Ktm 950 sm

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
jepp lilleman har alltid varit trevliga mot mig, och farsan har känt ägaren länge. Var det du som hade köpt oranga kåpor till den eller? dom verkade inte vara använda
Nä, dom följde med från föregående ägare. Jag öppnade bara och kikade, och dom såg helt oanvända ut. Har fått för mig att dubbla kåpset följde med alla 06:eek:r, men det kan vara fel. Någon som kan bekräfta?

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Nä, dom följde med från föregående ägare. Jag öppnade bara och kikade, och dom såg helt oanvända ut. Har fått för mig att dubbla kåpset följde med alla 06:eek:r, men det kan vara fel. Någon som kan bekräfta?

Dubbla kåpset e inte standard, antingen har föregående ägare köpt det separat eller dealat till sig det. Vet att en del handlare bjudit på det extra kåpsetet vid köp.

SMNineFifty

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
Yamaha R1 99:a
Backspegel?

Någon som har en extra backspegel att sälja? Lyckades vrida av vänster spegel precis där gängorna börjar, när jag skulle justera backspegeln :-(

Vilken olja kör ni med? Köpte just en 4L Castrol, kostade en bit över 800 bananer!! Känns bra att veta att det är kvalitetsgrejer, men frågan är om det finns fullgoda alternativ som är billigare.

Last edited:

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Någon som har en extra backspegel att sälja?

Vilken olja kör ni med? ... frågan är om det finns fullgoda alternativ som är billigare.

Som jag ser det: Köp den bästa (läs dyraste) olja du kan hitta och sätt sedan den extra hundringen i relation till de eventuella (högst eventuella förstås, men ändå) kostnader du åker på om en budgetolja inte håller måttet.

Har ev en vänster backspegel över, kollar i lådorna och pm:ar dig om nån dag eller två.
/Lars

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Någon som har en extra backspegel att sälja? Lyckades vrida av vänster spegel precis där gängorna börjar, när jag skulle justera backspegeln :-(

Vilken olja kör ni med? Köpte just en 4L Castrol, kostade en bit över 800 bananer!! Känns bra att veta att det är kvalitetsgrejer, men frågan är om det finns fullgoda alternativ som är billigare.

Till nästa gång kan det vara ett tips att köpa Q8's utmärkta racingolja i 20l-dunk hos Södertörns Petrolium för 1200kr (=60kr/l). Om du känner för det kan du då alltså byta olja tre gånger för ett lägre pris än en med Castrolen.

.

SMNineFifty

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
Som jag ser det: Köp den bästa (läs dyraste) olja du kan hitta och sätt sedan den extra hundringen i relation till de eventuella (högst eventuella förstås, men ändå) kostnader du åker på om en budgetolja inte håller måttet.

Har ev en vänster backspegel över, kollar i lådorna och pm:ar dig om nån dag eller två.
/Lars

Kalas, vore super om du hade en jag kan köpa av dig!

Jo, det är ju så med det mesta att man får vad man betalar för. Känns ju som rätt beslut när oljan väl är på plats i tråget....

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300

Jag har en vänster backspegel över som du kan få gratis. Problemet är att den efter en vältolycka drabbats av impotens. Den orkar inte riktigt hålla uppe själva spegeln utan den "trillar" ner och man ser oftast sin egen armbåge... Det går kanske att plocka ihop delar av de båda och få en fungerande? Eller t.ex. limma fast i en lämplig position? Den finns i årsta om du är intresserad. (Med vänster menar jag vänster när jag sitter på hojen, dvs höger om man står framför hojen.)

En sprillans ny originalbackspegel kostade mig 294:- inklusive frakt från Lelles. Artikelnumret enligt följesedeln är 60 58712040100 och heter "Rear mirror L/S 05". Jag beställde backspegeln i lördags och den kom med posten idag.

Last edited:

SMNineFifty

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
Däck för bana

Var och körde på bla mantorp nu i september och har planerat några bandagar även nästa år. I år körde jag på orginaldäcken Pirelli Scorpion, dom blev lite varma och därmed blev det lite halt.

Funderar på att inhandla Micheline Power One Street eller Pirelli Diablo Rosso, nån som har några erfarenheter? Eller andra tips, vill ha ett däck som ändå kan användas på gata.

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Var och körde på bla mantorp nu i september och har planerat några bandagar även nästa år. I år körde jag på orginaldäcken Pirelli Scorpion, dom blev lite varma och därmed blev det lite halt.

Funderar på att inhandla Micheline Power One Street eller Pirelli Diablo Rosso, nån som har några erfarenheter? Eller andra tips, vill ha ett däck som ändå kan användas på gata.

Allt häner på hur hårt du belastar däcken vid banåkning. Det du vinner i banprestanda tappar du vid gatåkning.
På bana önskar man ofta hög värmetålighet medans på gata vill man ha bra grepp vid låga temperaturer och goda våtegenskaper.

Läs tester och på respektive tillverkares hemsida och sedan köper du de du TROR passar dig, när du sedan användt dem vet du OM det var rätt däck för dig.

Inte helt enkelt men erfarenhet är det enda du kan lita på....:rolleyes:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Jag häktade på Power One Street inför en körning på Mittsverigebanan i Augusti. Jag kokade bakdäcket på en dryg dag. En del av problemet är att jag litade på Michelins tips om däckstryck på 1,9. Jag borde gått min egen magkänsla och kört 2,1-2,2 istället, då hade det hållit bättre.

Jag slängde på ett Power One Competition B istället, ett riktigt kanondäck!!! Daniel från Hojdäck.se som var där sa att jag skulle köra på 1,3 bar i tryck. "Idiot" tänkte jag men jag gjorde som han sa iallafall:)
Första två varven kändes som att jag hade punka för att plötsligt bli superstabilt. Det var väldigt tydligt när däcket blev varmt. Sen var det bara att gasa, man kunde riktigt känna hur däcksytan plattades ut och greppade varje millimeter asfalt, en oerhörd feedback! Dessutom håller det skitbra! Det blir fler Power One Comp, helt klart!

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle

Var också på Mantorp och körde då:tummenupp
Tyvärr så finns det inget bra gatdäck som håller för bana när man blivit så snabb så att gatdäcken går för varma. Vill du kompromissa bana/gata får du börja köra långsammare på bana:huvet. Annars håller jag med Niclas, Michelin Power One Competion är ett riktigt bra bandäck.:tummenupp

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Hoj
KTM 990 SMR
Håller med Gamma, läs tester, lyssna, fundera och bygg egen erfarenhet. Däck som passar Nicklas passar tex inte mig, jag är för långsam. Jag kommer att prova Power One Street med RÄTT däckstryck (dvs som ett vanligt gatdäck)när jag behöver byta. =)

Anlednigen till att många eldade upp P1 Street är att P1 Comp är ett däck med mycket styvare stomme än Street. Tyvärr verkar Michelin ha glömt bort det när man ger rekomendationer om däckstryck.

SMNineFifty

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
Håller med Gamma, läs tester, lyssna, fundera och bygg egen erfarenhet. Däck som passar Nicklas passar tex inte mig, jag är för långsam. Jag kommer att prova Power One Street med RÄTT däckstryck (dvs som ett vanligt gatdäck)när jag behöver byta. =)

Anlednigen till att många eldade upp P1 Street är att P1 Comp är ett däck med mycket styvare stomme än Street. Tyvärr verkar Michelin ha glömt bort det när man ger rekomendationer om däckstryck.

Tack för era tankar!! Summerar man det Ni säger så tror jag att jag provar med Power One Street eftersom jag även tidigarer åkt på¨orginaldäcken och då har dom räckt till, det var senaste banåkningen som det släppte lite för mig och hastigheten ökade. Fick nån mental nojja när kände att dom blev lite halkiga vid ett tillfälle och fick tvångstankar om att lowsida inför varje böj och då tappade man ju allt tempo man lyckats byga upp. Power One e dyl måste ju anses vara ett eller ett par snäpp bättre för bana än orginalen och lämpligt som nästa steg. När jag kör så passs att även dom börjar koka blir det nog lämpligt att gå över på Competition e.dyl.

PS: bokade just Gotland Ring helg 2 med A-pics ... :banana, vilket gift det är att köra bana Ds

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Haha, nä men det kom efter en lång tids körande, finns d nått som kan lossna i:va

Avgassystem korroderar ju inifrån så det kan mycket väl vara något som har lossnat. Har den gått långt? Mycket start och stopp i stan?
Hojarnas avgasystem blir ju mycket varmare än bildito så det är mer ovanligt att de går sönder men det händer. Kan ju vara något som vibrerat loss också?

RoadKILL

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2009
Hoj
HyM1100-08
Avgassystem korroderar ju inifrån så det kan mycket väl vara något som har lossnat. Har den gått långt? Mycket start och stopp i stan?
Hojarnas avgasystem blir ju mycket varmare än bildito så det är mer ovanligt att de går sönder men det händer. Kan ju vara något som vibrerat loss också?

Gått 1200, 200 har ja haft den å d e inte mkt start å stopp i stan på dom milen, får se om man kan skaka ut vad det nu e i morgon:gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln