Idag fick jag ett paket från 24MX med lite spännande grejer. Bl a vita plaster av märket UFO till min 2024 EXCF 450.
Tänkte jag skulle göra en riktigt häftig hoj i en slags racing-look med tydligt inslag av 70-tals retro. Jag gillar inte dom där moderna huxfluxfärgerna och otydliga antydningar till logga med flummiga mönster. Nej, min hoj ska bli skitfin!
Den ser redan fin ut i all sin enkelhet. Trodde aldrig att orange sadel skulle se så bra ut på helvit hoj. Och oranga musöron väcker ytterligare nyfikenhet. Jag skulle kunna tänka mig ha det som det är nu, utan dekaler.
Hojens form framträder tydligare med rena plastpaneler. Jag gillar 2024-25 formen på EXCF, en högre grad av estetik. Men det där lyftgreppet under sätet vet jag inte vad jag känner för. Jag vet att den tar in luft där, men det går liksom inte direkt att lyfta hojen så bra. Vems ide var det där??
Nej det ska bli race-linjer på hojen. Riktiga racing-stripes the old fashioned way, som i dom gamla rallyfilmerna.
Och titta, jag hittade ett verktyg för kedjelås hos 24MX, typ en modifierad kombitång. Ska bli intressant att prova den. Kostade bara 145 kr.