Ja, jag har sits-modulen på trialhojen. Då kan jag köra den bekvämare till banan i Huddinge, tar ca 20 minuter. Sedan står jag så klart när jag kör, sätet är bara i vägen i extrema svängar, och det blir inte så mycket av dom. Mest tränar jag på att köra på bakhjulet och på smala saker, hålla balansen osv. Men tro inte att den hojen är bekväm att sitta på, det är nästan att jag funderar på att göra mig av med hojen. Dock inte ännu.Hur kör du med din trial? Har du sadel på den då?
Servade min 450 idag. Körde några timmar för att värma motorn, men mest för att bekanta mig med den nya motorkaraktären.
View attachment 511722
När det blev för kallt rullade jag hem och började servicen. Nu har motorn gått 5 timmar, och hojen rullat 202 km.
View attachment 511718
Det är nästan lika enkelt att byta olja i denna 450, som i 350. En extra skruv under motor bara, och motorn tar 1.2 liter olja säger manualen.
Filtret såg ganska smutsigt ut tyckte jag. Oljan verkade vara ganska OK, den var inte svart, endast lite grumlig. Kanske hade man kunna köra några timmar till?
View attachment 511719
Nya oljan blev Biltemas delsyntet 15W-40 mc-olja för fyrtakt, artikel 34-040.
View attachment 511720
Mängden fyllde jag sparsamt på med först 1 liter, kollade i glaset, och sen 1 dl till för att få oljenivån upp till minst halva glaset. Körde en kvart och kollade efter 2 minuter, nivån ligger nu aningens över hälften i inspektionsglaset.
Filter har jag faktiskt från Amazon, artikel 77338005100 och dom ser ut precis som originalen. Dom har funkat fint i min 350 i några år nu, så jag har ingen anledning att tvivla.
15w olja? Hur tänker duServade min 450 idag. Körde några timmar för att värma motorn, men mest för att bekanta mig med den nya motorkaraktären.
View attachment 511722
När det blev för kallt rullade jag hem och började servicen. Nu har motorn gått 5 timmar, och hojen rullat 202 km.
View attachment 511718
Det är nästan lika enkelt att byta olja i denna 450, som i 350. En extra skruv under motor bara, och motorn tar 1.2 liter olja säger manualen.
Filtret såg ganska smutsigt ut tyckte jag. Oljan verkade vara ganska OK, den var inte svart, endast lite grumlig. Kanske hade man kunna köra några timmar till?
View attachment 511719
Nya oljan blev Biltemas delsyntet 15W-40 mc-olja för fyrtakt, artikel 34-040.
View attachment 511720
Mängden fyllde jag sparsamt på med först 1 liter, kollade i glaset, och sen 1 dl till för att få oljenivån upp till minst halva glaset. Körde en kvart och kollade efter 2 minuter, nivån ligger nu aningens över hälften i inspektionsglaset.
Filter har jag faktiskt från Amazon, artikel 77338005100 och dom ser ut precis som originalen. Dom har funkat fint i min 350 i några år nu, så jag har ingen anledning att tvivla.
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |