Jättekul att höra att det inte var nått värre!!!Kopplade in mitt fullt laddade batteri idag och akra piporna började spela
Last edited:
Jättekul att höra att det inte var nått värre!!!Kopplade in mitt fullt laddade batteri idag och akra piporna började spela
ktm gasolkök?
ingen som vill bli av med sin 950? har fått abstinens för en igen..!
ktm gasolkök?
Åååh nej, vad måste jag nu köpa?!?
ingen som vill bli av med sin 950? har fått abstinens för en igen..!
Fjäderförspännare till bakfjädern
Vänta tills vi vet om den passar... Enligt webben så skall den inte passa på våra utan bara på 10rna men 10rna har exakt samma dämper som vi har (samma artikelnummer) så det vore skitskumt om den inte passar. Alex på Lelles tog hem en så vi kunde kolla om den passar.
För mycket, en sån skulle ju ha suttit på från början... allt annat går ju att justera. 1000-1500 nånting tror jag den landar på.Mycket trevligt, en sån skulle man nog ha lite nytta av. Vad kostar go'biten?
Såg på powerparts att det nu finns ett integrerat skivbromslås att köpa till, så både snyggt och inte alltför tungt ut oxå...smidigt med då det alltid finns där och att det låser fast hjulet så det inte kan rulla = inga skivbromslåskrascher! Nån som vet pris på en sån?
För mycket, en sån skulle ju ha suttit på från början... allt annat går ju att justera. 1000-1500 nånting tror jag den landar på.
Skitsnyggt och nice men helt fel. Våra hjul kostar ju typ 15k mer för att dom är några gram lättare åsså skruva dit det där på ofjädrad vikt?
Hade kanske varit ok om det satt bak men det blir väl inte så bra om ma laddar och släpper ut kopplingen.....
Självklart, full rapport kommer på ett forum nära dig!Hojta till sen när den är på, hur meckigt det var och vad det landa på...vill ha en sån!!
Tror inte heller jag är grym nog att märka skillnaden men jag är en jävel på matte och då blir det ingen sån där på min hoj =)Äh, så tung ser den inte ut att vara, slänger man på ett puré däck så blir det nog lättare än ett vanligt däck ändå. Och det viktigaste att hålla nere är ju ändå vikten på det som snurrar runt, sen tror jag att jag inte är grym nog att märka skillnad på 2 hg ofjädrad vikt...annars ligger det ju ett halvt kilo rostfritt under sadeln att låsa med.
Snabbare? Det spelar ingen roll, det är känslan det handlar om!!Så, viktigast att hålla nere viktmässigt är saker som funkar som gyron.
Nummer två blir att hålla vikten nere på avgassystem med titan.
Tre, ofjädrad vikt.
Iaf om man vill bli snabbare...och om man tar ur db killerserna så hamnar nog titanet överst
Fast, om det inte är godkänt av fb så går det ju bort ändå.
Hojta till sen när den är på, hur meckigt det var och vad det landa på...vill ha en sån!!
Så govänner, nu har jag en fråga till er och den samlade LC8-kunskapsbank som finns här.
Under gårdagens tur med SE'n så började den missa, hugga emot i gången, svårt att förklara egentligen men alla som var med hörde det tydligt.
För oss som åkt gamla bilar där man justerar tändningen genom att vrida fördelaren på känn så kan ljudet närmast beskrivas med att man vridit för långt och fått för mycket förtändning, då "hugger/klonkar" det emot.
Tomgången höjde jag lite och "mothuggen" resulterade inte i motorstopp.
Jag tog motorvägen hem och efter en timme i 100-110 km/h så gick den klockrent och startade enkelt och glatt.
Har någon upplevt något liknande? Finns det några modelltypiska bekymmer som kan härledas till detta?
Tacksam för hjälp och ideer.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |