"FUBAR"
Måste lära mig bromsa på slangen..
för dyr för mig.
Allt på blocket har ju prutmån!!
Här är iaf annonsen ifall någon blir sugen http://www.blocket.se/vi/16875601.htm?ca=15_s
för dyr för mig.
Jag fick mina nya db-killers idag - två metallrör utan en tillstymelse till instruktioner någonstans
Någon som monterat dylikt? finns antagligen bara ett sätt dom kan sitta på men någon kanske redan har testat och har bra tips?
Jag fick mina nya db-killers idag - två metallrör utan en tillstymelse till instruktioner någonstans
Någon som monterat dylikt? finns antagligen bara ett sätt dom kan sitta på men någon kanske redan har testat och har bra tips?
Det gängade hålet i db lillern skall passas mot hålet i avgassystemet och skruvas fast. Det brukar sitta en gummitäckbricka på avgasrörets undersida som man bara pillar bort och skruvar fast db killern med avgassystemet. Det kan inte bli fel. Det enda är om den är trög att få i, slipa då försiktigt på db killern tills den glider i som påpekats ovan ...
Idag när jag hade landat en wheelie på tvåan så kändes det som halva motorn dog, den har ingen ork längre. Jag har provat att stanna och starta om motorn flera gånger men det hjälpte inte. Någon som vet vad det kan vara och hur man åtgärdar det?
Mycket tacksam för snabba svar.
Har du plockat bort epc skiten och pluggat hålen? En plugg kanske har
släppt. Polarn min råkade ut för det.
jepp epc har jag tagit bort men inte sas. får ta och kolla det då.
tack för svaret.
Vet nån vilken storleks munstycke man skall ha om man har wings slipon?
Jag kör med 165 & 160. Standard är 160 & 155 så det är bara att flytta den som är 160 och stoppa in en ny 165. Funkar kanon
Mycket riktigt var det en av dom vita pluggarna på förgasarna som hade ramlat av.
Kan varna er som har köpt "Epc, SAS removal kitt" från lelles att dom vita pluggarna man satt på förgasarna hade torkat och spruckit på flertal ställen och därmed hade den ena som sagt ramlat av.
Perfekt, tack, det verkar ju vara trivialt - måste man ta bort popnitarna för att få in det hela?
Jag har lånat ut hojen tills benet läkt, så jag kan inte skruva förrens jag fått tillbaks den, men nästa vecka ska jag få börja gå igen så då fan blir det mecka och åka!
Mycket riktigt var det en av dom vita pluggarna på förgasarna som hade ramlat av.
Kan varna er som har köpt "Epc, SAS removal kitt" från lelles att dom vita pluggarna man satt på förgasarna hade torkat och spruckit på flertal ställen och därmed hade den ena som sagt ramlat av.
Hur länge har dina pluggar suttit på??
Jag har för mig att mina är blå och gjorda av plast(som inte borde torka och spricka)
mvh
Det gängade hålet i db lillern skall passas mot hålet i avgassystemet och skruvas fast. Det brukar sitta en gummitäckbricka på avgasrörets undersida som man bara pillar bort och skruvar fast db killern med avgassystemet. Det kan inte bli fel. Det enda är om den är trög att få i, slipa då försiktigt på db killern tills den glider i som påpekats ovan ...
Tja!
Är det någon som vet varför vissa 950s bara börjar bluddra när man kör lite högt på bakhjulet?
Det är jävligt störande, kör man tex högt på 2an eler 3an så dör ena cyllen bort ganska fort å man dunkar ner framhjulet i backen... när framhjulet väl är i backen så kan det ta några sekunder innan motorn får liv igen...
Har pratat med firman jag köpte hojjen på med dom hade ingen aning om vad problemet kunde vara, ska man be dom ta kontakt med importören för dom måste väl veta?
När jag monterade piporna så höjde jag ju nålarna å då såg jag att dräneringen på bakre förgasaren går snett neråt-frammåt vilket gör att när man har hojjen i hög vinkel så blir dreneringen uppåt.
Kan det vara det som är problemet, alltså att när förgasaren flödar över när man ligger på bakhjulet så dränerar den inte utan skickar allt ner i cyllen?
Tack på förhand / Matte
Klar med monteringen av Xenon-ljus, gick hur bra som helst, fick slipa upp plast-ringen som håller lampan, klippa lite i gummiskyddet bakom reflektorn och ändrade lite på dragningen av gasvajrarna.
Satsen är verkligen plugg&play elmässigt, lossa orginalanslutningen från H4:an, plugga in den i kabelsatsen, koppla +12 och minus till batteri - klart!
(H4-anslutningen passar nu direkt på kabelsatsen, troligtvis omgjord, se länken så förstår du vad jag menar).
Ska in till Bilprovningen i morgon och kolla/ställa in höjden så får jag se vad dom tycker om ljusbilden.
Ljust blev det iallafall
Så här monterar man på en 950SM, jag monterade relädosan brevid luftburken istället, då räckte kablarna överallt:
http://www.ktmforum.co.uk/showthread.php?t=12515
Jag har skrivit rätt många inlägg om exakt detta för jag har precis samma problem. Min hoj uppträder exakt likadant som din. Jag har inte kunnat hitta felet. Så jävla irriterande. Om jag kör kanske 10 wheelisar trots att hojen krånglar så går min riktigt pissdåligt sen. Den lägger av superfeta avgasknallar så att hela hojen hoppar till typ var tionde sekund i kanske 1 mil innan det blir någorlunda normal igen.
Jag har också funderat på det här med att den ena förgasaren hamnar ju faktiskt upp och ner när man slangar men det borde väl ktm ha tänkt på också..
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |