Byter street triplen mot en 690 imorgon , blir ny erfarenhet att köra motard. Tips mottages gärna!
kör inge ihjäl dig, du kommer ha svårt för att inte åka på bakhjulet! Det har jag märkt och jag har ändå gått ner från 1000cc till 654cc.
Byter street triplen mot en 690 imorgon , blir ny erfarenhet att köra motard. Tips mottages gärna!
Skurna motardslicks funkar fint
Halt som såpa innan man får upp värmen nu när det är kallt ute men annars kanon.
Funkar bra på grus också.
ska nog byta till 2-fingershandtag på både frambroms och kopplingen, någon som har tips om vart man hittar dessa?
jag leta runt efter justerbara (mer än orginal) men hitta inga. 690 smr fanns det till. pga att den har någon annan bromspump.
kapa original kanske fungerar?
jag köpte koppling + broms med art nr: 58702042000. för typ 661 spänn. Om man kollar upp broms å kopplingsgreppet separat kostar dom ca 500spänn styck
Nu har jag lusläst hela tråden om denna hoj. Egentligen handlar tråden mest om helsystem och mappning och problem med tomgång och tjuvstop. Nyttig fakta helt enkelt.
Det ligger ett gäng 690SM på blocket (5-6st) och dom är ju inte så fasligt dyra i pris direkt.
Men är det sån skillnad på SM och SMR? Fälgarna är ju ganska uppenbara.
Är sugen på en 07:a SM då dom ligger mig bättre i pris. Har kört fighter innan så övergången till motard lär väll bli hyffsat enkel.
Dom flesta verkar ju nöjda med sina hojar, men vad säger ni som har era kvar?
Köp en 690 smc om du har råd... för så stor skillnad är det på sm/smr mot smc
Men har du plan på att nån gång ta nån med dig bakpå så har inte smc några passagerarpinnar...
Jodå det har den visst
så sant. tänk om det skulle finnas en sporthojs-wiki klistrad i första inlägget i tråden. så skulle alla kunna bidra till wikin. dom återkommande frågorna handlar som du sa mest om avgassystem å mappning.
smr har fullt justerbar fjädring,mapp-switch (hur trotteln uppför sig), värre bromsok och bromspump.
Köp en 690 smc om du har råd... för så stor skillnad är det på sm/smr mot smc
Radiellt monterad broms (oket i det här fallet) betyder att bultarna som håller oket är monterade radiellt mot hjulaxeln. Alltså de sitter vinkelrätt mot axeln. Normala bromsar (ok) är följdaktligen monterade axiellt (koaxialt med hjulaxeln).Ja, Frugan har gnällt som fan denna sommar när jag tog kortet på att jag inte har kunnat skjutsa henne (saknar passagerarsadel ala pucken design = skitbra då jag får åka själv) men nu börjar det bli som så att hon måste åka med.
En Smc vore fett med trevligt, men den kliver raskt upp i pris.
SM:en kostar ju betydligt mindre. Som ovanstånde talare har skrivit så har den bättre bromsar och sen så är den mycket snyggare.
jävligt mycket OT i tiigare skrift, men här kommer lite till.
Vaaaad i hela fridens namn är en Radielt monterad broms?
Är ju skillnad på bromsarna på SMC:n och SM:en
SMC:ns är ju bra mycket "fetare" än SM:en = radielt monterad vad jag har förstått(?), men är inte SM:en det också eller är bromsoket det som gör det radiellt monterad eller ej? (Hajar noll just nu)
En KTM blir det till sommaren hur som helst. En 690 av nyare modell.
Finns inte på min iaf. Blandat ihop med SMC kanske?
Radiellt monterad broms (oket i det här fallet) betyder att bultarna som håller oket är monterade radiellt mot hjulaxeln. Alltså de sitter vinkelrätt mot axeln. Normala bromsar (ok) är följdaktligen monterade axiellt (koaxialt med hjulaxeln).
En radialpump har sin kolv jobbandes radiellt mot styret medans en "normal" pump jobbar axiellt mot styret.
Alla 690orna har radiella ok men det är bara SMR/Prestige som har radiell pump. Dessutom är oket lite finare på SMR/Prestige.
SMR/Prestige har även radiell kopplingspump.
Om jag inte minns helt galet är bromsarna samma på SMC och SM. Duke och SMR/Prestige har samma uppsättning.
Nedan en jämförelse mellan Prestige (som hette SMR 2008) och SM.
Aha 690 duke har. Antog att smr också hade då.
Smc har 4 st bromsbelägg ett till vare kolv i oket. Sm har 2 belägg .
Jag har precis köpt extra hjul till 570n som omedelbums ska byggas om til slanglösa
Ja, Frugan har gnällt som fan denna sommar när jag tog kortet på att jag inte har kunnat skjutsa henne (saknar passagerarsadel ala pucken design = skitbra då jag får åka själv) men nu börjar det bli som så att hon måste åka med.
En Smc vore fett med trevligt, men den kliver raskt upp i pris.
SM:en kostar ju betydligt mindre. Som ovanstånde talare har skrivit så har den bättre bromsar och sen så är den mycket snyggare.
jävligt mycket OT i tiigare skrift, men här kommer lite till.
Vaaaad i hela fridens namn är en Radielt monterad broms?
Är ju skillnad på bromsarna på SMC:n och SM:en
SMC:ns är ju bra mycket "fetare" än SM:en = radielt monterad vad jag har förstått(?), men är inte SM:en det också eller är bromsoket det som gör det radiellt monterad eller ej? (Hajar noll just nu)
En KTM blir det till sommaren hur som helst. En 690 av nyare modell.
Kombinera gärna med Goldspeeds 17" framdäck med 16,5" profil. Hittas här: www.prosupermoto.se
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |