Någon som vet hur man justerar SAG på smc-r? Framförallt fram, har ca. 60-65mm bak men fram så är det inte mer än 20-25mm, tycker att bakänden känns helt okej för små kurviga vägar men framänden känns hård.
Väger runt en 95kg med utrustning mig.
Tja påsen!
Jag kör på samma sag bak på både asfalt och i skogen.
Ligger på ca 60-65mm bak precis som du.
Fram har jag ca 45mm sag. För att få rätt sag här kan man höja gaffelbenen i kronan eller ta bort de spacers som sitter ovanpå fjädern i benet.
Fram är smcn styv ... även för gata.
Jag har min compression helt utskruvad , den fungerar bäst så och man får mest känsla tycker jag.
Jag har även buntband monterat på min och vid skogskörning med rejäla groppar har jag mer än 20mm kvar innan botten..tror inte ens du kan bottna smc gafflen.
Returdämpningen fram har jag på ca 4-5 klick ut vid bana och 10klick ut vid enduro.
Bak är det tvärtom , Returdämpningen bak är på 22 klick ut och compressionen är på 10 klick ut. Högfartscomp 0.5varv från fullt inskruvad.
Vill du att hojen ska bli lite kvickare i svängarna så höj gaffelbenen i kronan mellan 8-14mm.
Ingen som har tips?![]()
Har semester nu så man får ju passa på att skruva lite mellan körandet![]()
Oljebyten på 690, tänkte göra ett extra mellan service. Tanken var att bara byta oljan. Är det helt galet att inte byta filter också?
För att byta oljan, är det bara att tappa ur och fylla på ny? Inga dolda gömmor med olja? (Hade 660 med olja i ramen innan)
Nej där kommer ingen olja iaf inte när jag bytat.
Tjenare! Ska iväg och köra lite bana i helgen. Har acra helsystem på, är det bara att sätta i db killern och köra som vanligt eller behöver man göra detdär med 15 minuter på tomgång som varit på tapeten tidigare i tråden.
Du behöver inte göra en reset... Men vilken bana ska du köra? Tänkte mest på ljudkravet, tror inte du kommer klara det med acra o db killer...tyvärr
Kommer köra på rudskogen i Norge, såg dom hade ljudkrav 100 db 0.5 meter bakom. Så jag måste sätta på originalet då, satan hur gör jagdå den är mappadför acrat? Gör det nått att den kommer gå lite fett?
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |