Hade lite mek-fredag idag. Fast det är lördag.
Lite omständligt att faktiskt behöva plocka isär halva hojen för att komma åt att byta ut luftburken. Men det är väl så dom ritat hojen.
View attachment 477773
Nu är den i fall fall svart underifrån, mot tidigare orange. Jobbigt var också att flytta över den där gummiformen som går till motorns luftintag, som filtret sitter på. Den är tuff som fasen, så jag fick fetta in kanterna så den gled in i spåret och på plats. Det tog tid, jobbigare än att byta däck nästan.
Så här ser hojen ut underifrån nu. Svart och fin.
View attachment 477774
Men jag var tvungen att skruva loss hela sub-framen, koppla ur samtliga kontakter, plocka isär hela el-sektionen med ECU, batteri, och alla säkringsdosor och reläer, bara för att öht kunna få ut den där luftburken. Otroligt egentligen att det ska behövas göras så mycket för att uppnå så lite.
View attachment 477775
Var också tvungen att krångla ut dom där små "rubber gromets" som funkar som snabbfästen / snäppfästen till luftfiltret och locket. Dom är hårda som tusan. Kanske ska köpa på mig flera sådana, samt en till sån där gummitratt som leder luften till motorn från luftboxen.