Jensen
Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Till er som missade detta otroligt roliga event http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=246083
Provade nya RC8R och SuperDuke R med, Duken var en dräpare på bana. Lär inte vara lika rolig på landsväg med den sadeln dock
RC8R var för mig extremt jobbig att köra, kan inte med att köra sporthoj helt enkelt. La väldigt mycket vikt på armarna och blev trött snabbt.
Kan verkligen rekomendera alla att boka denna körning nästa år!
På 950 hänger dom lösa under "instrumentpanelen", tydligt uppmärkta men på vissa nyare modeller verkar dom finnas inuti lampkåpan.
Ska tydligen finnas en lucka man kan lossa på sidan och där ska dom finnas, hittade en bild på det men vet inte vilken årsmodell/modell som visas.
Verkar även vara märkta AUX1 och AUX2 på nyare modeller.
Efter bandagen förra torsdagen kom jag fram till att jag behöver hårdare fjädrar fram och bak.
Fram har KTM egna men bak hade dom ej. Så nu undrar jag om det e nån som vet nått fabrikat som säjer hårdare fjädrar till bakdämparen på en KTM 990 2009
KTM dagen på Sviesta? Du som körde den andra svarta 990SM?
Måste fråga om du ställt in fjädringen till "sport" ? Gjorde en otrolig skillnad på bana för mig iaf. Men SM är ju lite för mjuk hur man än ställer in den. Själv funderar jag på att byta upp mig till SMR nu när man fastnat lite mer för bankörning.
Visst SMR är ett strå vassare men tyvärr mycket dyrare å känns inte som skillnaden är värda pengarna.
Någon som har en 950-motor att sälja?
Hallå.
Skulle vilja veta skillnaderna mellan årsmodellerna?
både på sm och smr 950-990 supermoto.
Någon som har en länk?
5000 är inte rimligt ffa inte om du har fått en ny standardcylinder som är lika usel som den utbytta. Även om det är tveksamt om det är ett garantiärende då cylindern brukar ge sig först efter yttre våld av något slag, men godwill i form av gratis arbete borde du fått....vad täcker KTM garantin egentligen? i början av sommaren gick slavcylindern sönder på min 990sm. Allting blev bytt, samt kopplingen. Det hände innan garantin gick ut.
Nu har jag fått faktura på närmare 5000kr på arbetet och material.
vad ska man tycka om det då ?
vad täcker KTM garantin egentligen? i början av sommaren gick slavcylindern sönder på min 990sm. Allting blev bytt, samt kopplingen. Det hände innan garantin gick ut.
Nu har jag fått faktura på närmare 5000kr på arbetet och material.
vad ska man tycka om det då ?
5000 är inte rimligt ffa inte om du har fått en ny standardcylinder som är lika usel som den utbytta. Även om det är tveksamt om det är ett garantiärende då cylindern brukar ge sig först efter yttre våld av något slag, men godwill i form av gratis arbete borde du fått....
Är tillbaka i umeå nu vill du ha hjälp med mappning fortfarande?
Någon som har tips om vad de kan vara när hojen misständer eller "missar" ett slag när man trycker på gasen lite hårdare ?
Har en KTM 950 sm -08
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |