KTM EXC-F

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Hur kör du med din trial? Har du sadel på den då?
Ja, jag har sits-modulen på trialhojen. Då kan jag köra den bekvämare till banan i Huddinge, tar ca 20 minuter. Sedan står jag så klart när jag kör, sätet är bara i vägen i extrema svängar, och det blir inte så mycket av dom. Mest tränar jag på att köra på bakhjulet och på smala saker, hålla balansen osv. Men tro inte att den hojen är bekväm att sitta på, det är nästan att jag funderar på att göra mig av med hojen. Dock inte ännu.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Servade min 450 idag. Körde några timmar för att värma motorn, men mest för att bekanta mig med den nya motorkaraktären.

IMG_4058.JPG

När det blev för kallt rullade jag hem och började servicen. Nu har motorn gått 5 timmar, och hojen rullat 202 km.

IMG_4051.JPG

Det är nästan lika enkelt att byta olja i denna 450, som i 350. En extra skruv under motor bara, och motorn tar 1.2 liter olja säger manualen.

Filtret såg ganska smutsigt ut tyckte jag. Oljan verkade vara ganska OK, den var inte svart, endast lite grumlig. Kanske hade man kunna köra några timmar till?

IMG_4052.JPG

Nya oljan blev Biltemas delsyntet 15W-40 mc-olja för fyrtakt, artikel 34-040.

IMG_4053.JPG

Mängden fyllde jag sparsamt på med först 1 liter, kollade i glaset, och sen 1 dl till för att få oljenivån upp till minst halva glaset. Körde en kvart och kollade efter 2 minuter, nivån ligger nu aningens över hälften i inspektionsglaset.

Filter har jag faktiskt från Amazon, artikel 77338005100 och dom ser ut precis som originalen. Dom har funkat fint i min 350 i några år nu, så jag har ingen anledning att tvivla.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Hur mycket kostar oljefilter när du skickar efter dom på Amazon? Nu köpte jag precis en tvåtakt men är alltid kul att veta vad dom kostar

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa