Ktm 950 sm

puttePROswe

KTM4EVER
Gick med
17 Mar 2009
Hoj
Skall handla geggmoppe
Av 200 mil hittills, så har runt 5% varit grus...och hojen klarar det galant, det är däcken som sätter begränsningarna där, finns ju bara en viss friktion man kan begära av supercorsa pro när det kommer på grus! Stigar har jag inte prövat än, men kan tänka mig att med jord och gräs kommer det bli väääldigt halt.
Men med ett par däck avsedda för ändamålet, så kan man nog köra 8:eek:r rund Ewan&Charlie wannabees :tummenupp

Tja, i lördags körde vi 44 mil på alltifrån E4:an till riktigt usla potthålsvägar. Jag hade då ingen träsmak och hade lätt kunnat köra en bra bit till:tummenupp

Jahopp... verkar som om man kommer att bli lite fattigare de närmaste dagarna då.... hmmm sugen som fan... ahhhh satan e ju impulsiv som satan i vanliga fall... men la verkligen band på mig idag och tänke att jag bara var dum som ville byta hoj. ... Frugan kommer inte gilla detta :huvet

Moggina

Ung och vild ^_^
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Innan:Honda FMX 650, KTM 990 SM, NU: KTM 690 SMCR 2019
Jag kör med standard inställning på dämpningen just nu, vilken inställning på dämpningen kan vara bäst för att köra på slangen tro ?

fritiof

Gubbpop
Gick med
15 May 2006
Hoj
BMW F800R -10
Men va i helvete?!

Jag ägnade en bättre del av eftermiddagen/kvällen igår åt att plocka bort EPC och SAS, samt åt att sätta dit ett 16-framdrev. Tyvärr orkade jag inte provköra "vidundret" efter uppgraderingarna. Ett par LeoVince-burkar, köpta från tyska ebay är också på väg. De dyker nog upp vilken dag som helst...

Synd som faaaaaan då att motorcykelhelvetet är borta när jag idag går ut i garaget! :mad:

Det är då själva fan att man inte kan få ha saker ifred?! :tummenner

Så efter en jävla kuk-säsong, där min SM spenderat en STOOOOR del av tiden på en verkstad, eller med att vänta på att få komma till en verkstad, så blir fanskapet stulet.

Just nu hatar jag i största allmänhet.

Fy fan. :machinegu

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Jag ägnade en bättre del av eftermiddagen/kvällen igår åt att plocka bort EPC och SAS, samt åt att sätta dit ett 16-framdrev. Tyvärr orkade jag inte provköra "vidundret" efter uppgraderingarna. Ett par LeoVince-burkar, köpta från tyska ebay är också på väg. De dyker nog upp vilken dag som helst...

Synd som faaaaaan då att motorcykelhelvetet är borta när jag idag går ut i garaget! :mad:

Så efter en jävla kuk-säsong, där min SM spenderat en STOOOOR del av tiden på en verkstad, eller med att vänta på att få komma till en verkstad, så blir fanskapet stulet.

Satan vad trist. Fick min 690 SMC stulen också så jag vet hur det känns!

J

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16

satan va trist, lider med dig! Att man inte ska få ha sina saker ifred... Ska hålla utkik efter den, vad är det för regnr?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej

Fasen vad kasst!!

Lägg ut ditt reg nr eller pm:a mig det (om du vill). Jag bor ju nära GBG så det kan hända att jag ser den.

Kan ju pm:a om det är några särskilda kännetecken som man känner igen på just din hoj :) (kanske ingenting att lägga ut här dock).

fritiof

Gubbpop
Gick med
15 May 2006
Hoj
BMW F800R -10
Fasen vad kasst!!

Lägg ut ditt reg nr eller pm:a mig det (om du vill). Jag bor ju nära GBG så det kan hända att jag ser den.

Kan ju pm:a om det är några särskilda kännetecken som man känner igen på just din hoj :) (kanske ingenting att lägga ut här dock).

Du har PM.

fritiof

Gubbpop
Gick med
15 May 2006
Hoj
BMW F800R -10
Leo Vince

Jo det var ju så att ljuddämparna som jag beställt inte hann komma innan hojfan blev stulen... :näsblod

Så för enkelhetens skull, och innan jag undersöker om det går att returnera dem, så är det väl läge att höra sig för om nån här är intresserad.

Således:

SÄLJES

LeoVince till SM 950 05-07. Ljuddämparhelveten i ännu inte mottaget skick erbjudes till försäljning. Jag tänker inte förklara ytterligare varför de inte monterats... :rolleyes:

Bud på ovanstående emottages tacksamt via PM. Och ja, de är till salu för mindre än på Lelles eller mcweb.se, så om du tänkt köpa så kanske det är läge nu...

fritiof

Gubbpop
Gick med
15 May 2006
Hoj
BMW F800R -10
Hojen återfunnen

Utan tvekan så har jag den lättaste KTM:en här! För nu är den återfunnen och det enda som är kvar är ramen...

Vet inte riktigt vad jag ska ha den till? Kanske vill försäkringsbolaget ha den.
Bygga CD-ställ? :tungan

Bifogat

• DSC00146.JPG
    DSC00146.JPG
    196.8 KB · Visningar: 106

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Utan tvekan så har jag den lättaste KTM:en här! För nu är den återfunnen och det enda som är kvar är ramen...

Vet inte riktigt vad jag ska ha den till? Kanske vill försäkringsbolaget ha den.
Bygga CD-ställ? :tungan

Hoppsan, hur hittade du den?

Edit; Var ute och körde men hojen igår. Vet ni hur fort era 950 hojar går? Min gör relativt lätt runt 227-228 på mätaren. Skottar på rejält upp till runt 220?
Hade varit kul att veta vad ni andra får fram :)

Last edited:

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Ktm
Hoppsan, hur hittade du den?

Edit; Var ute och körde men hojen igår. Vet ni hur fort era 950 hojar går? Min gör relativt lätt runt 227-228 på mätaren. Skottar på rejält upp till runt 220?
Hade varit kul att veta vad ni andra får fram :)

pressade upp min i 225 häromdan. Skulle nog kunnat pressa henne lite till. Har läst på nått annat forum om någon sate som plågade upp sin sumo i 234 km/h om jag minns rätt

puttePROswe

KTM4EVER
Gick med
17 Mar 2009
Hoj
Skall handla geggmoppe
Hej igen,
Tänkte bara skriva att jag vara nere och provkörde en 990 SM i förra veckan....
Hämtade ut en 08 i måndags. :)... Satan vad go den är.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
pressade upp min i 225 häromdan. Skulle nog kunnat pressa henne lite till. Har läst på nått annat forum om någon sate som plågade upp sin sumo i 234 km/h om jag minns rätt

Ja, 234 skulle nog kanske gå om man får tag i en nedförsbacke och ingen motvind. Tror inte min skulle fixa det på rak väg.

Hej igen,
Tänkte bara skriva att jag vara nere och provkörde en 990 SM i förra veckan....
Hämtade ut en 08 i måndags. :)... Satan vad go den är.

Gratulerar! Fin hoj det där. Blir nog en 990smr den dagen jag skall byta :)

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...