Ktm 950 sm

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Hej allihopa! Nu behöver jag/vi er hjälp!!
Är det någon som vet var man kan hitta en ny oljebehållare till en 950sm-06? De enda vi hittat kostar ca 12000kr :skrämd. Eller om någon vet om man kan byta ut delen där man skruvar i skruven där slangen som visar oljenivån sitter. Gängorna där man skruvar i skruven är nämligen borta :(. Eller finns det någon annan lösning kanske?!:gnissla

Hmm hade jag varit i dina kläder hade jag skippat olje-visar-vart-nivå- slangen:)
för att gängat och skruvat i en större skruv som plugg:tummenupp

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
Hmm hade jag varit i dina kläder hade jag skippat olje-visar-vart-nivå- slangen:)
för att gängat och skruvat i en större skruv som plugg:tummenupp

Jo vi funderar på det, eller att kanske helt enkelt limma dit skruven med något lämpligt lim (?), tror ni det kan funka? Och håller det?

Friday

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
-07 KTM 950 SM
Drivpaket.

Hej.

Någon som köpt drivpaket till bra pris på nätet ?? Tänkte om det finns billigare alternativ än Lelles =)

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Jo vi funderar på det, eller att kanske helt enkelt limma dit skruven med något lämpligt lim (?), tror ni det kan funka? Och håller det?

Kanske kan gå, men om din vibrerande twin bestämmer sig för att skaka loss den bulten så tömmer du all olja direkt, säkert ut på bakdäcket, så blir det ju intressant. Kommer du direkt se att oljetryckslampan går på, och var kall nog när du ser det att inte hamra på bakbromsen...

Lämplig firma kan säkert svetsa i material och gänga upp det original dim, så får du en proffsig lagning och slippa noja sig för all framtid om nödlagningen håller sig.

Hej.

Någon som köpt drivpaket till bra pris på nätet ?? Tänkte om det finns billigare alternativ än Lelles =)

Addemoto har bra priser och snabba leveranser - för just KTM 950/990 SM så måste man ringa dom för pris, och då lägger du beställningen på en gång. Har ringt dom flera ggr och dom är inte griniga när man beställer på stenåldersättet.

Addemoto = 046-14 45 90

Last edited:

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Jag vill också ha annan röv på min hojj! :arsele

vart köper jag en fin ? :) verkar ju meckigt med låset om man ska kapa sönder original

köpte min från tysken "pretender" på ktmforum.co.uk.
Finns ett par trådar där om den tailtidyn..

Han har dock öppnat nån shop i år med nån kompis.. verkar enklare att beställa iaf.
http://www.hs-shop.eu/motorradkfzzubehr-c-104.html?language=en

Mitt lås för sadeln sitter numera på vänster sida av ramen.
Tog typ 30 min att knåpa fast allt :tummenupp

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
köpte min från tysken "pretender" på ktmforum.co.uk.
Finns ett par trådar där om den tailtidyn..

Han har dock öppnat nån shop i år med nån kompis.. verkar enklare att beställa iaf.
http://www.hs-shop.eu/motorradkfzzubehr-c-104.html?language=en

Mitt lås för sadeln sitter numera på vänster sida av ramen.
Tog typ 30 min att knåpa fast allt :tummenupp

Har du lust att plåta ett par bilder på din hoj? Jag står i valet & kvalet mellan Pretenders & R&G.

Fråga 1: Kan man ha blinkersen kvar med pretenders?
Fråga 2: Kan man återställa till original om nån myndighet skulle gnälla?

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Har du lust att plåta ett par bilder på din hoj? Jag står i valet & kvalet mellan Pretenders & R&G.

Fråga 1: Kan man ha blinkersen kvar med pretenders?
Fråga 2: Kan man återställa till original om nån myndighet skulle gnälla?

Ska fixa bilder..

1. Ja
2. Japp.. jag har fulorginalplastläppen kvar på hyllan i garaget.

Nu har jag den vinklad ganska mycket uppåt.. skulle farbror blå klaga så kan jag lätt vinkla ned den några cm på plats om så behövs :)

Bilder:
Fuskade lite.. orkade inte gå till garaget.. gjorde en liten logg när jag bytte så tog bilder från filmen :gnissla

vlcsnap-4453410.png

vlcsnap-4454824.png

vlcsnap-4455241.png

taskig bild men här sitter mitt sadellås nu iaf
vlcsnap-4457865.png

Det jag saknar är 950 SMR bakljuslyktan.. den är ju vit.. så om någon har en till övers.. :tungan

Last edited:

Friday

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
-07 KTM 950 SM
Addemoto har bra priser och snabba leveranser - för just KTM 950/990 SM så måste man ringa dom för pris, och då lägger du beställningen på en gång. Har ringt dom flera ggr och dom är inte griniga när man beställer på stenåldersättet.

Addemoto = 046-14 45 90[/QUOTE]

Aha.. Grymt.. Säger dom hårdrockare.. Tack som faan.. :Bugar

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
KTM 950sm
Tips

Mitt nivårör på oljetanken sprack igår vilket tydligen är ett standardfel, såg att en ny orginal 80mm lång slangstump skulle kosta 150-160kr + frakt å väntan nån dag så det blev jag inte så sugen på...
Vill ju kunna köra hojen när andan faller på så jag hittade en precis likadan slang på jobbet, vit/genomskinlig tryckluftsslang som är 6mm utvändigt. Enda skillnaden är att det är nån text på den men det är ju bara att vända innåt mot oljetanken.

Det är bara att luta hojen så oljenivån hamnar under nedre banjobulten å skruva lös dom, se till så att kopparbrickorna innanför banjobulten inte försvinner. Sen skära lös gammla slangen, kapa den nya ca 80mm lång å skjuta på nipplarna innan monteringen igen!

Sådan tryckluftsslang går att köpa på tex Hydroscand eller annan hydraulfirma för några kronor och den tål olja eftersom många tryckluftssystem har oljedimsmörjning.

Hoppas fler kan lösa det lika smidigt och billigt / Mattias

Hej allihopa! Nu behöver jag/vi er hjälp!!
Är det någon som vet var man kan hitta en ny oljebehållare till en 950sm-06? De enda vi hittat kostar ca 12000kr :skrämd. Eller om någon vet om man kan byta ut delen där man skruvar i skruven där slangen som visar oljenivån sitter. Gängorna där man skruvar i skruven är nämligen borta :(. Eller finns det någon annan lösning kanske?!:gnissla

Är det bara gängorna som farit så är det bara att borra å montera insatsgäng, tex helicoil. Blir som nytt fast bättre!

Kolla bara först att banjobulten har mm-gängning...

Vill du inte göra det själv så ta med oljetanken till någon mekfirma som håller på med motorrenoveringar el liknande

/ Mattias

Last edited:

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Ska fixa bilder..

1. Ja
2. Japp.. jag har fulorginalplastläppen kvar på hyllan i garaget.

Nu har jag den vinklad ganska mycket uppåt.. skulle farbror blå klaga så kan jag lätt vinkla ned den några cm på plats om så behövs :)

Bilder:
Fuskade lite.. orkade inte gå till garaget.. gjorde en liten logg när jag bytte så tog bilder från filmen :gnissla

vlcsnap-4453410.png

vlcsnap-4454824.png

vlcsnap-4455241.png

taskig bild men här sitter mitt sadellås nu iaf
vlcsnap-4457865.png

Det jag saknar är 950 SMR bakljuslyktan.. den är ju vit.. så om någon har en till övers.. :tungan

Tackar för infon & bilderna!!! :Bugar

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Igår efter 3år av lycka bytte man in Superduke 07an mot en SMR 2010, fan va najs det är med en bushoj igen :banana
första tanken när man körde, riktigt skönt att sitta upprätt igen, mer kontrol och helvete vilka bromsar :D

Bifogat

• smr.jpg
    smr.jpg
    118.3 KB · Visningar: 111

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Igår efter 3år av lycka bytte man in Superduke 07an mot en SMR 2010, fan va najs det är med en bushoj igen :banana
första tanken när man körde, riktigt skönt att sitta upprätt igen, mer kontrol och helvete vilka bromsar :D

Vet precis vad du snackar om:tummenupp:) Spiff bor ju också i Nacka, du får ta med dig honom ut på en sväng:)

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390

Haha, det där får du fan skriva i SD tråden, att du äntligen har en bushoj igen ;)

Yeap, bromsarna är i en klass för sig, och du...dags att byta avatar!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...