Spännande! Berätta hur det går så kanske man kan kopiera din lösning - jag är saknar verkligen varvräknaren.
Vad är det för instrumentpanel du beställt?!
Ska bli kul att höra hur din hoj går med jet-kit'et, mitt kit får nog ligga ett par veckor till innan jag tar i tu med det.
Ska ta lite bilder under montaget.
Kom på hur man kan lösa kalibreringen också om man inte har någon fristående varvräknare, kanske lite trafikfarligt men jag kan räkna ut varvtal/hastighetsförhållandet på lämplig växel. Då kan man lära Revlight:en rätt varvtal genom att hålla en viss hastighet.
Beställde ny plast som sitter under/runt hastighetsmätaren.
Det finns ju lite plats ovanför mätaren och det borde gå att kapa upp ett avlångt hål som man kan montera Revlight:en i så långsidan med dioderna ligger jäms med panelen.
Ett alternativ är att tillverka en plåt som passar som lock för "gropen" ovanför hast.mätaren med hål i plåten med samma avstånd som dioderna och montera den under plåten eller montera jäms med locket i ett fyrkantigt hål. Borde gå att få det att se nästan originalmonterat ut. Vi får se vad det blir när jag får hem prylarna.
Går även att klistra Revlight:en på insidan av "vindavvisaren" men vinkeln blir lite konstig, kanske en kilformad hållare som vinklas mot föraren skulle funka.
Synd bara att inte det finns några skrotade SM ännu så man måste köpa nya delar om man inte vill kapa sönder det man har, det här är ju oprövat så man vet ju inte hur det går.
Ett alternativ om man vill ha en varvräknare är annars att köpa panel och varvräknare till en Adv. (om det finns signal från styrboxen) men det blir en dyr mätare misstänker jag.
Har ett problem jag inte löst riktigt ännu, om det finns signal på stift 6 så finns det nog inget kontaktstycke där, med lite tur kan man lossa ett kontaktstycke som hör till APC:n och använda det. Ska forska lite om det går att få tag på nya kontaktstycken men då gäller det att KTM ställer upp med info. ang leverantören av kontakter men man kan ha tur ibland.
Hittade faktiskt en leverantör för lågfartsmunstycken till förgasaren så det skulle gå att plocka ihop kit från lösa delar (om man vet storlekarna) men vet inte det blir billigare. Jag får se vad som ingår i kittet.
EDIT: Funkade bra det där med RevLight --> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=188114