Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, eller hur. Jag har inte varit ute i nån riktig regnskur med den än. Men det kommer väl. Det duggade lite förra veckan så den fick lite innerstänk på motor och bakskärm. Men det borstade jag bort med handen sen när hojen var torr.Stadsenduro indeed.
Ja, dekalerna 'reagerar' med plasten, och det blir som epoxy. Permanent, men det är ju önskvärt då du inte vill att dekalerna flagnar efter en tid.. Dom satt som epoxy.
Jag kommer inte ihåg hur jag fick bort dom. Använde nån kemikalie som underlättade. Kan vara så lätt som brake clean. Men kommer inte ihåg.Ja, dekalerna 'reagerar' med plasten, och det blir som epoxy. Permanent, men det är ju önskvärt då du inte vill att dekalerna flagnar efter en tid.
Man får helt enkelt köpa nya plaster om man inte vill behandla med typ alkohol eller slipa. Plasten förlorar ju sin ny-glans hur som helst om du inte har dekaler. Jag körde med mina svarta plaster från Polisport tills dom blev ganska repiga. Men innan du limmar på nya dekaler så bör du rengöra plasten med alkohol, jag har nåt alkospray från A9 (24MX) som mattar till ytan och gör att limmet på dekalerna fäster optimalt.
Hur 'rena' blev dina plaster på din Sherco? Vad använde du?
Man kan ju värma också så att allt blir mjukare, då tror jag det går enklare att pilla bort gamla dekaler.
Risken med lösningsmedel torde väl vara att du löser upp själva plasten också =(
Annars är jag lite ny på sånt här slöjdande, jag lär mig för varje misstag![]()
Ja, jo det är ett trauma dessa 'specialoperationer'. Jag har också glömt detaljerna hur exakt jag gjordeAnvände nån kemikalie som underlättade. Kan vara så lätt som brake clean. Men kommer inte ihåg.
Ja fawk that att jag betalar över tusen spänn för kinesisk plast. Eller någon plast alls.Ja, jo det är ett trauma dessa 'specialoperationer'. Jag har också glömt detaljerna hur exakt jag gjorde![]()
Men istället för att pilla och peta hade jag nog köpt nya plaster bara. Plaster till min KTM 350 kostar mellan 1100 och 1400 kr hos 24MX, dekalerna lite mer.
Det går ju att köra utan plasterna. Ingen fara, kylarna kanske flexar lite extra i farten, men nog funkar det.Eller någon plast alls.![]()
Jag är nästan smålänning så att... På med ny plast utanpåDet går ju att köra utan plasterna. Ingen fara, kylarna kanske flexar lite extra i farten, men nog funkar det.
.. men då blir det ju inga fina dekaler heller. Om du inte limmar fast nåt på hjälmen då. Minimalist, javisst![]()
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning