Var och körde på bla mantorp nu i september och har planerat några bandagar även nästa år. I år körde jag på orginaldäcken Pirelli Scorpion, dom blev lite varma och därmed blev det lite halt.
Funderar på att inhandla Micheline Power One Street eller Pirelli Diablo Rosso, nån som har några erfarenheter? Eller andra tips, vill ha ett däck som ändå kan användas på gata.
Jag häktade på Power One Street inför en körning på Mittsverigebanan i Augusti. Jag kokade bakdäcket på en dryg dag. En del av problemet är att jag litade på Michelins tips om däckstryck på 1,9. Jag borde gått min egen magkänsla och kört 2,1-2,2 istället, då hade det hållit bättre.
Jag slängde på ett Power One Competition B istället, ett riktigt kanondäck!!! Daniel från Hojdäck.se som var där sa att jag skulle köra på 1,3 bar i tryck. "Idiot" tänkte jag men jag gjorde som han sa iallafall
Första två varven kändes som att jag hade punka för att plötsligt bli superstabilt. Det var väldigt tydligt när däcket blev varmt. Sen var det bara att gasa, man kunde riktigt känna hur däcksytan plattades ut och greppade varje millimeter asfalt, en oerhörd feedback! Dessutom håller det skitbra! Det blir fler Power One Comp, helt klart!