Går det bra att slänga på ett 180 slicks bak ? Får det plats och hur passar de på fälgen?
Det funkar nog inte, jag har på min ett Dunlop 160 och där har jag 3-4 mm till kedjan.
Går det bra att slänga på ett 180 slicks bak ? Får det plats och hur passar de på fälgen?
Dunkade på däcket igår och de gick bra lite tajt bara View attachment 404041
Någon som kör med R&Gs aero-puckar på ramen? Är de i vägen för benen? Gör de någon nytta vid en kräsch?
Sitter luftburken kvar? alltså den stora? eller bytte du till konfilter?
Märker du någon skillnad efteråt?
Monterade du någon plugg till kontakten för lamdan? Eller hur funkar det?
Yep original luftburk sitter kvar. Gällande borttagningen av lambdan köpte jag;
Plugg: http://www.ebay.co.uk/itm/M12-x-1-25mm-Oxygen-o2-Lambda-Sensor-blanking-Plug-Cap-Bang-motorcycles-and-cars-/251059410563?
O2 sensor eliminator: http://www.ebay.co.uk/itm/Oxygen-o2-sensor-eliminator-KTM-690-SM-SMR-SMC-2007-on-/261014314218?
Har faktiskt inte kört så mycket efteråt då jag måste in på 100-mila service och vill inte gå över för mkt pga garantin. Upplevde kanske att den var mindre hackig i gången på lägre varv men för tidigt att säga. Gott att ha det gjort iaf, gick snabbt och enkelt
Har lite problem med min 690 SMC, kanske någon här har koll.
Var ute och körde, allt var som vanligt. Utan förvarning börjar hojen gå riktigt dåligt. Drar inte alls, varvar inte över 5k. Inte ens med växeln ur. Bluddrar och baktänder. Trodde att det var brist på soppa varpå jag tömde tanken och bytte bränslefilter. Kollade även luftfiltret och provade tomgasa utan filter. Problemet kvarstår. Någon som har en susning om vad det kan vara? Årsmodell 2011, 550 mil. Låter illa från motorn också, typ metall-mot-metall-ljud. Som att den går "hårt". Aldrig gjort ventiljustering.
Tacksam för hjälp!
Hörde om liknande problem i veckan. Då var det en säkring till sekundärspjället? (Osäker på om jag sa rätt nu) men samma symptom som du beskriver.
Kan nästan garantera dig att det är ett kass vipparmslager. Känt fel på 690.
Kör absolut inte med motorcykeln..
Du får plocka bort ventilkåpan och ta dig en titt .
Tack, ska undersökas även om det låter långsökt
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |