Ktm 950 sm

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Hoj
KTM 990 SMR

Är inte det där lite pyssligt? Kan tänka mig att det är underbart skönt men lös dyna ovanpå, blir inte det lite pyssligt?

Va?!? det är ju värsta touringsoffan på SMR'n...hur mjuk och fin som helst...och lång, mmmm.

/pastapucken som härdat sin röv på husasadel i 11 år nu.
Jaha, då är det väl min rumpa som är kasst stoppad....

Håller med dig, vilket gnäll! SM/SMR är en hardcore hoj, vill man ha komfort så får man köpa en guldvinge eller en R1:a:)
Varför kan man inte få ha bra stötdämpare och stoppning i soffan? Självklart, ska man tävla och hålla på så är det kanske inte helt funkis men ska jag sitta på hojen en hel dag så vill jag ha det lite mjukt :p
Ergosoffan man kan köpa är det samma som sadeln på SMT?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Varför kan man inte få ha bra stötdämpare och stoppning i soffan? Självklart, ska man tävla och hålla på så är det kanske inte helt funkis men ska jag sitta på hojen en hel dag så vill jag ha det lite mjukt :p

Har jag inte lärt dig att det inte finns några kompromisser, antingen sport eller komfort, inga genvägar här inte:)

De här komfortsofforna som är "ergonomiskt" skålade funkar inte heller så bra vid aktiv körning när man skall jobba på hojen och flytta sig mycket, man fastnar på kanterna plus att man inte har full kontakt mellan röven och dynan när man hänger...

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390

2 hg lås får man inte skruva på, men 3 kg gel-ergo-kiropraktor-vänlig sadel är det bara att sätta fast?!
Sluta upp med fasonerna att bmw-fiera din ktääääm, utan kör och härda ut till GS-ränderna går ur dig :fakta

;) :D

clw

Handyman
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
ktm 990 sm-09
E d bara jag som tycker att sadeln på 990 SM e hård å obekväm efter en 30mins körning?
Nån som testat komfort sadeln om de gör stor skillnad?
Kanske bara jag som har för benig röv.
Matte

jag kör med smt-sadeln på min 990 ,funkar perfekt.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
2 hg lås får man inte skruva på, men 3 kg gel-ergo-kiropraktor-vänlig sadel är det bara att sätta fast?!
Sluta upp med fasonerna att bmw-fiera din ktääääm, utan kör och härda ut till GS-ränderna går ur dig :fakta

;) :D

Håller med Pastakräk här, 100% rätt:tummenupp:)

Malt

Medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
Yamaha FZ8 -11, Yamaha TR1 -81 (bygge)
Ett annat alternativ som en del väljer är att köpa typ 3-4 batterier på Biltema för samma pris som ett originalbatteri. De håller inte lika länge, men funkar lika bra till hojen och är kanske en bättre investering i långa loppet.

Jo, men Varta är ju inte direkt biltema-kvalitet. Tror nog dom håller samma klass som det som sitter original. Det var det jag tänkte på när jag påpekade prisskillnaden. :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Är inte det där lite pyssligt? Kan tänka mig att det är underbart skönt men lös dyna ovanpå, blir inte det lite pyssligt?

Jaha, då är det väl min rumpa som är kasst stoppad....

Pip-pip-pip

Nej, det är inte en obekväm hoj den där alptwinnen, det är en touringsoffa, du behöver bara få nya referensvärden vad som faktiskt ÄR obekvämt.

Ut och prova valfri supersport på en normal svensk landsväg (läs - kraterförsett piss).

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Hoj
KTM 990 SMR
Pip-pip-pip

Nej, det är inte en obekväm hoj den där alptwinnen, det är en touringsoffa, du behöver bara få nya referensvärden vad som faktiskt ÄR obekvämt.

Ut och prova valfri supersport på en normal svensk landsväg (läs - kraterförsett piss).

jo men supersporthojar utger sig ju inte direkt för att funka som touringlok. Jag har kört 50 mil på en dag med min SMR så visst går det men varför skulle man inte kunna ha mysigare sadel. =)

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jo men supersporthojar utger sig ju inte direkt för att funka som touringlok. Jag har kört 50 mil på en dag med min SMR så visst går det men varför skulle man inte kunna ha mysigare sadel. =)

Snart kommer KTM killarna och byter ut din hoj till om du har tur en SMT, annars får du tillbaks din gamla GS... :tummenupp

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Tjena
För övrigt.. byter inte ut rejs-soffan mot ngt. gel dito eller air-hawk osv. tanten klagar inte hon heller för hon har en fet härlig röv!

Fråga1. Satte på slipon och moddat förgasaren, efter det har den sörplat i sej minst 1 liter olja?? varför!

Fråga2. hur mkt mer vrid och HK ökar effekten med när man gjort ovanstående??

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nån med orange/svart SM som bor i Ekeby-Almby utanför Örebro som är här? Sett dig 2 ggr nu på kort tid när du mullrar förbi...

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Hoj
KTM 990 SMR
För att det är mesigt...:)

Men det är vi ju redan överens om att jag är :D

Snart kommer KTM killarna och byter ut din hoj till om du har tur en SMT, annars får du tillbaks din gamla GS... :tummenupp
oooohhh nooooo. Måste nog erkänna att nu efter två dagar på Gelleråsen så känns det inte som något stort problem länge. Visst ska man köra långt så kan det kanske vara skönt med air-hawk eller ergo men för att köra bana så funkar orginal kanon. Jag tror att det som har suttit i är att i höstas så fick jag ont i rumpan/ryggen när jag körde hem hojen men det visade sig sedan att det var av andra orsaker.

Mattson

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
KTM 990 SM 08, KTM 640 06 Såld
Som sagt... jag tycker att den "komfortabla sadeln" är bättre... vill du testa så kan vi mötas upp i gbg..

Visst de låter bra.
Kan ta de nån gång framöver.
Matte

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag åkte förbi Ekeby-Almby förra helgen (tror jag), men jag har fortfarande originaldämparna på så den mullrar inte så värst mycket.

ALLA KTM mullrar :fakta

Det var nu i helgen, och jag spanade samma ryttare ett par dagar tidigare...så det finns fler!

Ska finnas en en till SMR här i stan med, och dom är ju inte vardagsmat iaf, nja, förutom för mig då som ser en nästan varje dag ;)

michka

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
KTM 950 sm (såld) KTM 690 enduro r (såld) yamaha wr450f (såld) KTM 950 sm (rullar)
strålkastare

är det någon som har bytt ut strålkastaren fram? går i tankarna att byta ut de stora aset som sitter där framme..

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
är det någon som har bytt ut strålkastaren fram? går i tankarna att byta ut de stora aset som sitter där framme..

Funderar på antingen en avgjutning av den befintliga eller bygga något med en crossnummerplåt fram. Sen fäller man in ett projektorlyse lite off center, det borde bli nice!

Mycket snabbt Photoshopjobb...

Bifogat

• KTM_SMR_990_proj2.jpg
    KTM_SMR_990_proj2.jpg
    166.5 KB · Visningar: 128
  • KTM_SMR_990_cross2.jpg
    KTM_SMR_990_cross2.jpg
    170.8 KB · Visningar: 123

SnyggSnoka

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Hoj
KTM 950
Hej!
Jag tänkte kolla mer er experter om ni kunde hjälpa mig värdera min svarta Supermoto 950 07:a. Den är i alldeles prima skick och har inte ens gått 500 mil. Den har inget extra, förutom några småsaker. Servad enligt instruktionsbok. Endast en ägare.
Vad tror ni att den är värd?

SMNineFifty

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
Yamaha R1 99:a
Hej!
Jag tänkte kolla mer er experter om ni kunde hjälpa mig värdera min svarta Supermoto 950 07:a. Den är i alldeles prima skick och har inte ens gått 500 mil. Den har inget extra, förutom några småsaker. Servad enligt instruktionsbok. Endast en ägare.
Vad tror ni att den är värd?

Värdera är väl att ta i, men skulle jag sälja min 07:a, 1100 mil, med accra evo titanium så hade jag hoppats kunna få runt 65-70 kkr som bäst kanske.
Det handlar ju om tillgång och efterfrågan, just nu och fram till juli är trycket högt och i aug minskar det vartefter och prisnivån dalar. Det som sabbat 2:a handsvärdet lite på 950 SM är ju att många handlare köpte på sig sjukt många 06:eek:r som dom sålt helt nya till en billig peng under ett par säsonger.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA