Någon som vet hur man justerar SAG på smc-r? Framförallt fram, har ca. 60-65mm bak men fram så är det inte mer än 20-25mm, tycker att bakänden känns helt okej för små kurviga vägar men framänden känns hård.
Väger runt en 95kg med utrustning mig.
Tja påsen!
Jag kör på samma sag bak på både asfalt och i skogen.
Ligger på ca 60-65mm bak precis som du.
Fram har jag ca 45mm sag. För att få rätt sag här kan man höja gaffelbenen i kronan eller ta bort de spacers som sitter ovanpå fjädern i benet.
Fram är smcn styv ... även för gata.
Jag har min compression helt utskruvad , den fungerar bäst så och man får mest känsla tycker jag.
Jag har även buntband monterat på min och vid skogskörning med rejäla groppar har jag mer än 20mm kvar innan botten..tror inte ens du kan bottna smc gafflen.
Returdämpningen fram har jag på ca 4-5 klick ut vid bana och 10klick ut vid enduro.
Bak är det tvärtom , Returdämpningen bak är på 22 klick ut och compressionen är på 10 klick ut. Högfartscomp 0.5varv från fullt inskruvad.
Vill du att hojen ska bli lite kvickare i svängarna så höj gaffelbenen i kronan mellan 8-14mm.
Ingen som har tips?
Har semester nu så man får ju passa på att skruva lite mellan körandet
Oljebyten på 690, tänkte göra ett extra mellan service. Tanken var att bara byta oljan. Är det helt galet att inte byta filter också?
För att byta oljan, är det bara att tappa ur och fylla på ny? Inga dolda gömmor med olja? (Hade 660 med olja i ramen innan)
Nej där kommer ingen olja iaf inte när jag bytat.
Tjenare! Ska iväg och köra lite bana i helgen. Har acra helsystem på, är det bara att sätta i db killern och köra som vanligt eller behöver man göra detdär med 15 minuter på tomgång som varit på tapeten tidigare i tråden.
Du behöver inte göra en reset... Men vilken bana ska du köra? Tänkte mest på ljudkravet, tror inte du kommer klara det med acra o db killer...tyvärr
Kommer köra på rudskogen i Norge, såg dom hade ljudkrav 100 db 0.5 meter bakom. Så jag måste sätta på originalet då, satan hur gör jagdå den är mappadför acrat? Gör det nått att den kommer gå lite fett?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |