Ktm 950 sm

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Me like:) men du blir ju omkörd:confused:

Men hallååååå. Det är Per vi pratar om. Inte bara det att han är toksnabb, han sitter dessutom på 180 hästar. Jag är glad om det bara är han som kör om:)
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Snyggt filmat & snyggt kört :tummenupp
Synd att man inte kunde haka på, men nästa år...
Då jävlar ska det bli ett gäng bandagar, så då har du någon att varva... :D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Snyggt filmat & snyggt kört :tummenupp
Synd att man inte kunde haka på, men nästa år...
Då jävlar ska det bli ett gäng bandagar, så då har du någon att varva... :D

Ser fram emot ditt breda leende efter det första banpasset. Glöm bara inte att detta är beroendeframkallande och det innebär att det blir dyrt:)

Va det därför du körde ut under rödflagg ;)

superkool film, det ser så enkelt ut =)

Nu skall vi inte vara petiga, den röda flaggan gäller ju bara deltagare:tungan:)
 
Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag råkat ut för bensinläckage från den vänstra tankhalvan.
Jag lämnade in den i måndags hos min lokala KTM-handlare. De trodde att det var någon packning i tanken som sprungit läck. Så de tog av tanken och inspekterade.
Idag ringde de och sa att det tydligen var tanken som varit för mjuk och det ska således ha varit så att ramen skavit ett hål på tanken. Resultatet blev en helt ny tank.
Enligt KTm ska detta vara ett ganska vanligt fel. Finns här någon mer som råkat ut för detta?
Det värsta var att jag fick en tank utan dekaler, men dessa ska tydligen anlända i nästa vecka.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Jag har också bytt tank, fick en ny på garantin. På min såg man bulor och sprickor genom tankhålet, det läckte dock inte.
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jag har också bytt tank, fick en ny på garantin. På min såg man bulor och sprickor genom tankhålet, det läckte dock inte.

Min gick också på garantin. Vad är det för skitkvalité på våra hojar egentligen? Pinsamt.

Vad är det mer som brukar fela på Supermoton? Min garanti går ut om några veckor, så man borde kanske ta och försöka få alla dåliga delar utbytta.
 

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Min gick också på garantin. Vad är det för skitkvalité på våra hojar egentligen? Pinsamt.

Vad är det mer som brukar fela på Supermoton? Min garanti går ut om några veckor, så man borde kanske ta och försöka få alla dåliga delar utbytta.

Enligt konsumentköplagen har man som konsument numera 3 års tid på sig att reklamera fel på varan (från tidigare 2 år). Uppstår ett produkt/fabrikationsfel som inte är normalslitage under denna period har du rätt att få det åtgärdat, även om garantin gått ut. Är sedan felet en känd garantiåtgärd så ska det ju gå att reklamera, då tillverkaren redan "erkänt" felet.
 

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 - 06=)
Så, efter en del strul med den förra KTM 950 som jag köpte så har jag nu en annan som jag hämtade idag=) Riktigt roligt!

Det är en 06:a och nu funderar jag på detta med SAS disassembly kit, från Lelles. Innehåller det allt jag behöver för att åtgärda det som skrivits om tidigare i denna tråd?=)
Tänkte även sätta på 16 drev på mcn. Ni som gjort det, har ni behövt kapa kedjan eller har det funkat ändå?

Något mer jag behöver göra för att få denna härliga mc att gå riktigt bra?
 

Phat

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Ort
Norr om stan...
Hoj
KTM 990 SMR - 2009
Gelleråsen

Tjäna grappar...

Ni kanske har sett denna i filmforumet, men jag tänkte, äh, jag postar här med om nån missat.

Sjukt kul dag var det i alla fall, kul att se så många som gasar gärnet med sina ögonstenar, thats what they are for, eller hur?

=)

[YOUTUBE-ID]_hAWegjORjo[/YOUTUBE-ID]

Jag filmade även alla 20 minutersrundor med min ContourHD helmet cam, har inte hunnit lägga upp alla, men hälften finns nu på min youtube sida.

Dont forget to vote! (eller ja, komentera i alla fall ;) )

http://www.youtube.com/user/ishneyishney
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Tjäna grappar...

Ni kanske har sett denna i filmforumet, men jag tänkte, äh, jag postar här med om nån missat.

Sjukt kul dag var det i alla fall, kul att se så många som gasar gärnet med sina ögonstenar, thats what they are for, eller hur?

=)

[YOUTUBE-ID]_hAWegjORjo[/YOUTUBE-ID]

Jag filmade även alla 20 minutersrundor med min ContourHD helmet cam, har inte hunnit lägga upp alla, men hälften finns nu på min youtube sida.

Dont forget to vote! (eller ja, komentera i alla fall ;) )

http://www.youtube.com/user/ishneyishney

Jäkligt kul att du har tagit dig tid att fixa detta.

Får tacka för att jag kom med på ena filmen :tummenupp
 

tintin22

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cbr 900rr -99 (Såld) önska ktm 950 el 990!
Har provat ktm 990 sm på provkörning i går, det var FETT.. Men jag undrar vad är egentligen skillnad mellan 950, 990 och sm/smr? eftersom sm/smr har lika nm och hästkraft...
Jag vill absolut köpa ktm nästa år till våren.

Jag har hört att några som har 950 sm har ofta haft problem med oljeläckage...
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Har provat ktm 990 sm på provkörning i går, det var FETT.. Men jag undrar vad är egentligen skillnad mellan 950, 990 och sm/smr? eftersom sm/smr har lika nm och hästkraft...
Jag vill absolut köpa ktm nästa år till våren.

Jag har hört att några som har 950 sm har ofta haft problem med oljeläckage...

Det är liten skillnad mellan sm/smr på -08 och tidigare. 990 är egentligen en lite större 950 med inprutning.
SMR från -09 är dock ganska mycket moddad. Inte i motorn men chassi. Sänkt fjädring med bättre komponenter, mindre tank på 15 liter, smidda Marchesinifälgar, lättare alltså samt bromsar från RC8:an
 

tintin22

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cbr 900rr -99 (Såld) önska ktm 950 el 990!
Det är liten skillnad mellan sm/smr på -08 och tidigare. 990 är egentligen en lite större 950 med inprutning.
SMR från -09 är dock ganska mycket moddad. Inte i motorn men chassi. Sänkt fjädring med bättre komponenter, mindre tank på 15 liter, smidda Marchesinifälgar, lättare alltså samt bromsar från RC8:an

Ok, så tycker du 990 smr är bättre? Men 950 sm har snygg form på chassit.
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ok, så tycker du 990 smr är bättre? Men 950 sm har snygg form på chassit.

Beror på vad man skall ha den till. SMR har mer banfokus med lägre vikt, bättre bromsar och fjädring. Skall man bara köra gata är det hugget som stucket. Då är ju en större tank en klar fördel och lång fjädring är ju ingen nackel på dåliga vägar?
 

Glennsing

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Båstad
Hoj
08, Suzuki, Hayabusa
Smr

Tjena

Funderar på att köpa en SMR, en fråga jag har är: kan frugan åka med är det grymt att åka eller funkar det??? Har någon provat? Fruga vill gärna åka med en liten runda då och då. Inget lång åka eller så, men en 20 mil på en dag.

Hon åker hyfsat på den Hayabusan jag har idag så det kan väl inte vara så mkt sämre???

Ha det gott

/Glenn
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tjena

Funderar på att köpa en SMR, en fråga jag har är: kan frugan åka med är det grymt att åka eller funkar det??? Har någon provat? Fruga vill gärna åka med en liten runda då och då. Inget lång åka eller så, men en 20 mil på en dag.

Hon åker hyfsat på den Hayabusan jag har idag så det kan väl inte vara så mkt sämre???

Ha det gott

/Glenn

Passageraren sitter väldigt bra på alla SM/SMR modeller, no problemos:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top