifterna flera gånger på hemsidan, ringde även dem och fick samma svar.
När jag kollade priset i januari låg det på runt 12000:- för hel/hel, vilket jag hade kunnat leva med då det är min drömhoj, men att betala halva nypriset på hojen i försäkring är bara löjligt.

Migesson

Guest
Försäkra den på bilsport & mc :) runt 10.000kr hel/hel år. Sen händer nått är de bäst att ha att göra med. Har en vän som krasch testat dem och de var super att ha att göra med :)

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Ja gav 100:- för min :banana
Jag la ut en köpes anonns på SOE för ja tänkte att alla enduro killar som kör i skogen med sin har väl bytt ut till den i metall så det borde ju ligga mängder med sådana här i plast på garage hyllorna.
Och mycket riktigt fick flera svar, testa vet ja

Tack, en sån får det bli....:) jag som inte skulle kitta hojen:/

LÖVTRÄ

ɯǝןpǝɯ
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
KTM 790 Duke -19
Försäkra den på bilsport & mc :) runt 10.000kr hel/hel år. Sen händer nått är de bäst att ha att göra med. Har en vän som krasch testat dem och de var super att ha att göra med :)

21304:- hel/hel hos bilsport/mc.
Tidigare hade de offroadförsäkringen men den försvann 2013.

EDIT: Kom på att jag kollade priset efter jag fyllt 24, vilket är mindre än en månad sen vilket gör att offerten hos trygghansa skulle finnas kvar och jag skulle kunna teckna försäkringen till det billigare priset. Slängde mig på luren och ringde trygghansa igen men denna offert har på något magiskt vis försvunnit ur systemet..

Last edited:

Daban

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2014
Hoj
KTM 690 SMC-R

Jag betalar ca 14 000 för hel/år på trygg hansa. Då är jag ändå bara 23 och bor i Göteborg.

LÖVTRÄ

ɯǝןpǝɯ
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
KTM 790 Duke -19
Jag betalar ca 14 000 för hel/år på trygg hansa. Då är jag ändå bara 23 och bor i Göteborg.

Som sagt, för en månad sedan var priset 12800:- hel/hel men de chockhöjde priset nyligen. Även han jag pratade med i telefon på trygg Hansa tyckte det var märkligt.
Gå gärna in på deras hemsida och kolla vad ni får betala nu efter att de justerat priserna

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Som sagt, för en månad sedan var priset 12800:- hel/hel men de chockhöjde priset nyligen. Även han jag pratade med i telefon på trygg Hansa tyckte det var märkligt.
Gå gärna in på deras hemsida och kolla vad ni får betala nu efter att de justerat priserna

Jag fick också en höjning efter påställning i år. från ca 7000kr till dryg 8000kr. Har trygghansa, bor i GBG fyllt 30. Om jag flyttar 4km nordöst hade den kostat 2000kr mindre per år med Bilsport och MC.

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Jag fick också en höjning efter påställning i år. från ca 7000kr till dryg 8000kr. Har trygghansa, bor i GBG fyllt 30. Om jag flyttar 4km nordöst hade den kostat 2000kr mindre per år med Bilsport och MC.

Förutom att TH är avställningsbar. Jag bytte igår från bilsport till TH pga avstälnningsbar och gick upp någon lapp...men värt i långa loppet.
Sen verkar det som TH har ändrat om sina regler till det positiva när det gäller kursdeltagande på bana med SMC...:)
Samt att transportstyrelsen slopar väl snart avgiften på 50kr vid påställning. Då de går minus på varje ärende;)

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Förutom att TH är avställningsbar. Jag bytte igår från bilsport till TH pga avstälnningsbar och gick upp någon lapp...men värt i långa loppet.
Sen verkar det som TH har ändrat om sina regler till det positiva när det gäller kursdeltagande på bana med SMC...:)
Samt att transportstyrelsen slopar väl snart avgiften på 50kr vid påställning. Då de går minus på varje ärende;)

Jag valde också TH pga att den är avställningsbar.

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Halvförsäkra? All plast runt kostar 3000kr om du klotar....
Shit jag betalar 8700 hel/år och avställningsbar och bor i STHLM... Fast jag har kommit över den magiska gränsen o är 30 bast.

Men nått bolag lär du hitta?
Det trodde jag med tills jag kracha min. Då gick delarna på ca 20 000 kr och endå fick jag tag i dom dyraste delarna begagnade till halva priset och köpte en fälgbana fram och fick en att ekra om det billigt istället för att köpa en hel fälg för 7500 :(

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati