Ktm 690 smc-r

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Hoj
Honda CB1000RA

Sitter luftburken kvar? alltså den stora? eller bytte du till konfilter?
Märker du någon skillnad efteråt?

Monterade du någon plugg till kontakten för lamdan? Eller hur funkar det?

Yep original luftburk sitter kvar. Gällande borttagningen av lambdan köpte jag;

Plugg: http://www.ebay.co.uk/itm/M12-x-1-25mm-Oxygen-o2-Lambda-Sensor-blanking-Plug-Cap-Bang-motorcycles-and-cars-/251059410563?
O2 sensor eliminator: http://www.ebay.co.uk/itm/Oxygen-o2-sensor-eliminator-KTM-690-SM-SMR-SMC-2007-on-/261014314218?

Har faktiskt inte kört så mycket efteråt då jag måste in på 100-mila service och vill inte gå över för mkt pga garantin. Upplevde kanske att den var mindre hackig i gången på lägre varv men för tidigt att säga. Gott att ha det gjort iaf, gick snabbt och enkelt :tummenupp

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Vet någon om evo 1 mappen från TuneEcu är samma evo 1 mapp från KTM? Eller är TuneEcu evo 1 moddad?

Visst kan jag ladda ner min evo 1 mapp o spara den o jämnföra, men hade helst velat sparaden tiden...

Eller om det är någon här som sitter på en rätt moddad mapp till uppsättningen för wingssystem evo 1 luftburken?
Tänkte att någon satt på en roligare moddad än evo 1 mappen.

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Har lite problem med min 690 SMC, kanske någon här har koll.

Var ute och körde, allt var som vanligt. Utan förvarning börjar hojen gå riktigt dåligt. Drar inte alls, varvar inte över 5k. Inte ens med växeln ur. Bluddrar och baktänder. Trodde att det var brist på soppa varpå jag tömde tanken och bytte bränslefilter. Kollade även luftfiltret och provade tomgasa utan filter. Problemet kvarstår. Någon som har en susning om vad det kan vara? Årsmodell 2011, 550 mil. Låter illa från motorn också, typ metall-mot-metall-ljud. Som att den går "hårt". Aldrig gjort ventiljustering.

Tacksam för hjälp!

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Har lite problem med min 690 SMC, kanske någon här har koll.

Var ute och körde, allt var som vanligt. Utan förvarning börjar hojen gå riktigt dåligt. Drar inte alls, varvar inte över 5k. Inte ens med växeln ur. Bluddrar och baktänder. Trodde att det var brist på soppa varpå jag tömde tanken och bytte bränslefilter. Kollade även luftfiltret och provade tomgasa utan filter. Problemet kvarstår. Någon som har en susning om vad det kan vara? Årsmodell 2011, 550 mil. Låter illa från motorn också, typ metall-mot-metall-ljud. Som att den går "hårt". Aldrig gjort ventiljustering.

Tacksam för hjälp!

Hörde om liknande problem i veckan. Då var det en säkring till sekundärspjället? (Osäker på om jag sa rätt nu) men samma symptom som du beskriver.

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Kan nästan garantera dig att det är ett kass vipparmslager. Känt fel på 690.
Kör absolut inte med motorcykeln..
Du får plocka bort ventilkåpan och ta dig en titt .

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati