KTM Duke 125

Kalliniho

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Hoj
Aprilia RS 125 Black -07 Puch Dakota -73
Tror som han i sista länken, en strypning. Bike har nog fixat bort allt vad strypning heter på den hojjen dom hade.

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Rsv4 factory -14
min går i 109 sen när den når 110 så dör den (strypning) och fortsätter sedan att gasa upp igen! Så det är ett jävla under att det fick upp den i 125!

Kalliniho

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Hoj
Ktm är ju lite som apple, en del av priset är bara för märket. EXC är ju en grym hoj men kostar därefter. Duke är trots allt en av de billigaste hojjar du kan köpa. Helt kass är den ju inte, men tror inte den håller medelvärde...

PontusT

Ny medlem
Gick med
1 May 2011
Hoj
KTM 125 Duke
KTM håller den högsta klassen på grejerna (enligt egen erfarenhet)... Och Duke är inte den dyraste hojen... Men över medel iaf? 40 000 är väl "normal" pris för en ny? Yamahas cyklar ligger väl också runt där?

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Rsv4 factory -14
Ktm är ju lite som apple, en del av priset är bara för märket. EXC är ju en grym hoj men kostar därefter. Duke är trots allt en av de billigaste hojjar du kan köpa. Helt kass är den ju inte, men tror inte den håller medelvärde...

Roligt att du just nämner apple! Kollar du dukens matrial den har och hur stabil allt är så känner du nog skillnaden än när du sitter på en exempelvis cbf 125. Dessutom är den bättre än folk tror! Jag själv trodde att den skulle vara seg och allt i dess väg pga 4takt 125... Men, jag blev otroligt förvånad! Provkör gärna innan du uttalar dig nästa gång! :)

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Roligt att du just nämner apple! Kollar du dukens matrial den har och hur stabil allt är så känner du nog skillnaden än när du sitter på en exempelvis cbf 125. Dessutom är den bättre än folk tror! Jag själv trodde att den skulle vara seg och allt i dess väg pga 4takt 125... Men, jag blev otroligt förvånad! Provkör gärna innan du uttalar dig nästa gång! :)

Frågan är ifall den känns lika gedigen och pigg efter något år.
Klart det mesta känns fett i början, men när grejer börjar slitas efterhand så känns det inte så kul längre.
Tyckte också att min fyrtaktare hade ordentligt med pulver, men nu hade jag gråtit ifall jag hade kört den.

Rullandesten

Blårök
Gick med
11 May 2011
Hoj
Yamaha

Man tycker nog att en 125a är skit snabb i acceleration om man bara kan jämföra med sin moppe, tycker att körskolans hoj var skit snabb de första gångerna jag övningskörde med den, men den har ju knappt 12 hästar enligt min lärare.. så ja..

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Man tycker nog att en 125a är skit snabb i acceleration om man bara kan jämföra med sin moppe, tycker att körskolans hoj var skit snabb de första gångerna jag övningskörde med den, men den har ju knappt 12 hästar enligt min lärare.. så ja..

Precis så var det ja, helt plötsligt så blev en tuff trimmad derbi jäkligt klen, och när man testar en tvåtaktare med hög effekt så blir fyrtaktaren jäkligt klen.
Tvivlar dock inte på att Duken har bra köregenskaper, fast det har ju mer eller mindre alla 125or.

Kalliniho

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Hoj
KTM håller den högsta klassen på grejerna (enligt egen erfarenhet)... Och Duke är inte den dyraste hojen... Men över medel iaf? 40 000 är väl "normal" pris för en ny? Yamahas cyklar ligger väl också runt där?

Men som jag jämförde apple och ktm, visst är det en bra hoj. Men hade det stått t.ex honda på just den hojjen så hade den inte kostat 40 000...

När jag jämförde och satte medelvärde använde jag ALLA 125:eek:r

PontusT

Ny medlem
Gick med
1 May 2011
Hoj
KTM 125 Duke
Så du menar att KTM lägger på 10 000 bara för märket än vad de andra tillverkarna göra?

Och vad är det som Duken inte håller i medelvärde?

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00

Enligt egen erfarenhet...?

Vad e de för erfarenhet då?

det är en 4-taktare, den behöver inte byta kolv lika ofta som en 2-taktare, men den är fortf i samma klass som andra 4-taktare därför samma hållbarhet, thats it,

Sen att just den hojen har några elfel, eller den hojen har ett problem med packningar är väl något man får lista ut själv, hållbarheten är nog det sista man bör bekymra sig övern är man i köper en hoj att ha i 2 år, min kommer ju garanterat rulla på några tusen mil till utan problem,

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Så du menar att KTM lägger på 10 000 bara för märket än vad de andra tillverkarna göra?

Och vad är det som Duken inte håller i medelvärde?

Japp de är nog så.
KTM 125 4T är dyr, hade hällre köpt R125 för dom pengarna.
Men vi tycker ju olika;)

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Det vet jag inte men jag tycker lite så varjefall =)
Inget fel på märket alls du får inte uppfatta det så!
Ktm priserna ligger oftast högre om man nu kollar på crossarna också.
men jag vet inte

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...