Det kan vara såhär: många har vänner som gått bort för tidigt, blivit invalider eller själv fått livslånga men av höghastighetskrascher. Det sätter igång en slags kritiskt tänkande man kanske inte haft innan. Som att man kanske borde ta det lite lugnare innan man själv blir en siffra i statistiken. Och av ren omsorg försöker man få 250km/h+ folken att tänka till lite innan det är för sent. Själv är jag på tok för liberal för att berätta för andra vad dom ska göra med sina liv. Plus att jag är en fartdåre själv, blir lite hyckleri då..Så jävla sant! Vart slutar det. Och sen att folk sitter och oppnerar sig mot sporthojar på ett forum som var för SPORTHOJJARE en gång i tiden är ganska sjukt. Jag vet att dom flesta medlemmarna nu kör touring/adventure motard och tamigfan custom och det är helt ok med mig, bara tråkigt att delar av det klientelet verkar vilja förbjuda en annan del av mc gemenskapen.
Sen kanske du uppfattar varenda litet ifrågasättande som ett angrepp på din körstil för att du själv innerst inne förstår att det inte är särskilt vettigt att ligga och pressa gränserna på landsväg.
Träd, stenar och diken gör ondare än sandfållor har jag hört.
Själv har jag bara vurpat i 30-40 nånting på sistone, notan blev en axel utan brosk och två knäckta revben, det räcker för att jag ska påminnas om min egen dödlighet när det är kallt och fuktigt väder..
Men snabba hojar är fett, länge leve forta fordon!