Ktm 950 sm

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Fyller på lite med mina egna klipp.

[YOUTUBE-ID]ag9ZNH_Mn6c[/YOUTUBE-ID]

Provkörde en SMR med. Riktigt bra på bana! Mycket stabilare än min SM, kändes mer snabbstyrd dessutom.

[YOUTUBE-ID]KWOzaRKgpfU[/YOUTUBE-ID]

Provade nya RC8R och SuperDuke R med, Duken var en dräpare på bana. Lär inte vara lika rolig på landsväg med den sadeln dock :)

RC8R var för mig extremt jobbig att köra, kan inte med att köra sporthoj helt enkelt. La väldigt mycket vikt på armarna och blev trött snabbt.

Kan verkligen rekomendera alla att boka denna körning nästa år!

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Provade nya RC8R och SuperDuke R med, Duken var en dräpare på bana. Lär inte vara lika rolig på landsväg med den sadeln dock :)

RC8R var för mig extremt jobbig att köra, kan inte med att köra sporthoj helt enkelt. La väldigt mycket vikt på armarna och blev trött snabbt.

Kan verkligen rekomendera alla att boka denna körning nästa år!

Kan inte annat än att hålla med!
RC8:an sliter på kroppen men är jäkligt go ändå :)

vill slå ett litet slag för 690 Duken oxå riktigt trevlig hoj:tummenupp

Ja KTM körningarna är alltid fantastisk trevliga :)
Sen har vi lärt oss lite efter klubbens första körning till nästa gång :yoparty

brum

amatör
Gick med
12 Oct 2010
Hoj
KTM 990 SM, 2008
På 950 hänger dom lösa under "instrumentpanelen", tydligt uppmärkta men på vissa nyare modeller verkar dom finnas inuti lampkåpan.
Ska tydligen finnas en lucka man kan lossa på sidan och där ska dom finnas, hittade en bild på det men vet inte vilken årsmodell/modell som visas.
Verkar även vara märkta AUX1 och AUX2 på nyare modeller.

Tack för svaren. Det var ju faktiskt ganska tydligt uppmärkt, jag måste varit blind första gången jag kollade ;-)

Gick bra att klämma in cigguttag samt laddaren för GPSen i lampkåpan.

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Efter bandagen förra torsdagen kom jag fram till att jag behöver hårdare fjädrar fram och bak.
Fram har KTM egna men bak hade dom ej. Så nu undrar jag om det e nån som vet nått fabrikat som säjer hårdare fjädrar till bakdämparen på en KTM 990 2009

Jensen

Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Efter bandagen förra torsdagen kom jag fram till att jag behöver hårdare fjädrar fram och bak.
Fram har KTM egna men bak hade dom ej. Så nu undrar jag om det e nån som vet nått fabrikat som säjer hårdare fjädrar till bakdämparen på en KTM 990 2009

KTM dagen på Sviesta? Du som körde den andra svarta 990SM?

Måste fråga om du ställt in fjädringen till "sport" ? Gjorde en otrolig skillnad på bana för mig iaf. Men SM är ju lite för mjuk hur man än ställer in den. Själv funderar jag på att byta upp mig till SMR nu när man fastnat lite mer för bankörning.

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
KTM dagen på Sviesta? Du som körde den andra svarta 990SM?

Måste fråga om du ställt in fjädringen till "sport" ? Gjorde en otrolig skillnad på bana för mig iaf. Men SM är ju lite för mjuk hur man än ställer in den. Själv funderar jag på att byta upp mig till SMR nu när man fastnat lite mer för bankörning.

Japp det var jag :)
Sport inställningen är inställd trots det tycker jag den e för mjuk. Tror jag väger strax över 100kg med all utrustning på mig. Efter varje pass åkte jag in och pratade teknikern i KTM tältet. Vi kollade hänget å redan då konstaterade vi att den var för mjuk. Sen efter jag testat samt mekanikern provat konstaterade vi att hårdare fjädrar fram och bak behövs. Visst SMR är ett strå vassare men tyvärr mycket dyrare å känns inte som skillnaden är värda pengarna.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Visst SMR är ett strå vassare men tyvärr mycket dyrare å känns inte som skillnaden är värda pengarna.

Ännu ja , vänta bara tills bandagsfebern slår till på riktigt då kommer du på andra tankar hehe :)

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Någon som varit med om att det läckt motorolja mellan startmotorn och anslutningen till motorn! Min gör det.. riktigt rejält oxå:gnissla

Jensen

Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Någon som har en 950-motor att sälja?

Mitt tips är att ringa mc-skrotar och hålla utkik på Tyska eBay, kanske kan bli dyrt att frakta men men..

Var ute en sväng i det fina vädret igår. GoPro'n fick följa med :D

[YOUTUBE-ID]XjqtsJM9FCY[/YOUTUBE-ID]

Vfyran

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2011
Hoj
KTM 950 sm -06
Hallå.
Skulle vilja veta skillnaderna mellan årsmodellerna?
både på sm och smr 950-990 supermoto.
Någon som har en länk?

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
vad täcker KTM garantin egentligen? i början av sommaren gick slavcylindern sönder på min 990sm. Allting blev bytt, samt kopplingen. Det hände innan garantin gick ut.

Nu har jag fått faktura på närmare 5000kr på arbetet och material.

vad ska man tycka om det då ?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
:brinnerup
vad täcker KTM garantin egentligen? i början av sommaren gick slavcylindern sönder på min 990sm. Allting blev bytt, samt kopplingen. Det hände innan garantin gick ut.

5000 är inte rimligt ffa inte om du har fått en ny standardcylinder som är lika usel som den utbytta. Även om det är tveksamt om det är ett garantiärende då cylindern brukar ge sig först efter yttre våld av något slag, men godwill i form av gratis arbete borde du fått....

Är tillbaka i umeå nu vill du ha hjälp med mappning fortfarande?

brum

amatör
Gick med
12 Oct 2010
Hoj
KTM 990 SM, 2008

Huga!

Om det gått mindre än två år från försäljningsdatum och serviceplanen är följd så borde ett sådant haveri gå på garanti (förutsatt att ingen krasch påverkat kopplingen). Har du ringt och snackat med verkstaden?

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
:brinnerup
5000 är inte rimligt ffa inte om du har fått en ny standardcylinder som är lika usel som den utbytta. Även om det är tveksamt om det är ett garantiärende då cylindern brukar ge sig först efter yttre våld av något slag, men godwill i form av gratis arbete borde du fått....

Är tillbaka i umeå nu vill du ha hjälp med mappning fortfarande?

har pratat med "DE"

bytt kopplingen tydligen....får se hur det artar sig...de skyller på den har stått i en butik och inte blivit servad på ett år.....

skulle du ha 1000kr för mappningen?
har akra mapp just nu, kommer nog ställa bort den....om jag har kvar den så ber jag nog om din hjälp på våren.

mcnisselurban

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Hoj
08, KTM 950 sm
Någon som har tips om vad de kan vara när hojen misständer eller "missar" ett slag när man trycker på gasen lite hårdare ?
Har en KTM 950 sm -08

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...