Jensen
Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Jag tycker Mivv låter härligt utan db-killers...
Det återstår att se
Jag tycker Mivv låter härligt utan db-killers...
Det återstår att sehar inte provat ännu.. men nu när du sa det så måste jag nog provlyssna lite senare idag, tycker nog ändå att ljudnivån är rätt lagom med insatserna i. Tar med kameran om det blir av.
hur var viktskillnaden? på SD var det enorm skillnad på slipon orginal vs acra slipon. ljudet och vikten var största fördelen, märkte inte av så mycket på mappningen/hk etc, fick dock ett problem med den lägre vikten, orginal fungerade som vibrationsdämpare, och med acra så vibrerade bakramen som satan![]()
Här kommer en liten soundcheck med de nya Mivv piporna, insatserna är i.
Kommer nog köra vidare med dom i, känner på mig att det kommer låta som F*N!! utan insatserna. Är inte mycket skillnad mellan min polares superduke som har akra evo pipor utan insatserna.. hans låter lite mer.
[YOUTUBE-ID]9N-pTEOR67Q[/YOUTUBE-ID]
har inte kört in hojjen ännu så kan inte testa, men vad är det för skillnad på sd(-07an) och smr -10 motorn?, maxvarvet på smr'en ligger på 9500v,har för mig att SD låg på 8000v eller liknande, får inte ihop det då kompen e lika osv?
På min 690 SMC bänkade vi mer vrid med insatsen i, men det kanske är skillnad på twin?
Min är bänkad utan insatser..
Känns som att ju mer flöde ut desto mer kan man stoppa in osv![]()
Jo det var grym viktskillnad, kanske inte lika stor som på superduken, då hela paketet hänger ihop på den, går ju inte dela på "Y-röret" och dämparna där. Hade ingen våg nära till hands men skulle uppskatta att Mivv rören väger 1.5kg/st medan original 4-5kg/st.
Ang. vibrerande bakram så kan jag inte uttala mig om det ännu, har bara provat ett par smårundor i lugnt tempoMen iaf inget jag la märke till direkt.
När det ska mappas om hoppas jag på en liten skillnad iaf, har inte klippt kablarna som stryper 1,2,3ans effekt och Acra-mappen ska visst ta bort den spärren.
Är det någon som kan förklara vad det är för kablar man ska klippa för att få bättre effekt 1-3. Väntar på mina Wings som ska mappas med akra mappen så då kanske ingreppet är onödigt för mig. Man vill ju ha ut så mycket pulver som möjligt ur knarren.![]()
om man läser lite tidigare i tråden.. typ 4 veckor sedan
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4754583&postcount=3502
Ok, tack. Gäller samma på en 990? Eller räcker det med en mappning?
På 990 tror jag allt sånt fixas när du mappar om den. Jag har inte klippt några sladdar på min i alla fall.
Ok, tack. Kände du stor skillnad efter mappning? Jag upplever inte att min hoj i daxläget vill börja resa sig på gas i tvåans och treans växel som så många pratar om.Även om jag fläskar på ordentligt så släpper den bara lite i tvåan men inget i trean. Hade varit lite kul om man hade kunnat få det så. Kanske blir bättre när jag får på mina wings och får den mappad.![]()
Kan inte påstå att den blev så vansinnigt mycket starkare eller så utan det handlar om punkt 2 dvs den blev mer körbar och därigenom så är det lättare att powerwheela. Vet inte om det jag som har fel men att förvänta sig att man skall kunna köra på 3:an och få upp den på slangen bara genom att vrida på gasen är nog att önska lite mycket. Det är inga problem att få upp den om man vet hur man gör men där är inte jag än.
fan nu blev jag sugen på att köra hoj igen....
Den stora skillnaden jag upplevde när jag bytte från original till akra och bytte drev var:
1. Piporna håller inte längre 2000 grader så man bränner sig och smälter allt som ens kommer i närheten.
2. Hojen blev mycket mer körbar, innan så gick det ju knappt att köra på mindre än 3000 varv/min nu är den kanon hela vägen ner till nästan tomgång.
3. 9 Kg försvann från hojen
4. Ljudet blev mycket maffigare.
Kan inte påstå att den blev så vansinnigt mycket starkare eller så utan det handlar om punkt 2 dvs den blev mer körbar och därigenom så är det lättare att powerwheela. Vet inte om det jag som har fel men att förvänta sig att man skall kunna köra på 3:an och få upp den på slangen bara genom att vrida på gasen är nog att önska lite mycket. Det är inga problem att få upp den om man vet hur man gör men där är inte jag än.
fan nu blev jag sugen på att köra hoj igen....
Skönt att ja inte har en insprutare, min 950 flyger då till väders på 3an hur lätt som helst...
Ev kanske jag lutar mig lite bakåt/drar lite i styret jämfört me vanlig sittställning![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |