Ktm 950 sm

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Min 06:a i superskick, 400 mil, Akrapovic och Pretender´s tail tidy gick alldeles nyligen för lite till. En annan med ~2500 mil också Akra och superskick gick för 64900 kring påsk. Personligen tycker jag att Akrapovic gör mycket för känslan och gör hojen klart mer intressant som köp.

77 kostar dom på hemsidan, så 65 för en lågmilare akrafierad är ju inte omöjligt alls...
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Utdrag ur ett annat mindre populärt forum på nätet

Min hoj har kedja i alla fall. Rem hade varit kanon.

Oj oj, nu blev du tagen med braxorna nere...ok, inte prison style men ändå! Vad är det du försöker förvandla din fina SMR till??



nyah nyah ;)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Utdrag ur ett annat mindre populärt forum på nätet



Oj oj, nu blev du tagen med braxorna nere...ok, inte prison style men ändå! Vad är det du försöker förvandla din fina SMR till??



nyah nyah ;)


Måste ta ett snack med Spiff, det här ju inte bra...:gnissla:)
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
Utdrag ur ett annat mindre populärt forum på nätet

Oj oj, nu blev du tagen med braxorna nere...ok, inte prison style men ändå! Vad är det du försöker förvandla din fina SMR till??

nyah nyah ;)

Måste ta ett snack med Spiff, det här ju inte bra...:gnissla:)

Hahaha, jag vill inte förvandla min hoj till något annat ( ju mer jag kör den desto nöjdare blir jag ) jag försöker bara förstå varför utvecklingen har stannat....
Smörja kedja och hålla på känns inte som den slutgiltiga lösningen.

När man dessutom står på kurser och folk kommer med sina hojar direkt från service med så spänd kedja att om de kör i ett redigt gupp så kommer axeln ut ur motorn så är det ju något som är fel.
Ännu värre blir det när man påpekar det:
"Jag har ingen aning om hur man spänner kedjan"
Funderar på att sluta som instruktör åt SMC och nasa meck istället. 100:- för en justerad kedja, 200 för en normal setup av framgaffel. osv
 
Last edited:

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Hur gör ni för att låsa fast ytterbenet (knät) vid tanken vid kurvtagning? Var på Gelleråsen förra veckan och tyckte inte att jag kunde låsa benet mot tanken. Fliken på tanken sitter 1 dm för högt upp för att jag en ska nå den. Är snakeskin eller stompgrip något som man ska sätta dit?
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Hjälp!

Vad trött jag blir... nån som har nått tips? Är ute och åker då min 950 SM R plötsligt börjar fåna sig, dör på tomgång hela tiden, går på en cylinder då den inte har motstånd (då man gasar vid friläge), bluddrar och smäller. Går bara rent när man gasar fullt.

Vad kan ha hänt? Tändning, förgasare? Det kom ju tvärt.

Fanken, de små liven är ju inte lättmekade. Har ingen lust att åka till verkstaden nu.

Någon?

Tack på förhand!
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Hur gör ni för att låsa fast ytterbenet (knät) vid tanken vid kurvtagning? Var på Gelleråsen förra veckan och tyckte inte att jag kunde låsa benet mot tanken. Fliken på tanken sitter 1 dm för högt upp för att jag en ska nå den. Är snakeskin eller stompgrip något som man ska sätta dit?

man fick hänga lite längre ner på 950:in den är rätt bredövertanken oxå.
men snakeskin/stomps har jag inte provat kanske går bättre med det:tummenupp
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Tänkte höra om någon annan kör med några andra backspeglar än original ? Råkade som sagt knäcka min ena så tänke om där finns snyggare alterativ än speglarna som sitter på ? Är väl egentligen inget större fel på original speglarna förrutom en enormt korkad konstruktion.
 

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
Någon som vet vad det är för storlek på bulten som håller fast växelspaken?
Ska köpa ledhylsnyckel imorgon men har lite svårigheter att mäta vilken storlek jag behöver. Köpa-gå ut och testa-byta till nästa-testa igen osv känns inte aktuellt :)
 

clw

Handyman
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Skärhamn
Hoj
ktm 990 sm-09
någon som vet hur hårda dom är på slipon på bankörningar,jag har fått veta att om man ställer om insprutningen för slipon så är det inte så bra för motorn att sedan hänga på originaldämparna och köra bana,hur gör man då,man åker väll knappast in till verkstad och ställer om igen bara för att köra bana en dag.
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
Tänkte höra om någon annan kör med några andra backspeglar än original ?

Rizoma har om man gillar den stilen

Någon som vet vad det är för storlek på bulten som håller fast växelspaken?
Ska köpa ledhylsnyckel imorgon men har lite svårigheter att mäta vilken storlek jag behöver. Köpa-gå ut och testa-byta till nästa-testa igen osv känns inte aktuellt :)

Det heter inte bult, det heter skruv. ;)
Utvändig Torx 12. Lednyckel funkar inte på 990 SM. Du måste ha en hylsa och en liten förlängare.


någon som vet hur hårda dom är på slipon på bankörningar,jag har fått veta att om man ställer om insprutningen för slipon så är det inte så bra för motorn att sedan hänga på originaldämparna och köra bana,hur gör man då,man åker väll knappast in till verkstad och ställer om igen bara för att köra bana en dag.
Vet inte hur det är på bankörningar men på SMCs kurser så skiter vi i om du har slipon eller inte, det som spelar roll är hur mycket du låter.
Där är vi däremot stenhårda. Tillåter vi för högt ljud så kan vi snart inte köra på några banor alls.
Vilken bana ska du köra på?
Finns det inte db-killers till dina slipons?
Att tex ha mappningen för akror och köra med original är inte alls bra för hojen, på min skulle det paja katalysatorerna.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top