Bjork3n
Medlem
EBay England där köpte jag min för ca 30 pund
Har lite problem med min hoj och tänkte höra om någon har något tips innan jag lämnar in den.
Den dog helt utan förvarning under körning i lördags och är sedan helt död. Det händer inget alls när jag vrider om nyckeln, d.v.s. det syns inget på displayen, inga lampor tänds, pumpen går inte o.s.v. Den är död alltså (för att citera Macken ).
Det har hänt en gång tidigare med. Den gången dog motorn först och sedan blinkade FI-lampan när jag startade igen. När jag då vred av och på igen så blev den som nu helt blank. Fick då igång den efter att ha tagit ur och kollat de säkringar man kommer åt utan verktyg (de nio som sitter i rad under ett gummilock (åtta 10 och en 15)). Sedan dess har den fungerat i säkert 100 mil utan några som helst problem.
Har nu kollat de säkringarna ovan samt de två gröna 30 som jag tror är huvudsäkringarna. Där är ström på batteriet. Har inte meckat med något och inte heller kört när det har regnat.
Någon som vet något mer jag kan prova innan jag lämnar in den på verkstad?
Kolla polerna på batteriet så kablarna sitter fast.
Jag gjorde världens noob-misstag. Dödaren var på...
Har kollat att de sitter som det ska och att det inte ser konstigt ut. Har dock inte plockat av och satt dit igen. Får prova det ikväll och se om det hjälper.
hehe, den har jag kollat
Tack för tipsen! Sjukt drygt om man nu ska vara utan hoj inför semester o.s.v.
Har kollat att de sitter som det ska och att det inte ser konstigt ut. Har dock inte plockat av och satt dit igen. Får prova det ikväll och se om det hjälper.
hehe, den har jag kollat
Tack för tipsen! Sjukt drygt om man nu ska vara utan hoj inför semester o.s.v.
Jag vet känslan. Min står på verkstad, 5e veckan, men delarna är beställda. Blev påkörd i början av maj
Antar att du även kollat alla säkringar?
Går soppapumpen när du vrider på tändningen?
Kolla säkring nummer 1
Är Fuse 1 10A Ignition, combination instrument på sidan 118 hel?
Testa att byta den även om den ser hel ut, är den sönder så händer inte ett skvatt nämligen.
Rista lite på sidan av drevet, sen är det bara rulla framåt och räknaSåja, då va hojen reggad som fulleffekt, akrat är på samt Evo 1 mappen inlagd med avstängd SAS och 02 sensor, nu ska det bara pluggas SAS slang och bestämma sig för vilken sorts öppet filter man ska ha med
Toppar 180km/h nu ungefär, är det original drevning då eller minus en kugg fram?
Accelererar på bra dit
Rista lite på sidan av drevet, sen är det bara rulla framåt och räkna
Tråkigt som fan Klarade du dig bra eller?
Har själv haft min på verkstad i flera månader efter att en bil svängde ut framför mig i september förra året. Tyckte jag missade en del fast det var i slutet av säsongen. Dessutom fick man lägga massa tid och energi på att diskutera med motpartens bolag kring vad som ska ersättas och inte o.s.v.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |