Upptäckte igår när jag hämtade ut hojen ur garaget efter ett par veckors vila att det droppat olja under den. Efter lite undersökning ser det ut som att olja sipprar ut från nederkanten på "nivåslangen" --> Se bild.
Vad kan det bero på? Dags att byta någon packning eller liknande?
Upptäckte igår när jag hämtade ut hojen ur garaget efter ett par veckors vila att det droppat olja under den. Efter lite undersökning ser det ut som att olja sipprar ut från nederkanten på "nivåslangen" --> Se bild.
Vad kan det bero på? Dags att byta någon packning eller liknande?
Inga sprickor i Plaströret/slangen? Har hänt att de har spruckit
Min läcker också ifrån samma ställe , verkar riktigt skummt faktiskt, Garantiåtgärd ?
Jo, faktiskt precis vad det var! Kollade ännu noggrannare och såg en liten spricka längst ner på slangen, gick att trycka in nageln där så det måste vara där oljan sipprar ut.
Har pratat med återförsäljaren och får en ny sån där slang på garantin.
Någon som bytt den? Krångligt?
Någon här som har GPS på sin 950? Hur har ni monterat den?
Har själv en Garmin nuvi 500 och har testat deras scooter-fäste(länk), men dels tycker jag inte det sitter ordentligt fast sen hamnar GPS:en för nära föraren då fästet sitter på styret.
Hade velat ha den i höjd med instrumentbrädan, typ till höger om hastighetsrutan.
En liten racebild från Kemora i Finland. Stoooor bana, snabb hoj! Långrakan är 800 meter men det tog nästan halva rakan innan 1000 kubikarna drog ifrån med sina 170-180 hästar...
...sen kommer det ju alltid en kurva
Jo, faktiskt precis vad det var! Kollade ännu noggrannare och såg en liten spricka längst ner på slangen, gick att trycka in nageln där så det måste vara där oljan sipprar ut.
Har pratat med återförsäljaren och får en ny sån där slang på garantin.
Någon som bytt den? Krångligt?
Föraren ser inte allt för långsam ut heller
Hur känns de att åka med knäskrap på motard? Känns de inte lite avigt när fotpinnarna sitter så långt fram?
En liten racebild från Kemora i Finland. Stoooor bana, snabb hoj! Långrakan är 800 meter men det tog nästan halva rakan innan 1000 kubikarna drog ifrån med sina 170-180 hästar...
...sen kommer det ju alltid en kurva
Snygg pose! Och snygga handguards ;-)
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha