Din stavning kan jag leva med Så vad gav du in alles, leveranstid samt var det mycket mek att få dit skiten när du väl fick det? Kanske lättare om du svarar via PM så vi inte förpestar tråden ytterligare hehe
Jag är också intresserad av den baken så varför inte ta det i tråden?
Cyclecontrol
Är de enda som jag har lyckats hitta hittills, fick tipset från SD killarna.
Tyvärr så har ju SD och 690, och en hel massa ducatis, radial pump på kopplingssidan så det är den sidan som är krånglig att skaffa till
E sugen på 950 sm men nojjar lite för har hört att fjädringen ska vara mjuk o lite svampig och inte hänga med riktigt när de kommer till bankörning. vad säger ni? Är det stor skillnad på SMR:en? Den ska väl ha justerbar fjädring.
Jag väger drygt 80 pannor, är inte nån extremt duktig förare men vill ju att hojjen ska hålla måttet när man tar ut den på bana.
Åsikter?
Nu har man haft hojen på service, kuggat ner den till 16 samt avverkat första långkörningen på 20 mil (iofs uppdelat på två etapper). Känns hur fint som hellst även om det stundtals regnade lite. Dags att skruva upp bakdämparen litegrann, lite mjuk är den allt...
Nu har man haft hojen på service, kuggat ner den till 16 samt avverkat första långkörningen på 20 mil (iofs uppdelat på två etapper). Känns hur fint som hellst även om det stundtals regnade lite. Dags att skruva upp bakdämparen litegrann, lite mjuk är den allt...
Börja med att dra på 5-6 klick på returen bak, det brukar göra underverk för känslan när du styr in och ut ur kurvorna
Jag körde 35 mil enkel väg till min första service.. gick hur bra som helst.. lite hård sadel men sånt går att fixa med en air cushin.. på hemvägen de sista 12 milen så spöregnade det.. mindre kul men Sumon tuffade på som vanligt.
känner mig grymt nöjd att jag slog till och köpte en 950 iaf!
Måste prova det.. väger ju en 90kg så måste ändå..
En C-nyckel för att ändra förspänning bak, lite osäker eftersom det kan se olika ut med olika dämpare. Fram behövs det en hylsa med spärrskaft eller motsvarande för förspänningen...90 kilo, jävla flugviktare.... Får la vrida upp en 40 snäpp innan det styvar upp för min del då haha
Btw, finns det ett spec verktyg för detta eller använder man det man har till hands?
En C-nyckel för att ändra förspänning bak, lite osäker eftersom det kan se olika ut med olika dämpare. Fram behövs det en hylsa med spärrskaft eller motsvarande för förspänningen...
Det sitter ju org WP bak, förutsätter att det finns en C-nyckel i verktygssatsen... Tack oavsett!
Börja med att dra på 5-6 klick på returen bak, det brukar göra underverk för känslan när du styr in och ut ur kurvorna
Det kan jag intyga att det gör!!!
Niklas "fixade" till min fjädring & nu går min hoj som på räls, det blev en OTROLIG skillnad.
Sedan undrar jag om ni har någon erfarenhet av lite grusåka.. ev. lite små stigar.
Skulle tycka det var kul om en grusväg inte sätter stopp på en rolig väg, utan kunna fortsätta några meter till på vägen.
Hej pojkar
Var och provkörde en 990 SM idag och måste säga att jag gillade den super mycket.
Men på en liten provköring i ca: 20 minuter hinner man inte riktigt få känslan av hur den fungerar i längre sträckor.
Undrar lite om hur ni tycker den fungerar på 35-45 mil under dag... är det ens möjligt?
Tyckte ju iof att jag satt ganska skönt.
Sedan undrar jag om ni har någon erfarenhet av lite grusåka.. ev. lite små stigar.
Skulle tycka det var kul om en grusväg inte sätter stopp på en rolig väg, utan kunna fortsätta några meter till på vägen.
Så dela med dig med hur många klick du har då, fram, bak, överallt!
Kör med med original sport inställningar nu och är nöjd, men kan ju vara ås att jag inte vet bättre...och skruvarna är ju till för att andvändas
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |