Tränger mig in i offroad-tråden
Har du nå bra tips på hur jag ska fortsätta laborerar med min fjädring? Vi har ju dragit 5klick höger på returen i bak och två klick vänster på kompressionen i lågfart mot fabriksinställningarna. Tyckte det gjorde en "skön" känsla för hojen. Men, dum som man är så har man ju provkört några såna där gubbhojar från Tyskland med ESA. När jag körde K1200S och tryckte in sportläget för en person så
tyckte (jag som är så sjukt erfaren på hoj) jag att den kändes mer följsam/lättkörd än min och mycket mjukare. När jag ställde ESA'n på sport för två så kändes den ännu mer lättkörd i "högre" farter. Är det jag som är inne på helt fel spår då jag vill göra min hoj "mjukare"? Har mätt upp sag med sticktion (stavas det så?) i åtanke och där är allt rätt enligt Öhlins guide. Men jag vill ändå göra hojen mjukare... Det lilla jag lärt mig av Suspension For Mortals videon är att mitt uppeldade bakdäck (precis som du sa) berodde på fel/för lite retur i bak.
Gelleråsen på Onsdag, har du nå tips på vad jag ska försöka laborera med? M.a.o, vad ska jag göra för att få hojen "mjukare" men inte förstöra hänget? Litar faktiskt mer på dig än KTM's tekniker som ska vara på plats! Alla varv du fick ligga bakom mig
borde lärt dig hur jag är som förare