Ktm 690

oZZo87

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
-04 Honda cbr 600rr
Tjena!

Jag har tokletat nya pipor till min 690sm ett tag nu och va inne där jag köpte hojen för att höra lite med dem..
Men till min stora besvikelse säger han att kattarna inte sitter i själva burkarna utan i röret innan? :3freak Stämmer detta? Min idé för komma något sånär billigare undan var att köpa slipon istället för helsystem och ändå få rätt go effektökning(med diverse annat också förstås) .. Vad jag fatta som va det inte så jättestor skillnad på slipon och helsystem?:confused:
Mvh

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
Tjena!

Jag har tokletat nya pipor till min 690sm ett tag nu och va inne där jag köpte hojen för att höra lite med dem..
Men till min stora besvikelse säger han att kattarna inte sitter i själva burkarna utan i röret innan? :3freak Stämmer detta? Min idé för komma något sånär billigare undan var att köpa slipon istället för helsystem och ändå få rätt go effektökning(med diverse annat också förstås) .. Vad jag fatta som va det inte så jättestor skillnad på slipon och helsystem?:confused:
Mvh

kattarna sitter i burkarna...

oZZo87

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
-04 Honda cbr 600rr
Okej låter bra! :tummenupp

Vore kul att höra lite vad folket här har gjort med era 690sm i trimväg och vad ni bänkat upp dem till för effekt?:yoparty

Mvh

Derdelis

Ride it like you stole it!
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Duke 690 -08
Känner att min typ av KTM 690 är måttligt underrepresenterad här så nu slänger jag mig också in i diskussionerna, om jag nu är välkommen här!(?) :D

sommartjejen

För den outbildade är ett A tre pinnar
Gick med
14 Jan 2009
Hoj
08-KTM 690 Duke
Hej. Jag undrar om det är någon som vet var man kan hitta ett bra slip-on till min 690-Duke? Till ett bättre pris än acrapovic.

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Hoj
660
köpte ett par från www.wings.si, beställde strax före jul och det gick hur smidigt som helst, har inte installerat de utan bara packat upp de och de har riktigt bra finish! :)

Derdelis

Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Duke 690 -08
Dom har inte till Duken, vad jag vet är man ganska låst till acra tyvärr

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Dom har inte till Duken, vad jag vet är man ganska låst till acra tyvärr

Gör en förfrågan till Wings så kanske de ordnar det,de tillverkar ju blås enbart till KTM och är måna om kunder och gör bra service då det är ett ganska litet företag.
Kvaliten tycker jag är eller till o med slår Akrapovic.
Ljudet på min med Wings slipon var skönare än polarens Akra.
Äger dock en 690 smc.

sommartjejen

Gick med
14 Jan 2009
Hoj
08-KTM 690 Duke
Tack för tipsen men jag tyckte inte gpr var så snygga, satt väldigt långt ner det blev för stort avstånd mellan motor och avgassystem. Hittade inget på leovince men kanske missade det bara.
Får leta vidare... Synd att förstöra min skönhet.

Derdelis

Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Duke 690 -08
GPR blåsen var galet fula, och jag hittade inte heller något till duken hos leovince. När vi ändå är inne på detta området, hel-system vs. slipon? Är det värt alla dom tusenlapparna för ett hel system eller räcker det med dämparn för ljudet, samt hur mycket skiljer det i ren effekt?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
GPR blåsen var galet fula, och jag hittade inte heller något till duken hos leovince. När vi ändå är inne på detta området, hel-system vs. slipon? Är det värt alla dom tusenlapparna för ett hel system eller räcker det med dämparn för ljudet, samt hur mycket skiljer det i ren effekt?

nej inte värt det.. my 2 cents

sommartjejen

Gick med
14 Jan 2009
Hoj
08-KTM 690 Duke
Undra hur högt ljudet är med den? Hörde en med Acrapovic på, det lät för mycket. Sen verkar det inte gå att beställa till Sverige. Men himla snyggt.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Undra hur högt ljudet är med den? Hörde en med Acrapovic på, det lät för mycket. Sen verkar det inte gå att beställa till Sverige. Men himla snyggt.

Det ska höras!
Och Akrapovic brukar hålla sej inom gränsen för besiktningen.

Gjorde iallafall på ett helsystem på mina förra R1:eek:r och gav ändå 11-12 hk extra på hjulet efter bänkning :tummenupp

Derdelis

Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Duke 690 -08
Det FMF slip-onet var riktigt jävla snyggt, men det är kanske ändå säkrast att köra med acra eftersom att det är typat?

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Överallt så ser man jämförelser mellan 690 SM och 690 SMC, men hur är det om man jämför SM och 690 Duke? Är dom snarlika eller skiljer de sig väldigt i chassie?

Jag har allvarliga funderingar på att byta min SV650S mot en SM eller Duke, är hojarna så lika att det är hugget som stucket eller ska man skjuta in sig på den ena?
Hojen ska uteslutande användas på gata, pendla till jobbet och stollkörning, ingen bana eller grus (till grusåka har jag en 950 SE).

Någon som vill byta sin 690 mot en SV650 (några kronor imellan kan det också bli).

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024