phastasphuk
blubb blubb
pr0n!
Tack ska ni ha! Ska försöka få till en lite roligare film efter 100 mila, med lite åkning också.
Tänkte flytta ner positionen för växelpinnen ett hack då jag upplever att den sitter för högt.
Hittade inget om detta när jag bläddrade igenom instruktionsboken, undrar därför om någon gjort detta och kan bistå med hjälp. Är det bara att skruva loss fästet till pinnen och därefter justera vinkeln på växelpinnen eller är det mer komplext än så?
Nej det är bara att lossa skruven och justera växelspaken till lämpligt läge.
Håll reda på de tre brickorna och vilken ordning de sitter bara, samt att skruven skall helst låsas med loctite 648.
Stickan
Japp, Biltemas funkar. Det är lite rappligt men funkar alldeles utmärkt om man försiktig.Vad har ni för stöd när ni lyfter framhjulet.
Funkar biltemas stöd till framhjulet?
Jag vill byta till en fireblade med abs (bromsat omkull mig två gånger nu!) och funderar lite på vad jag ska gå ut med för pris på min 950 SM...
Det är en 06'a uttagen 07 och gjort runt 900 mil nu (nypris 79 tkr). Svart plast som är repad och oanvänd orange plast har jag. Sitter akra helsystem i titan på (20 tkr), samt lite godis här och var, nya däck i samband med 750 mila service i våras (8 tkr däck o service).
Vad tror ni? 75 tkr? Mer, mindre?
Montera den orepade plasten? Jag har diverse väskor och kraschpuckar och svingbult och tail tidy och sånt på hojen också.
Jag plockade just ut en -06:a med ca 800 mil på mätaren, Sebring slip-on, nyservad, nytt bakdäck från Lelles för ca 60 tkr. Det ger en fingervisning om hur priserna ligger.
Om jag vore du skulle jag montera den orangea plasten. Köpare brukar vara rädda för hojar som lagts omkull.
Japp, Biltemas funkar. Det är lite rappligt men funkar alldeles utmärkt om man försiktig.
Hallå alla kunniga på 950 SM! Jag har för ett par veckor sedan köpt på mig en svart -06 med 300 mil på mätaren. Har redan haft den inne för startmotorskiten (efter två mils körning gav den upp) och nu har förgasaren - gissar jag - börjat kludda. Jag har läst en massa om att den inte gillar slangning osv, men mitt problem är att den inte ens gillar ett litet gaslyft på ett fåtal meter. En litet kort gaswhelie och ner igen, sedan tar det 20 sekunder innan motorn börjar bluddra, spotta, låta som en gräsklippare och gå orent. Detta håller på i upp till en minut innan den tar sig igen. Det andra problemet är: Ligger jag i ca 100 km/h på sexan (nerdrevad ett kugg fram) och gasar fullt, så bluddrar den sig upp till ca 130 innan motorn tar sig igen. Är detta något som hör till modellen och som man får leva med på 950`n? Har som tur garanti både frå säljaren och fabriks- kvar, så nu ska den in för andra gången på en månad. Surt! Öppet köp?
Hallå alla kunniga på 950 SM! Jag har för ett par veckor sedan köpt på mig en svart -06 med 300 mil på mätaren. Har redan haft den inne för startmotorskiten (efter två mils körning gav den upp) och nu har förgasaren - gissar jag - börjat kludda. Jag har läst en massa om att den inte gillar slangning osv, men mitt problem är att den inte ens gillar ett litet gaslyft på ett fåtal meter. En litet kort gaswhelie och ner igen, sedan tar det 20 sekunder innan motorn börjar bluddra, spotta, låta som en gräsklippare och gå orent. Detta håller på i upp till en minut innan den tar sig igen. Det andra problemet är: Ligger jag i ca 100 km/h på sexan (nerdrevad ett kugg fram) och gasar fullt, så bluddrar den sig upp till ca 130 innan motorn tar sig igen. Är detta något som hör till modellen och som man får leva med på 950`n? Har som tur garanti både frå säljaren och fabriks- kvar, så nu ska den in för andra gången på en månad. Surt! Öppet köp?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|