Min lille Duke!
Har lite svårt för utseendet på nya 690 duke, men lägger man lite tid på andra färger och tillbehör blir den ju faktiskt helt okej!
Fixar nog helsystem nästa år och passar på att slänga in en öppen luftburk Kanske den börjar närma sig 80häst iaf, vilket är helt okej på 140kg!
ja, det beror väl på hur man definierar "närma sig".. det är väl knappt över 70 hk från början o för att nå en effektökning på 15 % upp till 80 så krävs det nog ytterligare tusenlappar i lull-lull
Köpte en KTM SM-R 2008 i helgen som gått 530 mil, läst lite över servicen och hade för mig det var olje och filterbyte på 500 och ventilkoll först vid 1000. Stämmer detta eller skall ventiler även justeras vid 500?
Tja!
Jag går i tankarna kring att byta upp till en 690 SMC. Kör i dagsläget en 660SMC. Fick möjligheten att köra en 690 SM igår (alltså hackspettsmodellen). Den kändes tyngre vilket den är samt inte lika rapp. Motorn borde vara i stort sett samma (men undantag för 690SMC R). Eller?
690n jag körde var dessutom nerdrevad till 16kugg fram, vilket många verkar rekomendera.
Men till frågan, Hur stor skillnad är det på en 690 SM och en 690 SMC?
Köpte ett serviskit till min 690 sm-r -08 på lelles.
Första gången som jag servar 500 mil, nyss inhandlad.
Fick 3 st 1 litersflaskor men gick ju bara i 1.8?
Nått jag missat? Är bara ett ställe som ska fyllas?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|