Ktm 690

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
bänkningar jag har sett har visat lite mer på toppen med helsystem..... hade en sm innan och satt då klistrad framför ktmforum.co.uk

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
bänkningar jag har sett har visat lite mer på toppen med helsystem..... hade en sm innan och satt då klistrad framför ktmforum.co.uk

Det måste varit bra lite skillnad?!

De tester jag gjort på Gälleråsen sa att det var i princip noll skillnad. Jag, med slipon, drog exakt (EXAKT) jämnt med en bajk med helsystem. Även KTM-meken jag hade till låns sa att det var försvinnande liten skillnad.

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
jo jo skit samma nu snackade vi siffror och på de siffror jag har sett så ger det (lite) mer med helsystem end of story...

MC Doktorn

Guest
Man blir aldrig för gammal för att leka :hihi

En Apelsin från Norrland inhämtades i utbyte mot en anorektisk släkting i form av Mandarinen.

Bifogat

• 690.jpg
    690.jpg
    187 KB · Visningar: 203

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Hoj
660
Hur är sm'n att köra långt med jämfört med andra nakna hojar, både med större och med liknande storlek på motorn?

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Hoj
660
Testade den och den enda problemet jag upplevde var att det vibrerade grymt mkt i sadeln vissa varv och vid acceleration. Hjälper gelsadeln mot vibrationerna?

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Testade den och den enda problemet jag upplevde var att det vibrerade grymt mkt i sadeln vissa varv och vid acceleration. Hjälper gelsadeln mot vibrationerna?

Gelsadeln vet jag inget om men jag måste säga att komforten är över förväntan med tanke på typen av hoj! Har åkt ca 25 på en och samma dag utan större problem. Turar från VÄsterås till Uppsala ca 90 km för att köra ett gäng varv på Rörkens GoCartbana och tillbaka till Västerås utan att lida speciellt! Skakar inte i närheten så mycket som en 640. Åkte Speed Triple förut och visst är den lugnare och mer komfortabel men å andra sidan så åkte man fortare på den så vinden blev rätt kämpig där med. Skaffade Crosskruka nu och det är väl där dne största nackdelen i komfort ligger vid längre turer i landsvägsfart!

Bra hoj till mycket, skoj på längre turer, grym på GoCartbana och hänger till och med av de större hojjar på storbana, i kurovrna i ett hyfsat tempo!

José Chicano

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
KTM 690 SMC
Långkörning....

Jag har kört min SMR från Luleå till "Männskobyn" Stockholm....
Körde till Sundsvall, sov där, och sendan bar det av igen.
Funkade bra! (Naturligtvis beroende på vad man jämför med dock)

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
ingen för tillfället
tja nån som kan svara exakt hur servicarna ser ut för 690sm? kollade i service boken o där får jag ut att de e 500mil mellan servicarna men försäljaren snackade om 750 mils dock tror jag ju mer på boken såklart men blev något fundersam sen när jag läste ett gammalt test från 07 i bike o där stod 1000mil mellan ventiljusteringen....så kan de rätta va 100mil sen oljebyte sen 500mil oljebyte o sen 500mil till oljebyte + ventiljustering osv?

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
ingen för tillfället
ni som bytat burkarna till acra eller andra hur mycket vikt sparar man in förutom de andra fördelarna effekt o ljud....känns ju spontant som att burkarna kan väga runt 15kg tillsammans

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
ni som bytat burkarna till acra eller andra hur mycket vikt sparar man in förutom de andra fördelarna effekt o ljud....känns ju spontant som att burkarna kan väga runt 15kg tillsammans

Ingen koll exakt på kilon men känner man på ett acra eller annat mot orginal burk i händerna så är det betydligt märkbar skillnad. Tycker jag iallafall.

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
ingen för tillfället
borde ju va de om de e gjort i titan eller kolfiber:D men hade varitkul o se en mer exakt siffra annars får man väl vänta o se tills man får tjänat ihop kulor till ett par dämpare

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Har faktiskt inte kontrollvägt mina dämpare men nog f-n väger org bra mycket tyngre... Har för mig att jag läste något om en viktminskning på 6-8 kg, låter lite mycket men det är ju både stål-burkar med fyllning (massa skrot plus en katalysator) mot två dito i titan utan katalysator. Nästa gång de är väck ska jag väga dem! Önskar bara att man kunde plocka bort röret på ett bra sätt från "under motorn", där är det f-n bara i vägen!

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
ingen för tillfället
Har faktiskt inte kontrollvägt mina dämpare men nog f-n väger org bra mycket tyngre... Har för mig att jag läste något om en viktminskning på 6-8 kg, låter lite mycket men det är ju både stål-burkar med fyllning (massa skrot plus en katalysator) mot två dito i titan utan katalysator. Nästa gång de är väck ska jag väga dem! Önskar bara att man kunde plocka bort röret på ett bra sätt från "under motorn", där är det f-n bara i vägen!

ja håller med röret ligger helt kass där...läste på ebay om nåt helsystem från leovince tror ja de var stod att de viktreducera med 8kg så de kan nog stämma de du säger har inte fått tillräckligt med pengar o handla än tyvärr blir innan säsongen drar igång iallafall dock tror ja de blir ett par wings

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA