Ktm 950 sm

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Den är tillräckligt rå även med alla moddar, motorn är minst sagt rapp och kul. Min förra hoj Highland 950 som ändå hade fabrikstrim va som en moped i jämförelse.
De är helt klart den roligast hoj jag haft förutom xr 650 turbon jag hade.

Nu har min iofs inte riktigt alla moddar som din har men den har karaktär ändå. Det enda man kunde slippa e väl kedjeslamret men det är småpotatis på en annars perfekt hoj

Sheriffen´

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2014
Hoj
2003 GSX1540
Hej!

Hade behövt två svarta tank-vingar/kåpor med dekaler till min 950 SM, något tips på var det går att köpa smidigt till bra pris?

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Lelles ktmshop är billig och snabba och de blir underligt nog aldrig fel därifrån. Jag köper alla ktm originalprylar därifrån för de har så bra pris även jämfört med hela världens ktm shoppar.

http://www.ktmshop.se/

Snowman89

Guest
Lelles ktmshop är billig och snabba och de blir underligt nog aldrig fel därifrån. Jag köper alla ktm originalprylar därifrån för de har så bra pris även jämfört med hela världens ktm shoppar.

http://www.ktmshop.se/

Antar att detta var ett försök till att vara sarkastisk eller så är du sponsrad av dem?

De är nog en av de dyraste KTM-handlare vi har i vårt avlånga land och dessutom skickar de OFTA fel.
Sist fick jag stålventiler sist fast jag beställt titanventiler, fick dessutom ringa och jaga dem under en längre tid för att få pengarna tillbaka.
Att de faktiskt skulle skicka rätt grejer, de jag beställt och betalt var aldrig på tal..

Om du pratar med din lokala KTM-ÅF så kan jag nästan garantera att de ligger under Lelles priser, så är det med alla butiker härikring..

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Antar att detta var ett försök till att vara sarkastisk eller så är du sponsrad av dem?

De är nog en av de dyraste KTM-handlare vi har i vårt avlånga land och dessutom skickar de OFTA fel.
Sist fick jag stålventiler sist fast jag beställt titanventiler, fick dessutom ringa och jaga dem under en längre tid för att få pengarna tillbaka.
Att de faktiskt skulle skicka rätt grejer, de jag beställt och betalt var aldrig på tal..

Om du pratar med din lokala KTM-ÅF så kan jag nästan garantera att de ligger under Lelles priser, så är det med alla butiker härikring..

Nej som jag skrev "underligt nog" är de billiga och bra. Jag har ingen bra erfarenhet av själva Lelles övriga affär därav min förvåning då de håller så bra pris och ordning på ktm shoppen. Jag har försökt hitta bättre priser överallt även i utlandet men Lelles har alltid varit lika billigt eller billigare.
Du är den första jag hört som klagat på "ktmshoppen"

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Priserna är oftast hälften eller lägre hos exvis tyska handlare på Ebay jmfm Lelles.

Till syvende och sist beror det dock lite på hur akut behovet är.
Om varan finns på lager hos den lokala handlaren är det ju värt en del att få prylen i handen direkt, trots högre pris.

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Priserna är oftast hälften eller lägre hos exvis tyska handlare på Ebay jmfm Lelles.

Till syvende och sist beror det dock lite på hur akut behovet är.
Om varan finns på lager hos den lokala handlaren är det ju värt en del att få prylen i handen direkt, trots högre pris.

Då är jag blind för jag hittar inga handlare på ebay eller annat tyskt/eu ställe som säljer nya ktm delar till billigare pris än ktmshop.
Länka gärna till någon eu säljare som är billigare än ktm shop.

adrian_vg

Gick med
4 Oct 2008
Hoj
Då är jag blind för jag hittar inga handlare på ebay eller annat tyskt/eu ställe som säljer nya ktm delar till billigare pris än ktmshop.
Länka gärna till någon eu säljare som är billigare än ktm shop.

Vad är du ute efter specifikt?
Lite svårt att leta annars.

Om du inte har det, kan vi ta hasplåten jag skaffade till min SMR.
Kostade ca 1700 kr inkl frakt från en tysk handlare.
På KTMshop kostar den 2329 kr.

Kraschbågarna i orange kostade hos samma tyska firma 1500 kr inkl frakt.
På shoppen kostade de 2209 kr och finns bara i svart.

Bakre bromsbelägg till min kåtte skulle gå på ca 300 kr från shoppen.
Kostade ca 200 kr hos en handlare i Rotebro.

Servicekit med fyra liter helsyntetisk esterolja och filter på xlmoto.se kostar som billigast 399 kr.
Shoppen tar 200 kr/l Motorex helsynt och 145 kr för filtret (hittar inga servicekit), totalt 945 kr.

Behövs fler exempel?

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Vad är du ute efter specifikt?
Lite svårt att leta annars.

Om du inte har det, kan vi ta hasplåten jag skaffade till min SMR.
Kostade ca 1700 kr inkl frakt från en tysk handlare.
På KTMshop kostar den 2329 kr.

Kraschbågarna i orange kostade hos samma tyska firma 1500 kr inkl frakt.
På shoppen kostade de 2209 kr och finns bara i svart.

Bakre bromsbelägg till min kåtte skulle gå på ca 300 kr från shoppen.
Kostade ca 200 kr hos en handlare i Rotebro.

Servicekit med fyra liter helsyntetisk esterolja och filter på xlmoto.se kostar som billigast 399 kr.
Shoppen tar 200 kr/l Motorex helsynt och 145 kr för filtret (hittar inga servicekit), totalt 945 kr.

Behövs fler exempel?

Jag tror dig men då de gäller plastdelar vet i fan om någon är billigare. Jag vill köpa den lilla huggerskärmen över bakhjulet och den kostar endast 310kr på ktm shop. Kan du hitta den billigare ny är du världsmästare i prisletar vm :D

Nr 80 på denna ktmshop länk http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=745&c=C086260811#partslist

adrian_vg

Gick med
4 Oct 2008
Hoj

adrian_vg

Gick med
4 Oct 2008
Hoj

Snowman89

Guest
Jag tror dig men då de gäller plastdelar vet i fan om någon är billigare. Jag vill köpa den lilla huggerskärmen över bakhjulet och den kostar endast 310kr på ktm shop. Kan du hitta den billigare ny är du världsmästare i prisletar vm :D

Nr 80 på denna ktmshop länk http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=745&c=C086260811#partslist

Varsågod, http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/ktm-spare-parts?itemid=61008014000
Kollade bara mitt vanliga ställe där jag tidigare brukade lägga beställningar när jag köpte från utlandet.
Nuförtiden beställer jag bara hos min lokala KTM-ÅF och får 5-15% lägre priser jämfört med KTMshop/Lelles.

Min upplevelse om priser och Lelles stämmer helt överens med Adrian's

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Varsågod, http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/ktm-spare-parts?itemid=61008014000
Kollade bara mitt vanliga ställe där jag tidigare brukade lägga beställningar när jag köpte från utlandet.
Nuförtiden beställer jag bara hos min lokala KTM-ÅF och får 5-15% lägre priser jämfört med KTMshop/Lelles.

Tackar de va bra priser där förutsatt att man köper dyrare saker så frakten inte blir så störande dyr.

adrian_vg

Gick med
4 Oct 2008
Hoj

Det där stället tror jag att jag handlat från tidigare!
Tack för påminnelsen. :)

adrian_vg

Gick med
4 Oct 2008
Hoj
När vi ändå pratar webbshoppar, var köper ni billigast Motorex helsynt 10W/50 till 990-modellerna?

Utländska ställen är helt ok som förslag, men var isf specifika! :)

Tänkte testa om det blir nån skillnad för kopplingen med den rekommenderade oljan, istf BO Racing esterhelsynten jag köper på xlmoto och OKQ8:s SBK från Swedol.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
När vi ändå pratar webbshoppar, var köper ni billigast Motorex helsynt 10W/50 till 990-modellerna?

Utländska ställen är helt ok som förslag, men var isf specifika! :)

Tänkte testa om det blir nån skillnad för kopplingen med den rekommenderade oljan, istf BO Racing esterhelsynten jag köper på xlmoto och OKQ8:s SBK från Swedol.
Inte helt säkert att kopplingen gillar fabrikatbyte. Min 690 koppling sa upp sig tidigt i livet vid fabrikatsbyte av oljan. Fick inte tag i det tidigare ägare hade använt. Nu byter jag bara sort när jag har koppling isär.

adrian_vg

Gick med
4 Oct 2008
Hoj
Inte helt säkert att kopplingen gillar fabrikatbyte. Min 690 koppling sa upp sig tidigt i livet vid fabrikatsbyte av oljan. Fick inte tag i det tidigare ägare hade använt. Nu byter jag bara sort när jag har koppling isär.

Eh? Varför inte?
Kan du utveckla detta lite grann?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Eh? Varför inte?
Kan du utveckla detta lite grann?
Lamellerna är ju dränkta i olja. Om den nya oljan inte blandas bra med den tidigare kan lamellerna börja slira mot stålskivorna.

Händer det så brukar inte kopplingen repa sig igen om man åker på service/byte.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning