KTM EXC-F

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ja, ett plast-kit på 24MX kostar ca 1200 kr, och så dekal-set 1400 kr, ett racing avgassystem från HGS ca 15 kkr. Avgasröret är väl det dyra i sammanhanget.

Jag köpte ett HGS till min 350, och det blev ganska maffigare ljud sen. Det blir helt öppet rör, provade blåsa i det som en diggeridoo, grymmt ljud.
Å du fick allt billigare?? eller hade de funkat å köpa samtidigt med hojen så kunde man fråga om de går å göra någe på priset..

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Å du fick allt billigare?? eller hade de funkat å köpa samtidigt med hojen så kunde man fråga om de går å göra någe på priset..
Jag förstår hur du menar, men det är två olika affärer, DinMC och 24MX. Men man brukar få rabatt automtiskt på 24MX och XLMOTO, som är samma egentligen. Köper jag några grejer, så så märker jag att annat blir billigare efteråt. Men man måste spara dom där cookies i webläsaren så den ser vad du köpt. Jag rensade cookisarna en gång, sen blev allt dyrare !?

I övrigt är jag inte så raffinerad i att göra affärer som du. Du kanske kan köpa mig min nästa hoj 😆

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Jag förstår hur du menar, men det är två olika affärer, DinMC och 24MX. Men man brukar få rabatt automtiskt på 24MX och XLMOTO, som är samma egentligen. Köper jag några grejer, så så märker jag att annat blir billigare efteråt. Men man måste spara dom där cookies i webläsaren så den ser vad du köpt. Jag rensade cookisarna en gång, sen blev allt dyrare !?

I övrigt är jag inte så raffinerad i att göra affärer som du. Du kanske kan köpa mig min nästa hoj 😆
24 mx å typ Jysk har alltid rabatt på sina priser, aldrig ordinarie pris.. De är ett sätt att påverka till köp för de ser billigt ut..
Jag har sätt priser som 24 mx har på 50%, som är dyrare än ordinarie pris hos andra mc handlare..

De är inte så svårt att tänka till lite innan köp av en ny hoj.. Tänk så här.. Va vill jag ha till hojen?? Extra utrustning eller även kanske kläder, stövlar, hjälm osv.. Framför de vid köp av ny hoj, å samtidigt fråga om de går å göra någe på priset..

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
De är inte så svårt att tänka till lite innan köp av en ny hoj.. Tänk så här.. Va vill jag ha till hojen?? Extra utrustning eller även kanske kläder, stövlar, hjälm osv.. Framför de vid köp av ny hoj, å samtidigt fråga om de går å göra någe på priset..
Jag förstår. Typ som "paketpris". Fast dom har ofta inte det jag vill ha i just den affären. Så jag måste gå hem och kolla på internet.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
De är nog dax för dig å byta handlare..
nja, jag hade nog inte fått en bättre deal på förra årets 'ny modell', eller vad tror du?

Vi har väl i alla fall två handlare här runt stockholm, MÖR i Södertälje, och DinMC norr om stan. Jag har inga direkta problem med DinMC. Du kanske fick nån dum stackare på halsen?

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
nja, jag hade nog inte fått en bättre deal på förra årets 'ny modell', eller vad tror du?

Vi har väl i alla fall två handlare här runt stockholm, MÖR i Södertälje, och DinMC norr om stan. Jag har inga direkta problem med DinMC. Du kanske fick nån dum stackare på halsen?
Hojen kanske du inte får så mycke på, men delar till den..

Du har även Lelles i Uppsala, Karlströms motor i Sala å även Hojbutiken i Katrineholm..

Själv ger jag inte mycke för DinMc då.. Skulle köpa en Ktm exc 6-days 2018 men säljaren förstod sig inte på affärer eller så villa han inte mig som kund..
Har haft vägarna förbi där med i jobbet å även me körningar vid Arlanda förut.. Vid 3 st tillfällen var illa bemöt av försäljare på reservdelar.. Kommer bara ihåg 2 av delarna nu, ena va fjädrar till fotpinnarna som lätt gick av i början å de andra va gummina i kopplings korgen..
Sista gången jag va dit så fick jag ett surt svar på att ingen har frågat efter dom delarna på 5 år.. Kunde inte låta bli då att svara spydigt tillbaks å säga att de är förståeligt att ingen frågar efter delar här för ni har ju inge..

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Idag fick jag ett paket från 24MX med lite spännande grejer. Bl a vita plaster av märket UFO till min 2024 EXCF 450.

Tänkte jag skulle göra en riktigt häftig hoj i en slags racing-look med tydligt inslag av 70-tals retro. Jag gillar inte dom där moderna huxfluxfärgerna och otydliga antydningar till logga med flummiga mönster. Nej, min hoj ska bli skitfin!

IMG_4154.JPG

Den ser redan fin ut i all sin enkelhet. Trodde aldrig att orange sadel skulle se så bra ut på helvit hoj. Och oranga musöron väcker ytterligare nyfikenhet. Jag skulle kunna tänka mig ha det som det är nu, utan dekaler.

IMG_4146.JPG

Hojens form framträder tydligare med rena plastpaneler. Jag gillar 2024-25 formen på EXCF, en högre grad av estetik. Men det där lyftgreppet under sätet vet jag inte vad jag känner för. Jag vet att den tar in luft där, men det går liksom inte direkt att lyfta hojen så bra. Vems ide var det där??

Nej det ska bli race-linjer på hojen. Riktiga racing-stripes the old fashioned way, som i dom gamla rallyfilmerna.

Och titta, jag hittade ett verktyg för kedjelås hos 24MX, typ en modifierad kombitång. Ska bli intressant att prova den. Kostade bara 145 kr.

Chain link plier.jpg

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Körde rikitgt täta olje byten den första 200milen, nu låter jag den gå minst 300 i mellan bytena. 800mil nu. Kör med okq8 10W50 från swedol. Luftfiltert byter jag ofta, mot nytt. Köpte ett gäng tre pack billigt på 24mx. På kedjan tar jag bara lite motorolja på en liten svamp och stryker på efter tvätt och regn

Kört Norge 2024, 2025 skall de bli Balkan

Här är min black beauty. Bild ifrån slaskträffen i år
0a8c17a30d8a3a214e6030018fb2eb78.jpg

Skickat från min SM-S928B via Tapatalk

Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...

Indian-träff i Cornwall i augusti

Andra veckan i augusti håll...

Var femte mc-förare byter hjälm för sällan

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vinterns roligaste mc-helg flyttar till Elmia!

I slutet av januari 2026 sl...

MC Mässan 2026 – vinterns roligaste mc-helg!

I slutet av januari 2026 sl...

KTM erbjuder upp till fyra års garanti

KTM erbjuder nu sina kunder...

Pirelli Diablo Powercruiser

Pirelli har presenterat Dia...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...