Nice.
100 mil inkörning.
Snarast sörvis,så fort jag får en tid.
Dragit max 2 dl olja.
Tjuter från bak broms .
Annars helt OK.
Kul mc det här.
Nice.
100 mil inkörning.
Snarast sörvis,så fort jag får en tid.
Dragit max 2 dl olja.
Tjuter från bak broms .
Annars helt OK.
Kul mc det här.
Hoppas att din handlare gör ett bättre jobb än min.Dom överfyllde motorn med 7dl.Jag puttrade hem,och öppnade oljepåfyllningen.Det forsade då ut en hel del olja.Sedan fick jag slanga ur resten,tills jag kom ner till rätt nivå.
Körde sedan 10mil,och såg då att höger kylarvinge satt helt löst,samt att ena skruven hade försvunnit.På ena vakumslangen till förgasaren satt slangklammern mitt på slangen.Motorn rymmer 3liter olja enligt boken,och dom tog betalt för 4 liter.Men man kan väl inte begära så mycket,eftersom det endast kostade 3600kr!!!
Hoppas att din handlare gör ett bättre jobb än min.Dom överfyllde motorn med 7dl.Jag puttrade hem,och öppnade oljepåfyllningen.Det forsade då ut en hel del olja.Sedan fick jag slanga ur resten,tills jag kom ner till rätt nivå.
Körde sedan 10mil,och såg då att höger kylarvinge satt helt löst,samt att ena skruven hade försvunnit.På ena vakumslangen till förgasaren satt slangklammern mitt på slangen.Motorn rymmer 3liter olja enligt boken,och dom tog betalt för 4 liter.Men man kan väl inte begära så mycket,eftersom det endast kostade 3600kr!!!
Har sett att en del andra haft problem med att den dör när man slangar riktigt högt. Fick samma problem idag. När man kommer upp högt på slangen å kör med samma varv hela tiden så e det som att den börjar blöddra å tappar ork. Finns det nåt att göra och vad beror det på? Nån som vet?
Finns att läsa på tidigare sidor. Har för mig att det var någon sladd som skulle dras ur samt någon annan bralla som skulle tas bort.
Jo men det e väl dom där strypningana. Som nästan e standard att man tar bort på första service.
Ska ringa ragnar på lelles imorrn å fråga. Se vad han har att säga.
Jo men det e väl dom där strypningana. Som nästan e standard att man tar bort på första service.
Ska ringa ragnar på lelles imorrn å fråga. Se vad han har att säga.
Nu är väl kanske inte jag den som springer omkring på bakdäcket med min moppe, då jag fortfarande har fullt upp med att lära mig köra en sån där förbaskad motorcykel. Men du kan väl meddela oss (mig) efter att du snackat med Ragnar, så att man vet vad man ska plocka bort när man är mogen för såna där tricks.
Snygg moppe förresten. Ser ut som min, bortsett från att jag inte har en sån där civilperson bak på sadeln.
Jo men det e väl dom där strypningana. Som nästan e standard att man tar bort på första service.
Ska ringa ragnar på lelles imorrn å fråga. Se vad han har att säga.
Det står fel i boken. Den rymmer faktiskt typ 3.6-3.7. Jag har bytt olja 2 gånger själv och det var alltså en dj-la tur att man lyssnade på Ragge och plockade med sig 4l och inte bara 3 första gången.mxz800x skrev:Dom överfyllde motorn med 7dl....... Motorn rymmer 3liter olja enligt boken,och dom tog betalt för 4 liter.....
Har sett att en del andra haft problem med att den dör när man slangar riktigt högt. Fick samma problem idag. När man kommer upp högt på slangen å kör med samma varv hela tiden så e det som att den börjar blöddra å tappar ork. Finns det nåt att göra och vad beror det på? Nån som vet?
Det står fel i boken. Den rymmer faktiskt typ 3.6-3.7. Jag har bytt olja 2 gånger själv och det var alltså en dj-la tur att man lyssnade på Ragge och plockade med sig 4l och inte bara 3 första gången.
Sen varför det rinner ur oljetanken har jag inget bra svar på. När du skruvar av locket, står hojen på stödet eller håller du den i balans/rakt. Oljenivån skall nämligen mätas med hojen i balans/rakt och inte på stödet. Kan kanske vara en förklaring (*gissar vilt*).
.
Min service var lite billigare men jag är fortfarande osäker på hur bra skick växellådan är. Någon som hört något mer om detta, stod tidigare i tråden att flera tycktes märke försämringar runt 100mil. Min är inte alls lika exakt nu och det känns som att den inte kopplar ur helt i bland.
Kul du och jag har likadan Mc och likadan skoter (min skoter är en -04, hojjen -06).
Det står fel i boken. Den rymmer faktiskt typ 3.6-3.7. Jag har bytt olja 2 gånger själv och det var alltså en dj-la tur att man lyssnade på Ragge och plockade med sig 4l och inte bara 3 första gången.
Sen varför det rinner ur oljetanken har jag inget bra svar på. När du skruvar av locket, står hojen på stödet eller håller du den i balans/rakt. Oljenivån skall nämligen mätas med hojen i balans/rakt och inte på stödet. Kan kanske vara en förklaring (*gissar vilt*).
.
Tror inte det är rätt lösning då min hade lite ojämn gång före service och avmontering av sas eller vad det heter. Nu efter service är det mer tydligt, kanske beror på något annat nu då det är ett större problem nu än före men det är lite konstigt då skillnaden uppstod vid servicen. Ragnar pratade om något mer en "trasig" trottel tror jag. Ska lämna in den snart kanske får reda på mer då.[/QUO
Ja som sagt ja ska ringa å prata med ragge å se vad han säger. Glömde bort det i fredags men ska se till att göra det nästa vecka. Men skriv gärna va dom gör på din om dom får bort det. Ja kovar att återkommaom ja får nått vettigt ur ragge
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |