Nu har jag skruvat med min ktm 950 hela helgen.
Jag har rivit isär hela mina förgasare och gjort rent dom noga.
Jag plockade ur flotörerna och sänkte dom i en hink med bensin för att kolla om de läckte. Det gjorde de inte.
Sen mätte jag flottörhöjden på båda förgasarna med ktm's flotörnivåmått.
På ena förgasare stod det helt rätt.
På den andra förgasaren stod flottörnivån fel. Jag justerade den så att den står helt rätt nu. På denna förgasare så rörde sig även flottören lite trögt. Jag upptäckte att flottören gick emot väggen i förgasaren lite grann så att det tog stopp lite grann. Jag la in en liten liten bricka där flottören fäster så att flottören flyttades lite mer åt andra hållet. Då gick den mycket lättare och rörde sig som en flottör ska.
Sen synkade jag förgasarna. Eller jag kontrollerade dem och de var till 100% synkade.
Nu jäääääävlar måste det ju gå att slanga med den.
Drar ut på en provtur och det går inte att slanga för fem öre. Efter 4-5- sekunder på tvåan på bakan så hackar motorn.
Hojen gick dock bra nu så länge jag inte slangar. Den gick inte ens bra då innan.
Men... det går ju fortfarande inte att slanga med den. JÄVLA SKITHOJ
Jag har dock inte dragit ut dom där kontakterna ni skrev om nu. Jag får väl dra ut dom också men det lär inte göra någon skillnad alls för min hoj går ju bra så länge man inte slangar och det är ju inte direkt som att dessa kontakter kan känna av om man slangar eller inte när man drar fullt.
Vad kostade det där carburatorbleedingkittet?