Hur går det? Har läst alla inlägg om ditt problem, men måste ändå ställa en fråga.
Det surrande ljudet, kommer det från trakten av batteriet/startreläet, eller kommer det från tankens främre vänstra del, dvs där soppapumpen sitter?
Frågar därför att jag hade liknande symptom på min Sumo för ett par år sedan.
När man startar hojen "purrar" ju soppapumpen till för att upphöra när bensin pumpats fram, och i mitt fall slutade inte soppapumpen att purra även efter att jag startat. Ringde till Ragnar direkt och fick anvisning om att tanka fullt och köra vidare. Mycket riktigt upphörde problemet efter ett tag.
Att kontaktspraya/rengöra den flerpoliga kontakten vid startreläet har jag också behövt göra, går lätt upp fukt där när man tvättar etc.
Hoppas du redan fått snurr på bitarna och kan bortse från det här inlägget!
Jag körde ut till där hojen står och plockade av batteriet idag och har satt det på laddning, får vänta tills i morgon och koppla in det igen och jag håller alla tummar jag har på att det ska funka då.
Jag tror det surrande ljudet kom från batteri/startreläet men jag är inte säker.
Jag är nästan säker på att det är batteriet som var urladdat och orsaken till att motorn dog. Återkommer i morgon eftermiddag med förhoppningsvis ett positivt besked