PaleRider
Sweet Norrland
Däck och däcktryck?
Helt ny så däcken är orginal "Pirelli Dragon Supercorsa" tyckte jag det stod.
Körde med det angivna 2.2bar men testade även 2.4bar
Däck och däcktryck?
Fråga till er som skruvat lite fjädring. Upplever min som att den "ålar" i bakänden då jag ligger på lite i kurvor? kör än så länge "standard" men upplevde inte detta på de jag haft innan. För hårt? för lätt?
Väger dryga 85kg med utrustning.
Om hojen ålar när man går på gas ut ur kurvor, ex ut ur en rondell så beror det oftast på att returdämpningen bak är för snabb, dvs den fjädrar ut för snabbt och upplevs som gungig. Då ökar man returen ett par klick i taget tills man upplever att hojen går stabilt (skruva alltså in returskruven) Men ta det försiktigt och skruva inte in den för mycket så att hojen blir seg på returen, då kommer den att sagga i t ex "stalp" och det kan bli obehagligt i en kurva med nedlägg. En liten grundinställning att börja med är att man gungar ner hojen bak så ska det ta ungefär en sekund för den att komma upp igen. Inget vetenskapligt värde men en ganska bra grund att stå på...
Äntligen! monterat Leo Vince och tillverkat en TuneEcu kabel (tack för tipsen freddelito!). Väntar bara på SAS plates och luftfilter från RamAir!
Men jag har använt TuneEcu nu och lagt in Akra mappen för smr -11 modellen. Där var allting ibockat dvs o2, SAI osv.
Jag bockade därmed ur SAI och o2. Laddade upp mappen och stängde ner cykeln. Startade sedan upp den och körde en 15min reset. Stängde av och körde en runda...vilket ljud...
Men jag fick rätt bra avgasknallar och rätt fina lågor ur systemet. Då började jag fundera på om det beror på att o2 sensorerna kopplades ur och kunde därmed ej ställa in sig riktigt. Har iaf kört på dem igen så får vi se vad det ger för resultat.
Utgår från att jag gör rätt då jag öppnar en "map" och väljer sedan download efter att jag bockat ur SAI och väntar. Stänger hojjen helt och startar sedan upp den och låter den gå i 15min. Sen stänger jag av igen.
Några synpunkter? och vilken mapp använder ni? fanns X antal akramappar
Hur har du gjort med sas systemet nu? Tätat dom plattorna som sitter där?
Jag kör oxå med leo och akra mappen 2011 men får absolut inga lågor, 02-sensors av men SAI har jag i. Vad står denna bocken för?
Sätter du laddar över mappen låter helt korrekt. Finns ju dock dom som är snäppet vassare än mig på Tune Ecu här.(freddelito)..som kan berätta mera
Jag är mest nyfiken på SAI bocken, hoppas förbrilt att någon ska säga att det löser mina tomgångproblem om jag bockar ur den.
Har ej gjort något med SAS ännu men jag har beställt plattor för att ta bort systemet helt och hållet.
Om nu SAI styr SAS systemet ska du kankse inte stänga av det ínnan det är borttaget?
SAI är väl SAS systemet? dvs det som skall inaktiveras (Secondary air injection system). Eller har jag missuppfattat detta. Vilken av mapparna kör du med (MD5 Checksum?)
Har alltså enligt följande med KM626EU1180232Map.hex OEM akra mapp:
SAI - Urbockat
O2 - Urbockat
2nd throttle - För närvarande bockad tills dess att jag plockar ut övre gasspjället
Idle speed control - Bockad
EPC- Urbockat
Kör samma mapp och samma inställningar förutom just SAI
rätt eller fel?
Freddelito har hjälpt mig enormt, tackar som sagt för detta. Får se vad experterna har att säga
Ja, O2 kan du bocka ur så fort du tagit bort katalysatorerna (bytat ljuddämpare)Ok men o2 kan man bocka ur då?
Det spelar ingen roll, antingen sätter du dit ett motstånd eller så bockar du ur SAIDå borde jag som har plockat bort allt som heter SAS bocka ur SAI?
Eller spelar det någon roll när systemet ändå är borta och det sitter ett motstånd i.
Ja, O2 kan du bocka ur så fort du tagit bort katalysatorerna (bytat ljuddämpare)
Det spelar ingen roll, antingen sätter du dit ett motstånd eller så bockar du ur SAI
Tufft.. nja, det handlar inte om det.
Jag anser bara att jag har min fulla rätt att komma och gå (åka) som jag vill. Skulle min granne komma över och GNÄLLA om att min hoj LÅTER för högt skulle han få fingret! En motorcykel handlar om känsla, ljud, lukt och smak det ska ingen gnällig granne få ta ifrån mej.. punkt!
Bara det funkar så, är som sagt en medlem Lantz som gav mig idén.
Men det är RAMAIR filters
http://www.ramair-filters.co.uk/shop/product.php?xProd=13&xSec=3
Jag gav 29 pund på "best offer" från ebay dock men det är MR0013 du skall ha. MEn som sagt så är det inte riktigt 100% då jag ej vet vad jag skall göra av slangen ännu, vet inte riktigt syftet med den heller. Funderar på att sätta ett Biltema vevhusventilationsfilter på den.
]
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |