Ok, ett par veckor in så börjar jag komma överrens med hojjen. Ett par frågor dock, möjligt att jag behöver rtfm men jag kör här i vart fall, hoppas någon sitter på lite input;
- Bränslemätaren är knepig. Oavsett hur mycket jag fyller så kommer jag upp till 90% på mätaren. Sedan går den lite upp och ned beroende på dagsform fram till dess att reserven kickar in. Vanligt/kan jag göra något åt det?
- Högfarstväxlingar (främst upp) är instabila, hela hojjen svajjar till när jag växlar under pådrag. Hänger kankse ihop med nästa punkt
- 150+, viss svajighet. Styrdämpare? Mjuk fjädring? Felinställd fjädring? Nån annan som har samma känsla?
- Fjädring, främst bak. Är det bara jag eller är den väldigt mjuk? Jag kan inte mycket om fjädring men jag har fått för mig att det är bra om fram och bak sjunker ihop ungefär lika. Så är inte fallet på min, bak är mjukare.
- Mitt i sväng på bana (bara stödgas) så rör sig framgaffeln ganska mycket upp och ned. Jag pillade på rebounden och fick det bättre men inte riktigt som jag vill ha det. Hänger kanske ihop med nästa punkt;
- Jag utgår, utan att ha läst ihjäl mig, att fjädringen är byggd för 70-80 kilos korvätande österrikare. Finns det fjädring för 100 kg stekätande svensk att sätta på?
- Finns det något vettigt sätt att lätta hojjen ytterligare? Fälgar, vad väger orginalfälgarna?
- Bromsbelägg, vad använder folk? Jag satte på Carbone Lorraine pads på Gotland vilket var ett ruskigt lyft både i bromssträcka men främst i känslan.
- Iskörning - ett tag kvar, men hur går man tillväga? Endurofälgar? Total noob på det området. Är det vettigt eller slöseri med en fin hoj?
- Endurofälgar på grusväg. Total noob på det området. Är det vettigt eller slöseri med en fin hoj?
Lite bakgrund till famför allt hur hojjen beter sig;
- 100 kg pilot, Hyffsat hög kurvhastighet, traditionell rejssittställning med knä ut (ingen hängande fot...), hyffsat självsäker på att hålla (stöd)gas genom hela kurvan.
- Bränslemätaren är knepig. Oavsett hur mycket jag fyller så kommer jag upp till 90% på mätaren. Sedan går den lite upp och ned beroende på dagsform fram till dess att reserven kickar in. Vanligt/kan jag göra något åt det?
- Högfarstväxlingar (främst upp) är instabila, hela hojjen svajjar till när jag växlar under pådrag. Hänger kankse ihop med nästa punkt
- 150+, viss svajighet. Styrdämpare? Mjuk fjädring? Felinställd fjädring? Nån annan som har samma känsla?
- Fjädring, främst bak. Är det bara jag eller är den väldigt mjuk? Jag kan inte mycket om fjädring men jag har fått för mig att det är bra om fram och bak sjunker ihop ungefär lika. Så är inte fallet på min, bak är mjukare.
- Mitt i sväng på bana (bara stödgas) så rör sig framgaffeln ganska mycket upp och ned. Jag pillade på rebounden och fick det bättre men inte riktigt som jag vill ha det. Hänger kanske ihop med nästa punkt;
- Jag utgår, utan att ha läst ihjäl mig, att fjädringen är byggd för 70-80 kilos korvätande österrikare. Finns det fjädring för 100 kg stekätande svensk att sätta på?
- Finns det något vettigt sätt att lätta hojjen ytterligare? Fälgar, vad väger orginalfälgarna?
- Bromsbelägg, vad använder folk? Jag satte på Carbone Lorraine pads på Gotland vilket var ett ruskigt lyft både i bromssträcka men främst i känslan.
- Iskörning - ett tag kvar, men hur går man tillväga? Endurofälgar? Total noob på det området. Är det vettigt eller slöseri med en fin hoj?
- Endurofälgar på grusväg. Total noob på det området. Är det vettigt eller slöseri med en fin hoj?
Lite bakgrund till famför allt hur hojjen beter sig;
- 100 kg pilot, Hyffsat hög kurvhastighet, traditionell rejssittställning med knä ut (ingen hängande fot...), hyffsat självsäker på att hålla (stöd)gas genom hela kurvan.