Ktm 950 sm

Mike TheBike

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
KTM 950 Supermoto R
Jag fick en snilleblixt (trodde jag då) oc moddade originalinnerskärmen, ett antal meters sågningar, en jäkla massa filande och en hel del lim på fingrarna så vart det faktiskt bra.... Har inga sketbra bilder i datorn, men så här ser arslet ut nu i alla fall.....
Var får man tag i vit baklampa? Har sett flera som haft det, men hittar ingen.
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Ok grabbar ska försöka hjälpa er som har problem med att hojen dör/går orent vid hög wheelies. Lämna in min hoj för just det problemet. Diskuterad en stund med mecken om att det antagligen e förgasaren som flödar över när man wheeliar.Det dom gjorde var att dom monterade ett CARBURETOR BLEEDER KIT (63031098044) enligt kvittot iallafall. Detta fick iallafall min hoj att gå bättre. Men kan säkert vara några andra saker som spökar så håll inte mig ansvarig om det inte skulle funka. Vet inte om dom gjorde nått mer på min hoj för att få den att gå bättre. Tycker inte man ska hålla Ragnar ansvarig för detta fel utan tycker att KTM Sverige ska skicka ut ett brev till alla oss KTM 950 SM ägare å berätta om felet å att det kommit till deras kännedom om att många har drabbats å erbjuda GRATIS lagning/justering Dåligt e det iallafall att man står med en hoj som inte går att köra på slangen med när dom FAN TILLOCKMED GÖR DET I KTM REKLAMEN FÖR HOJEN :mad:


Helt riktigt, kritiken ska framföras till KTM och inte till handlaren. :mattias
Hur många av er har klagat direkt till KTM????
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
vågar man värkligen köpa en 950?? verkar vara massa problem med
den. och då är dom också bara 3 år gammla.
 

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
Montera bort EPC:n

Pratade lite med en mekaniker ang. att ta bort EPC:n.

Tänkte bara höra mer er som gjort det ifall jag är rätt ute eller inte. Enligt honom behöver man bara lossa kåpan(se bild), leta fram en av kontakterna och sedan ta bort den röd/blåa kabeln ifrån den. Möjligt att jag blandar ihop färgerna men jag vet vilken kabel det är då jag ser den, han visade.

Är detta allt som behövs göras? Sen kanske fylla igen hålet i kontakten med silicon eller något för att förhindra fukt.
 

Bifogat

  • DSC00101.jpg
    DSC00101.jpg
    31.9 KB · Visningar: 134

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Långsele
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Pratade lite med en mekaniker ang. att ta bort EPC:n.

Tänkte bara höra mer er som gjort det ifall jag är rätt ute eller inte. Enligt honom behöver man bara lossa kåpan(se bild), leta fram en av kontakterna och sedan ta bort den röd/blåa kabeln ifrån den. Möjligt att jag blandar ihop färgerna men jag vet vilken kabel det är då jag ser den, han visade.

Är detta allt som behövs göras? Sen kanske fylla igen hålet i kontakten med silicon eller något för att förhindra fukt.

Ska nog funka, det låter som du ska koppla bort signalen för 2:an och 3:ans växel så inte EPC:n slår till.

Det ska vara en kontakt med 3 kablar, grå (2:an), gul-brun (3:an) och svart-grön (neutral).
 

Bifogat

  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    18.4 KB · Visningar: 103

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Kört 45 mil med sumon idag!! Känner inte ett skit i röven! När jag körde 45 mil med 640 kändes det inte skönt i röven!! För övrigt: fan vilken nice båge!!

Vad ligger era på i soppaförbrukning?
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nu har jag skruvat med min ktm 950 hela helgen.
Jag har rivit isär hela mina förgasare och gjort rent dom noga.
Jag plockade ur flotörerna och sänkte dom i en hink med bensin för att kolla om de läckte. Det gjorde de inte.
Sen mätte jag flottörhöjden på båda förgasarna med ktm's flotörnivåmått.
På ena förgasare stod det helt rätt.
På den andra förgasaren stod flottörnivån fel. Jag justerade den så att den står helt rätt nu. På denna förgasare så rörde sig även flottören lite trögt. Jag upptäckte att flottören gick emot väggen i förgasaren lite grann så att det tog stopp lite grann. Jag la in en liten liten bricka där flottören fäster så att flottören flyttades lite mer åt andra hållet. Då gick den mycket lättare och rörde sig som en flottör ska.
Sen synkade jag förgasarna. Eller jag kontrollerade dem och de var till 100% synkade.

Nu jäääääävlar måste det ju gå att slanga med den.

Drar ut på en provtur och det går inte att slanga för fem öre. Efter 4-5- sekunder på tvåan på bakan så hackar motorn.
Hojen gick dock bra nu så länge jag inte slangar. Den gick inte ens bra då innan.
Men... det går ju fortfarande inte att slanga med den. JÄVLA SKITHOJ :mad:

Jag har dock inte dragit ut dom där kontakterna ni skrev om nu. Jag får väl dra ut dom också men det lär inte göra någon skillnad alls för min hoj går ju bra så länge man inte slangar och det är ju inte direkt som att dessa kontakter kan känna av om man slangar eller inte när man drar fullt.


Vad kostade det där carburatorbleedingkittet?
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Drar ut på en provtur och det går inte att slanga för fem öre. Efter 4-5- sekunder på tvåan på bakan så hackar motorn.
Hojen gick dock bra nu så länge jag inte slangar. Den gick inte ens bra då innan.
Men... det går ju fortfarande inte att slanga med den. JÄVLA SKITHOJ :mad:

Jag har dock inte dragit ut dom där kontakterna ni skrev om nu. Jag får väl dra ut dom också men det lär inte göra någon skillnad alls för min hoj går ju bra så länge man inte slangar och det är ju inte direkt som att dessa kontakter kan känna av om man slangar eller inte när man drar fullt.
Fan lider med dig killen. Hur gammal e hojen? Tycker du ska ringa till dom köpt den av å begära att dom fixar den + att du ska ha lånehoj under hela tiden. Om du inte köpt den begagnad men då skulle jag nog ringa KTM Sportmotorcycle Scandinavia AB Telefon: 019-585750
å förklara problemet å begära att dom ska hänvisa dig till närmaste KTM verkstad som fixar det åt dig.
 
Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
min hoj är en 06'a. jag köpte den begagnad och garantin har gått ut.
jag ska dock ringa detta nummer till KTM som du skrev och snacka med dom.

245kr var ju ingenting. får väl ta och köpa ett sånt och provmontera det också.

går din helt bra att slanga med nu?

min funkar inte alls. om jag tar upp den på bakan och lyckas hamna i perfekt läge direkt så att jag ligger helt still med hojen så kan jag åka en växel ut. detta lyckas jag dock nästan aldrig med. oftast kommer jag upp lite för högt och så släpper jag gasen lite så att hojen sjunker. när det sjunkit lite för mycket och jag ska gasa upp den igen så hackar den alltid med 100% säkerhet och så klarar den inte att lyfta upp framhjulet igen. inte ens på tvåans växel ibland.

Fan lider med dig killen. Hur gammal e hojen? Tycker du ska ringa till dom köpt den av å begära att dom fixar den + att du ska ha lånehoj under hela tiden. Om du inte köpt den begagnad men då skulle jag nog ringa KTM Sportmotorcycle Scandinavia AB Telefon: 019-585750
å förklara problemet å begära att dom ska hänvisa dig till närmaste KTM verkstad som fixar det åt dig.

Min fick jag fixad på garantin men kittet dom monterade kostade 245:-
http://www.lellesmc.se/shop/produkt.php?pid=1557306&kid=-1&back=produkter.php%3Fkid%3D%26type%3D%253Aclothes%26name%3D%26artnr%3D63031098044%26advanced%3D%26adv_artnr%3D%26adv_name%3D%26desc%3D%26price_mode%3D%26price%3D0%26stock%3D%26back%3D%252Fshop%252Fsearch.php%253Ftype%253D%253Aclothes%2526&a=b#1557306
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nu har jag ringt ktm skandinavia och fått lite tips. Han jag snackade med där visste inte exakt vad man ska göra men han hade hört att det ska hjälpa om man ska höja nivån på flottörerna så att dom stänger senare.
Det ska jag prova.
Sen hade han hört att en del hojar haft problem med bränsle pumpen att den pumpar lite för lite bränsle och särskilt då när den hamnar i vinkel när man åker bakhjul.
Han jag pratade med skulle även ringa runt och fråga mer om detta och så skulle jag ringa han om någon dag igen så skulle jag få mer information om detta.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top