....kör ni flesta av er med offroadförsäkring?...
Inte jag.
....kör ni flesta av er med offroadförsäkring?...
, kör ni flesta av er med offroadförsäkring?
ähh va fan nu har jag dreglat i denna tråd länge nog, kör ni flesta av er med offroadförsäkring?
Klart att du skall mappa, se bara till att vederbörande som mappar vet vad han gör och inte bara dumkör och slänger in någon mapp som hittades på internet. Då blir det ju förmodligen sämre än innan
Kan du inte ta distanserna från SMTn eller från SMRen då?
dom sitter fast i orginalhandtagen, verkar vara nr 34 jag saknar från
http://www.ktmshop.se/index.php?parts=y&hideleft=y&id=81&c=C096200810
fan 20spänn.. irriterande att jag missade dom
Nope... Bilsport&MC, normal försäkring. 3000 i självrisk, 4900 helår helförsäkring...
5125 kr Hel/hel med offroad.. 27år med nytaget körkort i en liten kommun i Norrland.. 10000 i självrisk..
"Bilsport & Mc Specialförsäkring tecknar inte försäkringar som kostar över 25 000 kr/år. Helförsäkring kan därför ej tecknas"
Så får jag om jag väjer "Bas" försäkring
5125 kr Hel/hel med offroad.. 27år med nytaget körkort i en liten kommun i Norrland.. 10000 i självrisk..
Nope... Bilsport&MC, normal försäkring. 3000 i självrisk, 4900 helår helförsäkring...
varför väljer du inte 24+ försäkringen?
Är inte det kanon för en sån hoj?
De vanligaste skadorna är; tappa hojen, åkte iväg med skivbromslåset i osv. Dvs skitsaker. Undviker vi dem så sparar vi alla massor av stålar =)För att jag inte uppfyller kriterierna..
Mc:ns ägare och förare ska ha fyllt 24 år eller fylla 24 år under kalenderåret, samt haft mc-körkort i 5 år
7744kr hel/hel hade den kostat mig om jag kunnat ta den..
Men om allt går som jag planerat så ska jag inte behöva använda försäkringen ändå..
(lär ju lägga den i morgon bara för jag skrev så)
Jo jag tycker faktiskt de är okej.. Man kanske blir lite försiktigare oxå när man vet de är hög självrisk..
åkte iväg med skivbromslåset i osv.
Du har så rätt..
Efter tips här så köpte jag ett Granit Detecto X-Plus 8000, helt klart värt pengarna. En del trötta/stressiga mornar har man gått ut, satt sig på hojen, rest den upp från stödet och.. *viiiiiiiiiiuuuuuuu viiiiiuuuuuuu..*
Faktiskt riktigt bra med senil/larm signal på låset
Enda nackdelen är väl att det väger 1.5kg...
Det där låset låter som en bra lösning också förutom att det är "lite" tungt....
Men sen dess sitter senilsnöret på plats varje gång låset gör det. Old School, visst. Men det funkar (hittills...)
Fråga:
Jag betalar 3200 kr för halvförsäkring helår på bilsport o mc, jag har en sprillans ny (35 mil) 990 SM.
Tycker ni att jag är helt slut i pannbenet att ha en halvförsäkring o kracshpuckar på en "ny" hoj?
Åsikter i denna fråga tack, och tänk gärna till lite innan
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |