Ktm 690

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SM -08
Äntligen någon som gjort det. Märkte du någon skillnad före och efter mappning? Går hojen som barahelvete efter? (Hoppas! Hoppas!)

Hade den inte omappad så många dagar(1 natt :)). men den blir jävligt mkt goare på lägre register. Förut så var det ju sådant komp i original dämparen så att man kunde ramla över styret om man stog upp och körde och slog av på gasen... Men nu så är det mkt bättre...
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Äntligen någon som gjort det. Märkte du någon skillnad före och efter mappning? Går hojen som barahelvete efter? (Hoppas! Hoppas!)

Vi får bytlåna när du mappat om, deal? :D iofs har du drevat din också. jag körde 45 kuggar bak ett tag men efter gälleråsen bestämde jag mig för att köra orginaldrevning igen... sådant jävla växlande å hamna på varvstoppet när jag axxa ur kurvorna. 45kuggars skulle varit pästen på gotland ring så det var ett bra beslut att köra orginal drevat igen :)
 

Elfsborg

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2010
Ort
Borås
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Måndags ex??

Nu börjar man bli lite oroad över att man har köpt sig ett måndags ex. Har en smr som har börjat bete sig väldigt konstigt, det började med att den gav ifrån sig en liten "avgas smäll" och stannade när jag motorbromsade inför en korsning och sen gick den inte att få igång igen, men efter att ha väntat typ 10 min så gick den igång som inget hade hänt. Hoppades att det kanske var en engångsgrej men några dagar senare tappade den orken vid typ 60 km/h och stannade igen, denna gången tog det typ 20 min innan det gick att få igång den igen :huvet Körde upp den till verkstaden som inte hittar når fel på den och givetvis funkar den fint när de provkör så "det är inget fel på den hojen" blev svaret. Men nu har det hänt igen, efter en tur på 6-7 mil stannade jag till en 30 min och när jag skulle starta den igen så gick den några sekunder med väldigt ojämn tomgång för att sen stanna, efter 20 min gick den till slut igång igen. :va . Det sitter Wings dämpare på och hojen mappades om vid 100 mila servicen, och problemet fanns inte innan jag gjorde servicen, finns det nånting som kan gå fel vid mappning eller är det nån som har några andra idéer?? Börjar bli lite trött på det här nu..
 

tatuerarn

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Östervåla
Hoj
Ktm 690 smr 08
åka slang

Tja alla motarders jag har precis skaffat mig en 690 smr 08 och skulle vilja ha lite tipps om hur man får upp den på bak hjulet är en riktig rookie när det gäller detta :gnissla
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu börjar man bli lite oroad över att man har köpt sig ett måndags ex. Har en smr som har börjat bete sig väldigt konstigt, det började med att den gav ifrån sig en liten "avgas smäll" och stannade när jag motorbromsade inför en korsning och sen gick den inte att få igång igen, men efter att ha väntat typ 10 min så gick den igång som inget hade hänt. Hoppades att det kanske var en engångsgrej men några dagar senare tappade den orken vid typ 60 km/h och stannade igen, denna gången tog det typ 20 min innan det gick att få igång den igen :huvet Körde upp den till verkstaden som inte hittar når fel på den och givetvis funkar den fint när de provkör så "det är inget fel på den hojen" blev svaret. Men nu har det hänt igen, efter en tur på 6-7 mil stannade jag till en 30 min och när jag skulle starta den igen så gick den några sekunder med väldigt ojämn tomgång för att sen stanna, efter 20 min gick den till slut igång igen. :va . Det sitter Wings dämpare på och hojen mappades om vid 100 mila servicen, och problemet fanns inte innan jag gjorde servicen, finns det nånting som kan gå fel vid mappning eller är det nån som har några andra idéer?? Börjar bli lite trött på det här nu..

Mät upp bränsletrycket, min har dött ett par gånger vid missade nerväxlingar under inbromsning (under rejs, extra dåligt). Fick tipset av KTM-mek att kolla trycket.
Men först gör du såklart den numer klassiska tomgångssjälvjusteringen :tummenupp
 

aberg87

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Borås
Hoj
KTM 690 SM - 08
Man börjar ju tappa tålamodet på att vänta att sc-project ska leverera sin vara eller dessutom höra av sig!

Har gått mer än en vecka jag beställde och betalade till dom men dom hör inte av sig till mig eller svarar på mina mail.

Nån mer än jag som har haft problem att få kontakt med dom?
 

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SM -08
Man börjar ju tappa tålamodet på att vänta att sc-project ska leverera sin vara eller dessutom höra av sig!

Har gått mer än en vecka jag beställde och betalade till dom men dom hör inte av sig till mig eller svarar på mina mail.

Nån mer än jag som har haft problem att få kontakt med dom?

Jag frågade dom om dom hade fått in mina pengar, det tog nog 3 dagar innan dom svarade på det. Tror dom väntade tills dom hade fått in pengarna
 

Flurp

Bai bai applepai
Gick med
24 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki Bandit 1200, 1999
Färgkod?

Tjenixen,

Jag har varit i kontakt med Lelles (uppsala), Din MC (sollentuna) och huvudkvarteret i tyskland.

Ingen av dom har kunnat hjälpa mig med min fråga - så jag testar här.

Jag behöver färgkoden till den svarta kåpan jag har på min 690, jag har köpt andra dekaler (gillar inte orange) så herr lackerare behöver veta vilken färgkod det ska vara.

se bifogad bild (och en på hur jag vill att det ska se ut när det är klart).

Mvh
Flurp
 

Bifogat

  • Duke Svart.jpg
    Duke Svart.jpg
    54.4 KB · Visningar: 139
  • Duke.jpg
    Duke.jpg
    144.1 KB · Visningar: 124

Elbling

Nybörjare igen
Gick med
30 Dec 2004
Ort
tokholm
Hoj
Hacke hackspett
Hej o hå!
Ägt min 690 sm i ungefär en vecka nu, jäklar vad rolig den är!
Wingsburkar på, kommer nog ta ett tag innan jag tröttnar på den sången!

Men... Den har slocknat några gånger nu. Alltid på tomgång, ibland rullandes med kopplingen i, andra gånger stillastående med neutral i. Går alltid igång direkt utan problem efter det. Nån som har en tanke på varför?

Läste väl några rader om tomgångsknepet, att låta stackarn stå på tomgång i 15 minuter för att ställa in sig självt? Rent spontant låter en kvart som en löjligt lång tid, är det verkligen bra för motorn?
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Tjenixen,

Jag har varit i kontakt med Lelles (uppsala), Din MC (sollentuna) och huvudkvarteret i tyskland.

Ingen av dom har kunnat hjälpa mig med min fråga - så jag testar här.

Jag behöver färgkoden till den svarta kåpan jag har på min 690, jag har köpt andra dekaler (gillar inte orange) så herr lackerare behöver veta vilken färgkod det ska vara.

se bifogad bild (och en på hur jag vill att det ska se ut när det är klart).

Mvh
Flurp

Färgkod på vad? Dekalerna lr kåperna?
Kåperna är ju bara att lacka blanksvarta om de e de du vill ha dom?
Hmm fattar inte din fråga...:va
 

Flurp

Bai bai applepai
Gick med
24 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki Bandit 1200, 1999
Färgkod på vad? Dekalerna lr kåperna?
Kåperna är ju bara att lacka blanksvarta om de e de du vill ha dom?
Hmm fattar inte din fråga...:va

Yes! Jag veta färgkod på kåporna, men det finns ju typ 20 (påhittat antal) olika typer av blanksvart också, lackerarna ska ju inte behöva lacka om hela kåporna för att jag vill byta dekaler, eller? Jag vet faktiskt inte hur det funkar :gnissla

Mvh
Flurp
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Hej o hå!
Ägt min 690 sm i ungefär en vecka nu, jäklar vad rolig den är!
Wingsburkar på, kommer nog ta ett tag innan jag tröttnar på den sången!

Men... Den har slocknat några gånger nu. Alltid på tomgång, ibland rullandes med kopplingen i, andra gånger stillastående med neutral i. Går alltid igång direkt utan problem efter det. Nån som har en tanke på varför?

Läste väl några rader om tomgångsknepet, att låta stackarn stå på tomgång i 15 minuter för att ställa in sig självt? Rent spontant låter en kvart som en löjligt lång tid, är det verkligen bra för motorn?

Tomgångsjusteringen kommer avhjälpa lite men jag har fått tipset att kolla bränsletrycket när liknande hänt mig. Har fått stopp några gånger då jag missat nerväxlingar under rejs och fått i friläge mellan normala växlarna. Tyvärr har jag inte tagit mig för det ännu.

Jag kör aldrig 15minuter heller, dock verkar ingen kunna svar på om det räcker med 5 eller 10 heller.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Tomgångsjusteringen kommer avhjälpa lite men jag har fått tipset att kolla bränsletrycket när liknande hänt mig. Har fått stopp några gånger då jag missat nerväxlingar under rejs och fått i friläge mellan normala växlarna. Tyvärr har jag inte tagit mig för det ännu.

Jag kör aldrig 15minuter heller, dock verkar ingen kunna svar på om det räcker med 5 eller 10 heller.

Jag skulle gissa att det är TPS'erna som är felställda. Hade min inne på mappning i måndags och mecken frågade om jag upplevt just det där "tjuvstoppsfenomenet", vilket jag har, och sa att det berodde på att TPS'erna stod fel. Detta fixar jag dock på nästa service då det inte stör mig nämnvärt.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Yes! Jag veta färgkod på kåporna, men det finns ju typ 20 (påhittat antal) olika typer av blanksvart också, lackerarna ska ju inte behöva lacka om hela kåporna för att jag vill byta dekaler, eller? Jag vet faktiskt inte hur det funkar :gnissla

Mvh
Flurp

Jo men dom lackar ju om HELA kåpan. Dom kan ju inte bara lack där dekalen suttit :tungan
Ring Tumba bilskadecenter så gör dom det för nån hundring.
Passa på att lacka detaljer som är silvriga oxå så som skjusspinnar och sånt om du har. Jag lacka alla lösa delar jag kunde ta av förutom ramen.:tummenupp
 

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Någon som kör SC-projekt med Acramapp kombo som vågar sig på ett utlåtande? Fick bli Acra-mapp för min del också (PCIII och mappning passar inte i min budget nu) trots att jag sagt att jag skulle låta bli :rodnar

En fråga till när jag ändå är i farten: någon som har koll på bromsbelägg till hackspetten? Min har snart rullat 1000mil och det börjar bli dags att byta. Vill dock ha bättre bett fram. Google och jag är ovänner och jag finner ingen leverantör som har till 690sm. Hilfe bitte!!

//Danne
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Någon som kör SC-projekt med Acramapp kombo som vågar sig på ett utlåtande? Fick bli Acra-mapp för min del också (PCIII och mappning passar inte i min budget nu) trots att jag sagt att jag skulle låta bli :rodnar

En fråga till när jag ändå är i farten: någon som har koll på bromsbelägg till hackspetten? Min har snart rullat 1000mil och det börjar bli dags att byta. Vill dock ha bättre bett fram. Google och jag är ovänner och jag finner ingen leverantör som har till 690sm. Hilfe bitte!!

//Danne

Utlåtandet är att den går betydligt jämnare. Kan inte direkt påstå att jag känner någon effektökning men de utlovade tre hästkrafterna är ju försumbara.

Bättre bett?! Går det? Jag bromsar ju utan problem upp min på framhjulet med ett finger. :näsblod
 

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Utlåtandet är att den går betydligt jämnare. Kan inte direkt påstå att jag känner någon effektökning men de utlovade tre hästkrafterna är ju försumbara.

Bättre bett?! Går det? Jag bromsar ju utan problem upp min på framhjulet med ett finger. :näsblod

Jämnare gång är ju aldrig fel. Effektökningen misstänkte jag allt att den inte märktes.

Inget fel på bromsarna så, mer att känslan i orginalbeläggen inte kändes helt hundra. Kan iofs vara dags för bromsvätskebyte i samband med att jag byter belägg.

//Danne
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top