Ktm 690

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
lite ovan vid hojen än o förmodligen slapp o jävlig när jag kör:D men är det nån annan som hittat ett litet friläge prexis innan sista växeln??

//FiSHi
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
lite ovan vid hojen än o förmodligen slapp o jävlig när jag kör:D men är det nån annan som hittat ett litet friläge prexis innan sista växeln??

//FiSHi

Om man sitter och fispetar i växlarna kan man hitta frilägen lite överallt på 690n. Händer mig då jag har på mig landsvägsdojjorna och "smeker" i växeln! Om man däremot kör med crossdojjorna har jag ännu inte lyckats hitta dessa frilägen. Blir väl aningen mer hårdhänt med snäppet elakare stövlar helt enkelt!

/MaCa
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Om man sitter och fispetar i växlarna kan man hitta frilägen lite överallt på 690n. Händer mig då jag har på mig landsvägsdojjorna och "smeker" i växeln! Om man däremot kör med crossdojjorna har jag ännu inte lyckats hitta dessa frilägen. Blir väl aningen mer hårdhänt med snäppet elakare stövlar helt enkelt!

/MaCa

Ok najs bajs, trodde de var så! :D
Växelådan är nog de ända jag inte är fullt nöjd me på henne men man vänjer la seje!

/FiSHi
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Känns som jag tjatat sönder den här tråden nu men den här omtalade strypningen som ska ligga på de första växlarna, är de nån som plockat bort den och isf hur blir den? stor skillnad??

//FiSHi
 

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Ort
ja
Hoj
660
Känns som jag tjatat sönder den här tråden nu men den här omtalade strypningen som ska ligga på de första växlarna, är de nån som plockat bort den och isf hur blir den? stor skillnad??

//FiSHi

Instruktioner på hur man gör är inte svårt att hitta finns beskrivet i både den här tråden och SMC-tråden om jag inte minns fel. Kolla även på www.supermotojunkie.com och ktmforum.co.uk

Men det verkar inte göra nån större skillnad, är det ens värt pillet att pröva, ni som gjort det?
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Liten skillnad gör det och ja för den lilla tid och möda det tar så är det värt det.
Märks kanske inte jättemycket precis men men lite här o lite där så vips är det en trevligare hoj.
 

Fatoslocos

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006, Triumph Daytona 675
Har tänkt att sätta på ett Leo Vince helsystem till min 690 sm när jag har kört in den. Vilket spelar skönast, aluminium eller kolfiber? Är det någon skillnad? Vill ha ett dovt ljud. Och blir det någon skillnad i effekt/drag om man sätter på ett helsystem?
Har besluts ångest :S
 
Last edited:

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
finns det inga lösningar på NÄBBEN förutom denna e den snygg!!
 

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Tjena!

Nybliven 690SM ägare sedan i torsdags. Har gått från en gammal Kawa ZZR-600 till Supermoton, och jag ångrar mig verkligen inte. Har lagt ca 70 mil på den redan, men får lugna mig lite nu pga 100mils servicen skulle gjorts för 50 mil sedan :brinnerup

Fråga: Ni som har beställt Wings Slip-on, var har ni lagt beställningen? Har spanat på hemsidan, men hittar inte vart man ska göra sin order så att säga.

//Danne
 

jannebjork

XOXO
Gick med
25 Dec 2005
Ort
Bergshamra
Hoj
Daytona 955i Såld, KTM 690SM
Tjena!

Nybliven 690SM ägare sedan i torsdags. Har gått från en gammal Kawa ZZR-600 till Supermoton, och jag ångrar mig verkligen inte. Har lagt ca 70 mil på den redan, men får lugna mig lite nu pga 100mils servicen skulle gjorts för 50 mil sedan :brinnerup

Fråga: Ni som har beställt Wings Slip-on, var har ni lagt beställningen? Har spanat på hemsidan, men hittar inte vart man ska göra sin order så att säga.

//Danne

Hallå!
Här lite info om Wings. Har mailat med dom.
Håll till godo.

Denna sida använde jag mig av.
wings-silencers.co.uk

Pictures and detailed description can be seen on www.wings.si

Here are the prices for KTM690 Supermoto/Supermoto R/Prestige (07- ):



- oval or NOS* Titanium mufflers (pair) without carbon end caps____498.-EUR



- oval or NOS* Titanium mufflers (pair) with carbon end caps_______548.-EUR



- postage (additional)_________________________________________21.-EUR (it takes 4-8 days)



Clamps, bolts and gaskets needed for the mounting are included.

You will also get two different sets of dB-killers (in the price included) for the sound tuning:

-small (slightly louder than original)

-large (louder).

They can easily be removed for sport riding.



How to purchase WINGS products?

WINGS silencers can be ordered directly from us (producer). That's the guaranty for the lowest prices.

There are two paying options:

-PayPal

-Bank transfer



If you prefer PayPal just reply to this E-mail and tell us that you have chosen PayPal, exactly which mufflers do you want and which KTM bike do you have. Than wait until PayPal will send you a form to fill in and make the payment. Mufflers will be sent to you within a few days after receiving the payment confirmation.

Paypal is safe and easy way to make an online payment using your credit/debit card even if you are not a PayPal member (learn more https://www.paypal.com/ ).



If you prefer bank transfer just reply to this E-mail and tell us that you have chosen bank transfer, exactly which mufflers do you want and which KTM bike do you have. We will send you the bank account details for the payment. Mufflers will be sent to you within a few days after receiving the payment.



I will gladly answer any additional questions you may have so please don't hesitate to ask.

Best regards,

Gorazd Marovic

WINGS silencers



*NOS = Non-Oval Shape (PAT. No.: M-200650019 and 633557-0001).



WINGS logotype and wings symbol are registered trade-marks.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top