KTM 690 Supermono cup 2009

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
jag har hört rykten om att Classic/MCHK-R inte vill ha med KTM 690 på sina tävlingar och vill försöka få bort oss från tävlingarna, nån som hört/vet nåt mer om detta?

LMS tar med Supermono i klassen 125-400cc på de två KM som körs

Det blir två tisdagsrace i år för LMS:are
http://lmsroadracing.se/taevlingskalender
synd att supermono tackade nej till att köra tillsammans med supermoto-tävlingen, kul med mer race.

undrar om min koppling kommer tillbaka tills på tisda så man kan köra lite på första träningen! :hihi

Vem har tackat nej till att köra tillsammans med Supermoto? Vi har sagt till HW att vi gärna kör, men inte som en deltävling i cupen.
Detta pga av att när vi hade årsmöte och bokade tävlingskalndern så var supemoto(mono + 1 klass till borttagen pga av för få dagar.

Vet inte var ryktet har uppkommit, men vi har det förankrat hos Supermonoföreningen, som sin tur har fått OK från MCHK-R.

Stefan

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Vem har tackat nej till att köra tillsammans med Supermoto? Vi har sagt till HW att vi gärna kör, men inte som en deltävling i cupen.
Detta pga av att när vi hade årsmöte och bokade tävlingskalndern så var supemoto(mono + 1 klass till borttagen pga av för få dagar.

Men då, vafan sa han inte det för! dumma HW :)
han kanske blandade ihop supermono och bott när jag pratade med honom.
Spelar väl egentligen ingen roll om det är deltävling eller inte, det är ju TÄVLING :fyllisar

megagossen skrev:
Vet inte var ryktet har uppkommit, men vi har det förankrat hos Supermonoföreningen, som sin tur har fått OK från MCHK-R.
Stefan

Gött, ska säga det till dom nästa gång jag ser dom, får alltid höra från 2st Classicare att "höghjulingar" inte är omtyckta och att de ska försöka få bort dom till nästa år (läs 2010).

//håkan

KM låter som att man måste vara LMS'are för att få köra?! Vore ju skoj som fasen :tummenupp

Frågan är just nu hos SVEMO, återkommer med svar så fort de sagt till om man inte kan köra KM med inbjudan till Östra distriktet tex.

Mvh Håkan

Last edited:

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
Gött, ska säga det till dom nästa gång jag ser dom, får alltid höra från 2st Classicare att "höghjulingar" inte är omtyckta och att de ska försöka få bort dom till nästa år (läs 2010).

//håkan

tror jag vet vilka de 2 är;)
Höghjulingar har aldrig varit omtyckta, än mindre om dom går skapligt fort..:)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
tror jag vet vilka de 2 är;)
Höghjulingar har aldrig varit omtyckta, än mindre om dom går skapligt fort..:)

precis, komma där på nåt som borde va i skogen eller nåt o köra ifrån dom på "riktiga" hojar..?
inget ont om supermono hojar, förbannat roliga maskiner, dock har jag inte tid o mecka så mkt.. en KTM 690 behöver man ju inte meka nåt med, gasa, tuta, köra... o tanka :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det där med att Classic/MCHK-R inte vill ha med KTM 690 på sina tävlingar. Vad betyder det. Är det A) supermonoföreningen som inte vill ha just 690 med eller är det B) Classicfolket som inte vill ha med Supermono eller C) Classic som inte vill ha med just våra 690 men att "vanliga" supermono är ok?

Oavsett svar går det att få höra någon motivering till det? Och var går isf "gränsen" för höghjuling (om jag tolkar det rätt att 690 = höghjuling)?

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Känns som det kommer bli trångt på knudan... 10st anmälda i supermono hittills och 20st i 80-87 klassen som vi ska köra ihop med... Minst 30 st flugor på bananen samtidigt :3freak

Nädå, jag är inte nervös inför första tävlingen :D

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
Känns som det kommer bli trångt på knudan... 10st anmälda i supermono hittills och 20st i 80-87 klassen som vi ska köra ihop med... Minst 30 st flugor på bananen samtidigt :3freak

Alla är inte anmälda än! det blir nog ett stort startfält. Max 32 startande enligt banlicensen. Så det blir någon form av kval:)
kommer bli kul:)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
jag är ju anmäld, bara inte lelles har slarvat bort kopplingen nånstans...
1:a träningen på tisdag och fortfarand eingen koppling, måste ju träna lite innan tävling, annars äre ju inte så stor ide o tävla :gnissla

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
jag är ju anmäld, bara inte lelles har slarvat bort kopplingen nånstans...
1:a träningen på tisdag och fortfarand eingen koppling, måste ju träna lite innan tävling, annars äre ju inte så stor ide o tävla :gnissla

vad behöver du för delar? Vad säger ragnar?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12

Ska vi köra tillsammans med 80-87 :brinnerup :crash

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP

ragnar har varit otillgänglig ett tag nu, han skulle ha ring migt för en vecka sen sa han. (och ja... jag har försökt ringa några gånger varje dag han jobbar...)

det behövs en koppling typ, den jag hade funkade inte slirkopplingen på så bra, så han sa att jag kunde skicka upp den, den har nog varit på plats 4-6 veckor ungefär nu (och det är verifierat att den kommit fram också)

så just nu ligger min moppe fint på sidan i garaget och väntar delar, en par kompisars dotter såg den i garaget och frågade om den var sjuk eftersom den låg på sidan :rofl

den dyker väl upp så småningom hoppas jag :rolleyes:

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tänkte jag skulle anmäla mig men stötte på patrull när jag kom till "Licens:". Vad vill de man ska skriva där, licensnummer eller typ av licens eller vad?

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Tänkte jag skulle anmäla mig men stötte på patrull när jag kom till "Licens:". Vad vill de man ska skriva där, licensnummer eller typ av licens eller vad?

jag tolkade det som "vilken sorts licens" man har.. här i sverige heter det ju typ, elit, bas, junior osv (eller nåt i den stilen) nuförtiden

//håkan

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
Jag skrev mitt licensnummer. Verkar inte betyda speciellt mycket vad man skirver tydligen:)

Vi kör samman med formula på Knutstorp endast i år tror jag. Förra året körde vi tillsammans i Finland och Danmark också.

Blir kanske träning imorgon då. måste ju köra in hojen...

Håkan vad kör du för däckstrysk i Bridestonestyres??

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag skrev Senior. Tycker de det är knas får de väl höra av sig.

Ni betalar på plats va!? Men ska man betala med danska kontanter eller svenska omräknat till danska eller vad?

Du ska köra med 0.9 fram och 3.7 bak i bridgestone Stefan. Det har visat sig funka allra bäst. Tycker du inte det funkar kan du montera framdäcket bak och tvärtom :tummenupp

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
Jag skrev Senior. Tycker de det är knas får de väl höra av sig. :tummenupp

kan väl inte bli knas, du är ju lastgammal :)

Ni betalar på plats va!? Men ska man betala med danska kontanter eller svenska omräknat till danska eller vad?

Du ska köra med 0.9 fram och 3.7 bak i bridgestone Stefan. Det har visat sig funka allra bäst. Tycker du inte det funkar kan du montera framdäcket bak och tvärtom

Ska pröva det där med bakåfram, verkar spännande. Måste ju ge lite handikapp;)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP

pratade kort med Ragnar igår, inget besked, han skulle återkomma (igen).
Träning igen på tisdag, blire inget kört då heller så avanmäler jag mig till Knutstorp, ingen större ide att tävla om man inte har tränat nåt alls innan

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
pratade kort med Ragnar igår, inget besked, han skulle återkomma (igen).
Träning igen på tisdag, blire inget kört då heller så avanmäler jag mig till Knutstorp, ingen större ide att tävla om man inte har tränat nåt alls innan
Stefan, som ju är bevisat odålig, har sagt åt mig att riktiga SoS-killar tränar i samband med tävling, aldrig annars.

Stefan -> Vad säger vi om det här? Skandal !!

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Stefan, som ju är bevisat odålig, har sagt åt mig att riktiga SoS-killar tränar i samband med tävling, aldrig annars.

Stefan -> Vad säger vi om det här? Skandal !!

Att träna är för talanglösa... jag vet det redan :D jag måste ju va rätt talanglös, när tillomed DU åker ifrån mig :gnissla

Stefan har redan dragit i så många trådar han kan, tackar så mkt! :banana
I värsta fall får jag bege till Sthlm på måndag och låna Stefans koppling från gamla hojen :fyllisar

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati