Ajajaj.. vad är "veven" för nåt? Kanske får bygga nån ställning till motorn att monteras i innan man börjar. Samt ordna lämpliga verktyg.pressa isär veven på bordet vete fasen om du klarar
Vad sägs om den där DRZ400 från Suzuki?
.. kollar youtube. Jag vill ha den tror jag.
Har någon här provat den? Var tycker ni?
Jag valde att byta min 350 4T mot en 300 TPI tvåtakt, skitroligt och väldigt mycket mindre service...Ajajaj.. vad är "veven" för nåt? Kanske får bygga nån ställning till motorn att monteras i innan man börjar. Samt ordna lämpliga verktyg.
Och tackar Fleece. Jag anade nästan det. Jag kör så snällt jag kan. Aldrig 'gasen i botten' för mig, jag är lite feg när det gäller den fysiken.
Hur gjorde man på 80-talet? Min kompis Kenny hade en Kawasaki cross, och han mekade alltid på balkongen. Vet att han inte var nån einstein, men det verkade gå bra i alla fall.
Det verkar vara lite mer mankemang med moderna crossar. Jag kanske inte ska hålla på med min KTM, kanske bör köpa nåt äldre och enklare? Jag tycker ändå min KTM 350 har för många hästkrafter, det märker jag på gasen, hutlöst aggressiv. Den vill bara flyga iväg från mig.
... en gång hostade jag till på endurospåret, direkt flög jag ut i blåbären där jag lyckades stanna hojen. Som en skrämd häst drog den iväg. Tror fenomenet kallas "wisky-throttle".
Man pressar isär veven o byter vevstaken på 4TAjajaj.. vad är "veven" för nåt? Kanske får bygga nån ställning till motorn att monteras i innan man börjar. Samt ordna lämpliga verktyg.
Och tackar Fleece. Jag anade nästan det. Jag kör så snällt jag kan. Aldrig 'gasen i botten' för mig, jag är lite feg när det gäller den fysiken.
Hur gjorde man på 80-talet? Min kompis Kenny hade en Kawasaki cross, och han mekade alltid på balkongen. Vet att han inte var nån einstein, men det verkade gå bra i alla fall.
Det verkar vara lite mer mankemang med moderna crossar. Jag kanske inte ska hålla på med min KTM, kanske bör köpa nåt äldre och enklare? Jag tycker ändå min KTM 350 har för många hästkrafter, det märker jag på gasen, hutlöst aggressiv. Den vill bara flyga iväg från mig.
... en gång hostade jag till på endurospåret, direkt flög jag ut i blåbären där jag lyckades stanna hojen. Som en skrämd häst drog den iväg. Tror fenomenet kallas "wisky-throttle".
Tänker du åka på crossbana och i endurospår är den sämre än din 350 på precis allt.Vad sägs om den där DRZ400 från Suzuki?
.. kollar youtube. Jag vill ha den tror jag.
Har någon här provat den? Var tycker ni?
Det är nog precis vad han behöver om han tyckte att 350 4T var alldeles för kraftfull… ??Jag valde att byta min 350 4T mot en 300 TPI tvåtakt, skitroligt och väldigt mycket mindre service...
Spelar det någon roll om unkeltom kanske inte utnyttjar mer än 20-30% av 350,n.Tänker du åka på crossbana och i endurospår är den sämre än din 350 på precis allt.
Som nybörjarhoj håller jag 350 som lämpligare än 300 blåryk.Låter man bli att varva ordentligt finns inget snällare så länge man inte byter till 250f.Spelar det någon roll om unkeltom kanske inte utnyttjar mer än 20-30% av 350,n.
En 300 2T är ju ett under av smidig motor karaktär mot en vass 350 4T
Nu har jag inte kört 350,n men 300,n går ju att puttra runt på tomgång över stubbar o stenar, helt linjär effekt kurva utan någon direkt 2T betende, mer som ett ånglokSom nybörjarhoj håller jag 350 som lämpligare än 300 blåryk.Låter man bli att varva ordentligt finns inget snällare så länge man inte byter till 250f.
Haha.. vad är det för effekt? Hur upplevs den i hojen?ketchup effekt
Ketchup effekt är ju när du försöker få ut de ur en ny flaska... Först kommer inge sen kommer allt..Haha.. vad är det för effekt? Hur upplevs den i hojen?
Lite gammalt urval av en del gamla plastic. .Alltså dessa plast-kit är som att köpa nya skor, eller handskar. Det livar upp hojen och ger den nytt utseende. Jag köpte ju svarta plastpaneler för att göra den lite mer som min KLX230. Men precis som frugan köper nya skor köper jag nya plaster. Inget nödvändigt, men fasen så kul!
Jag har inget emot att ha flera olika färger på plast till min KTM i min 'garderob'
Ojojoj, jag förstår. Läskigt. Har det inte med gashandtaget att göra då?Först kommer inge sen kommer allt..
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|