Ktm 950 sm

Moggina

Ung och vild ^_^
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Oslo & Varberg
Hoj
Innan:Honda FMX 650, KTM 990 SM, NU: KTM 690 SMCR 2019
sådär ja nu har man monterat i db- killers så de inte gnäller imorgon på Sviestad :p , ses där alla ^^



gah vilket meck, märkte nu när jag var ute och körde att bromsklossarna bak var helt slut, så måste köra till johans mc i göteborg och skaffa hem nya snabbt :huvet
 
Last edited:

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950sm
Hade samma problem med den 950 jag hade ända tills jag drog ur dränering på den bakre förgasaren. Alternativt kan man ju dra om den bakåt, hann aldrig testa det, har bytt hoj nu så...

//Thomas

Jamen då kanske min teori stämmer, men vågar inte tro det förrän jag har provat med tanke på att Ragnar på Lelles har ju sagt att dom kunde fixa det för nån hunka i samband med service...

Jag ska göra ett test, vore guld om det är så enkelt :yoparty

Tack för svaret! / Matte
 

Evildead

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
I sängen (vintertid)
Hoj
Snart xt660r 08a
Hoj hoj.... är det någon som vet om det finns grusdäck till sumon... :va :yoparty Det kanske har diskuteras förr, men jag tänker inte läsa ca 1800 inlägg...:gnissla
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jaha, då har Lelles ryckt och fixat SAS och EPC (i samband med att de fixade startmotorn på garanti). Hade Akra och 16-kuggars sen tidigare så det blev ingen riktig wow-upplevelse. Den går nog upp lättare på bakan nu i alla fall. Fortfarande mycket nöjd med hojen. Kollade dock på Duke 690 igår och den ser ruskigt trevlig ut fast det är ju bara 65 hk i den...
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Jaha, då har Lelles ryckt och fixat SAS och EPC (i samband med att de fixade startmotorn på garanti). Hade Akra och 16-kuggars sen tidigare så det blev ingen riktig wow-upplevelse. Den går nog upp lättare på bakan nu i alla fall. Fortfarande mycket nöjd med hojen. Kollade dock på Duke 690 igår och den ser ruskigt trevlig ut fast det är ju bara 65 hk i den...

Tjena killen Får du upp din hoj på 3:ans växel?
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Låt mig få återkomma men jag är hyfsat säker på att jag gasade upp den på trean igår efter verkstan. Är ingen fantom på bakhjul direkt... Finns de här som drar upp dem med lite trix på allt utom 6:an typ. Det finns en video där nån plockar upp den på de flesta växlarna men tråden är så jävla lång.

Tjena killen Får du upp din hoj på 3:ans växel?
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Låt mig få återkomma men jag är hyfsat säker på att jag gasade upp den på trean igår efter verkstan. Är ingen fantom på bakhjul direkt... Finns de här som drar upp dem med lite trix på allt utom 6:an typ. Det finns en video där nån plockar upp den på de flesta växlarna men tråden är så jävla lång.

Ok Har gjort precis samma modifieringar på min som du har. Min ska tydligen gå att få upp på 3 på bara gas men det e fan omöjligt samt om man drar upp den på 2-an å kör höga wheelies så bluddrar den å faller ner. Hade lite problem med min när den var inne på 100-mila service att den dog ibland när jag skulle göra en power wheelie på 2-an. Ska lämna in den på tisdag till lelles för att få bort problemet med att den går dåligt på slangen samt att dom ska kolla bestyckningen eller vad det nu kan vara som gör att den e helt omöjlig att få upp på 3-ans växel. Jag e inte heller nån kung på slangen men vet absolut hur man ska få upp den samt köra en bit.
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Drar upp min på 3:an med orginaldrevning och inget acra eller strypning borttaget. Duttar till lite på kopplingen så går det fint.

Ni som drevat om till 16 kugg, hur har ni upplevt skillnaden?
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Jag är svinkass på att köra på bakan, men 2:an är ju bara att titta på gasen så sticker den ju upp. På 3:an har jag lyckats gasa upp en ett antal gånger när jag har lite bensin i tanken. Dock aldrig testat några speciella tekniker som att dra av/på på gasen, aldrig kopplat heller.
16-drev + GPR slipon.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Min 950 går ju skitdåligt som jag skrivit tidigare, men vid de tillfällen som den går bra får jag upp den jättelätt på bakhjulet med bara gas på trean. När min var helt orginal kunde jag inte få upp den men med 16 drev fram och bos-slipon så är det inga problem.
 

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Ort
ja
Hoj
660
Vilket akra är det som gör att man luktar avgaser efter en tur?
Uppkommer det här fenomenet med andra ljuddämpare också?
 

Speedstar

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Götlabörj
Hoj
KTM 950 SM
Tja, min polare välte min hojj när han skulle provsitta den så nu behöver jag en svart kylvingskåpa på höger sida. Är det nånn av er som har en tillövers eller vet var man kan få tag i en billigt?
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Jamen då kanske min teori stämmer, men vågar inte tro det förrän jag har provat med tanke på att Ragnar på Lelles har ju sagt att dom kunde fixa det för nån hunka i samband med service...

Jag ska göra ett test, vore guld om det är så enkelt :yoparty

Tack för svaret! / Matte

Tjena! har du testat dra om dräneringen ännu? hjälpte det, så att du kan bakhjula med hög vinkel nu utan bludder??

:)
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Försäkring?

Är det skillnad i försäkring på 950SM och 990SM?
Om det är det så undrar jag om det är stor/liten skillnad samt om det är ett eller flera bolag som räknar så?

(Hade jag ett reg.nr. från båda typerna så jag kan kolla själv men det törs man inte fråga efter för då tror nog många att man är tjuv):tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top