Ktm 950 sm

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Kan oxå gasa upp min på 3:an, har inte drevat ner... Tror oxå att jag drar lite i styret. Kopplar dock upp den för det mesta, tycker det är bekvämare eftersom jag inte är så duktig på att slanga. Då får jag upp hojen på lägre varv o har mer kvar att spela på. Rycker man upp den direkt till balanspunkten och kan växla på slangen så kanske det är skit samma... Misstog dock 3:an för 2:an en gång, vred på o kopplade till, höll på att slå över "nå djävulskt", dumskalle :)
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Jag har Tailtidy med Akra, går hur bra som helst, finns en distans man köper till för blinkersarna, men jag använde inte den...
 

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R46
Svårt att tänka mig att det går för att du har förgasare och mindre effekt... Misstänker att du helt enkelt har tekniken och inte tänker på det när du gör det :D

En parantes

Läste i ngt tidigare inlägg(100 sidor bakåt kanske??)
att 2 polare, en med en 950SM accrafierad mm.. och en annan med en 990SMT hade gjort ett litet acc test osv. tydligen hade 950accAT ngt bättre upp till 150? medans 990 hade haft något högre toppfart!

kommer inte exakt ihåg vad det stod och orkar inte sitta och gå igenom hela tråden nu heller..
990 var ju iof orginal.. men ändå:D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ahh, tjusigt värre!! Och så enkelt o billigt som sagt, kan knappt vänta tills jag fått hem hojen så man kan börja kapa i den direkt...:banana

Det blir ju i princip bara att man höjer skylten och får bort skyltbelysning och onödig plast. Inget krångel med blinkers och säteslås:tummenupp
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
En parantes

Läste i ngt tidigare inlägg(100 sidor bakåt kanske??)
att 2 polare, en med en 950SM accrafierad mm.. och en annan med en 990SMT hade gjort ett litet acc test osv. tydligen hade 950accAT ngt bättre upp till 150? medans 990 hade haft något högre toppfart!

kommer inte exakt ihåg vad det stod och orkar inte sitta och gå igenom hela tråden nu heller..
990 var ju iof orginal.. men ändå:D

Det var jag och polarn. Men sen acrade och drevade han 990:an och då blev de exakt likvärdiga, sånär som på tyngden. Min känns rappare även om den inte är det egentligen. De påstådda extra hästarna ger i alla fall inte en snabbare acc-tid på 990:an.

Däremot, 990 har jämnare gång. Och är rätt mycket
mera en cykel att åka långt med.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
jag offrar lätt någon hk för att få mjukare gång, SD hade juh en av och på knapp där man kunde trycka hårdare på på knappen när man gasade.
omöjligt att ligga under 30km/h utan att slira på kopplingen.
fan va liten smr'en känns, nästan som xr650r motarden jag hade, synd bara att den inte har lika stora kylvingar, var skönt att lägga upp benen på dom när man körde :D

verktygsväskan som ligger under sadeln, det ser ut som att den går att spänna fast längre bak när bakljuset sitter, är det någon som har flyttat bak den dit?, just nu ligger den jävligt nära säkringarna etc, :gnissla
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Gjorde min första vurpa igår på sumon. Åkte och sladdade lite och blev modigare och modigare. Sista gången gick det lite väl brett och jag fick en retursladd som jag inte klarade av att kontrollera. Summa sumarum, lite smårepor på ljuddämparen, fotbromspedalen, styränden, kylarvingen, fotpinnen och sist men inte minst fick självförtroendet ett rejäl törn.
Lite surt när hojen var helt orepad. :huvet
 

Bifogat

  • Sladd.JPG
    Sladd.JPG
    58.7 KB · Visningar: 105
Last edited:

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
Gjorde min första vurpa igår på sumon. Åkte och sladdade lite och blev modigare och modigare. Sista gången gick det lite väl brett och jag fick en retursladd som jag inte klarade av att kontrollera. Summa sumarum, lite smårepor på ljuddämparen, fotbromspedalen, styränden, kylarvingen, fotpinnen och sist men inte minst fick självförtroendet ett rejäl törn.
Lite surt när hojen var helt orepad. :huvet

Fan va surt... men men prylarna ska ju användas också...
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
men vad är det för skillnad på sd(-07an) och smr -10 motorn?, maxvarvet på smr'en ligger på 9500v,har för mig att SD låg på 8000v eller liknande, får inte ihop det då kompen e lika osv?

SD-07an har maxvarv på 9700varv har jag för mig .

Smr ser cool ut hoppas du blir nöjd och ja det går att busa med en Sd me och den gör powerwheelies på 1an 2an och 3an med lite jävlaranamma .

Sedan tycker jag inte att Sd är så dålig av och på men har hört att det varierar en del mellan olika exemplar .

Skulle vara fett med en 950/990 brassning nån gång :yoparty

Ha det bra i sommar !
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
SD hade juh en av och på knapp där man kunde trycka hårdare på på knappen när man gasade.
omöjligt att ligga under 30km/h utan att slira på kopplingen.

It's all in the wrist, you know....:tummenupp
Håller med Micke65, det måste skilja en hel del mellan exemplaren. Min SD -07a är mjuk och fin som en katt ner till 2000 rpm med Akra+mapp, och jag som trodde jag skulle få av/på-knapp-chock efter förgasarlivet på min 950. Men nä, inte alls – snarare tvärtom. Och då har jag ännu inte bytt till större gasrullerigg som tanken är.
 

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg (Lindome)
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Ni som kör med akrapipor, hur har ni gjort om bakflärpen som skylten sitter på? R&G dito passar ju tydligen inte till akra..
Tips och bilder vore guld...:tummenupp

Har just monterat min R&G-röv :D vilket inte var gjort på 5 minuter... :va

Fick dock inte plats med blinkersen pga dämparna (Leo SBK) så jag fick klippa till ett par förlängare (ja, jag ska lackera dem svarta).

Vet nån förresten om miniblinkersen från Fultema kan kopplas in utan motstånd & tjafs?

Bifogar ett par bilder.
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    127.5 KB · Visningar: 90
  • bild 2.jpg
    bild 2.jpg
    105.4 KB · Visningar: 84

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Vet nån förresten om miniblinkersen från Fultema kan kopplas in utan motstånd & tjafs?

Jag fippla dit ett par på en gammal vibrerande enstånke SZR...dom höll i en vecka eller så, sen hade dom jordat mot aluhöljet på baksidan av kretskortet och/eller vibrerat lös dioderna.
Nästa par inhandlades samtidigt med en tub silikon som lades på baksidan av kretskortet och emellan dioderna för att stödja upp dom. Dom håller/höll över 1 år (hojen såld nu, men dom funka fint när den såldes).

Normal blinktakt, inga motstånd behövdes, och det gällde det trekantiga diodblinkersen :)
 

opehrson

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 SM -06
Hej, nybliven 950 ägare, letar med ljus och lykta efter slipon till hojen, ingen här som har några beg att sälja?
 

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R46
Tjö
Var ute och gasade, och hade helt orutinerat mina gamla Berrik enduro stövlar på mej vilket fick till följd att jag gjorde en jäkla fel växling.. vilket gjorde att jag fick ett fett ventil släpp, hojen liksom bara stendog i 5sek.. sen rulla den igång eftersom jag låg i hyffsad fart..

Nu verkar hojen gå som den ska, men finns det ngn risk att ngt tagit skada???
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Tjö
Var ute och gasade, och hade helt orutinerat mina gamla Berrik enduro stövlar på mej vilket fick till följd att jag gjorde en jäkla fel växling.. vilket gjorde att jag fick ett fett ventil släpp, hojen liksom bara stendog i 5sek.. sen rulla den igång eftersom jag låg i hyffsad fart..

Nu verkar hojen gå som den ska, men finns det ngn risk att ngt tagit skada???

ventilsläpp?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top