ok grymt, tack för infon!
Vad heter värmehandtag på engelska om man nu ska försöka hitta ett par på ebay?
Så avancerat som Heated Grip min vän.
..men du har inte direkt slangen INNE i katalysatorn..
Jag körde Biltemas vanliga bränsleslang på min 690 och det fungerade prima.
orginalburk med kat eller slipon?Även jag kör bränsleslang från biltema, funkar bra.
ett av stiften har +12v hela tiden. det andra har endast när tändningen är på. bara att mäta med en multimeter.kanske dum fråga men jag har faktiskt ingen aning... Om man ska montera på värmehandtag på en 690 enduro, vart fan tar man elen ifrån?
Vinter utrustad ser jag
Rejäla muffar på handtagen men de värmer säkert.
Biltemas styrmuffar is the shit
Så avancerat som Heated Grip min vän.
jag har testat billiga kompletta värmegrepp, motsvarande sådana som finns på biltema. dom sög. sega att bli varma och lite värme. handtagen blir också mkt tjockare.
köpte handtagsvärme senast ifrån lelles, av sådan modell som man klistrar fast på styret. blir varma fort
Biltemas styrmuffar is the shit
690 SMC -04
ja jävlar det va raketforskning! kom på det sedan! fanns bara en på ebay, kosta 400-nånting + frakt. vet inte om det är billigt eller inte!?
men du har inte provat just biltemas?
vad betalade du på lelles?
känns inte riktigt som ett alternativ, vill ha fria händer när jag kör på is, snö och i skog i vinter!
Vissa jag talat med var väldigt känsliga på att just SE händerna. Upplevdes tydligen som otäckt om man inte ser händerna (och reglagen). Tror de upplevde att de satt fast på nåt sätt. Väldigt personligt..
.
.
känns inte riktigt som ett alternativ, vill ha fria händer när jag kör på is, snö och i skog i vinter!
nä inte testat biltemas modell, köpte motsvarande ifrån stockholms mc varohus.
köpte 20watt på lelles, 219kr.
styrmuffarna är stora så man sitter inte fast med dom. har klotat en gång i skogen med muffar och jag fastnade inte då iaf
Vissa jag talat med var väldigt känsliga på att just SE händerna. Upplevdes tydligen som otäckt om man inte ser händerna (och reglagen). Tror de upplevde att de satt fast på nåt sätt. Väldigt personligt.
Redan om man "kavlar upp" muffarna så att de inte bygger nästan nåt upp på armen är de bättre än värmare tycker jag.
Jag kör med sommarhandskar i muffarna året om. Är det kallare än att inte muffarna räcker kör man inte ändå.
Dagens visdomsord:
Det är inte kylan som är kall, det är vinden.
Köp ett par muffar och testa. Är du inte nöjd köper jag dem av dig till fullpris
Jag har nog säkert lagt även de nya muffarna på "det där bra stället" ändå.
ok och lelles var bra? låter som ett överkomligt pris!
jag vill nog inte ha några muffar ändå! ser ju lite nördigt ut! haha ;-) näedå, förlåt. men näe, jag bangar!
du får nog bryta dig in i mitt garagehus och montera på ett par sådana på min hoj för att jag ska prova dem! hehe... jag vet inte ens om jag behöver värmehandtag, jag tänker mest bara att jag ska köra en del på is och snö i vinter och det kan vara skönt att vara varm om händerna.
Vissa jag talat med var väldigt känsliga på att just SE händerna. Upplevdes tydligen som otäckt om man inte ser händerna (och reglagen). Tror de upplevde att de satt fast på nåt sätt. Väldigt personligt.
Redan om man "kavlar upp" muffarna så att de inte bygger nästan nåt upp på armen är de bättre än värmare tycker jag.
Jag kör med sommarhandskar i muffarna året om. Är det kallare än att inte muffarna räcker kör man inte ändå.
Dagens visdomsord:
Det är inte kylan som är kall, det är vinden.
Köp ett par muffar och testa. Är du inte nöjd köper jag dem av dig till fullpris
Jag har nog säkert lagt även de nya muffarna på "det där bra stället" ändå.
Slipon/helsystem på min Xrhade du orginalburkarna med kat?
orginalburk med kat eller slipon?
ett av stiften har +12v hela tiden. det andra har endast när tändningen är på. bara att mäta med en multimeter.
jag har testat billiga kompletta värmegrepp, motsvarande sådana som finns på biltema. dom sög. sega att bli varma och lite värme. handtagen blir också mkt tjockare.
köpte handtagsvärme senast ifrån lelles, av sådan modell som man klistrar fast på styret. blir varma fort
Hej, jag har precis köpt en KTM 690 smr helt orginal.
Har läst igenom hela denna tråd, som jag förstått det så är en första fix till hojen ett avgassystem / slipon + mapp.
Hjälp! Vilket system ska jag ha? Vart kan jag köpa?
Acrapovic - Lelles mappar för 300 kr. (synd att det är så dyrt
Wings - finns det mappar till dem också.
Fler förslag som ni vet ger bra effekt och är snyggt på hojen?
Tacksam för svar
Jag kör med detta system och är helnöjd. Låter grymt och sparar massor med vikt. Helsystem till slip-onpris. http://www.sc-project.com/ktm_690_e.htm
//Anton
Ok tack för tipset. Du kör alltså med bara en ljuddämpare. Har du mappat något oxå? Använde du memjet som de oxå säljer?
Verkar ge ca 3 hk på bakhjulet. Något sa att ett acra ger ca 11hk i motorn vad betyder det på bakhjulet?
Tack för tips via PM osv. Vill ha dubbla pipor. Så det lutar nog åt Wings, prisvärt och grymt snyggt
Hej,
Har kört mina Wings dämpare ett tag nu och varje gång man startar har svårt att få bort flinet från fejset.
Kör givetvis utan db-killers
Har acra-mappen i min, vilket mer eller mindre är ett måste.
Gjorde extremt mycket framför allt i mellan registret.
Måste jag nämna att Wings dämparna har en finish likvärdig Acra.
Köp !
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |