Långa farbron
Yster tokfrans
alltså hur får mattan plats igenom den svingen kapa en massa? hur blir de med så smal matta
Kanske lägger han mattan bakåt ?
Edit:
Va fan spelar roll,den måste ju passa i svingen iaf.
Go natt.
Last edited:
alltså hur får mattan plats igenom den svingen kapa en massa? hur blir de med så smal matta
Mattan kommer att sågas av tillen bredd av 160mm bredare än så får inte plats i svingen,,,längden på mattan är 3070mm så den kommer att "vända" ca 700- 800mm bakom hjulaxelnKanske lägger han mattan bakåt ?
Edit:
Va fan spelar roll,den måste ju passa i svingen iaf.
Go natt.
Det är nog det här som är förebilden www.snoxcycle.comKan det vara nåt åt detta hållet eller? Verkar inte riktigt så ändå, då mannen har satt ett stort och centralt placerat "drivhjul" mitt i svingen.
Hmmmm.
JajjomänsanDet är nog det här som är förebilden www.snoxcycle.com
Är barnsligt sugen på ett kitt men det får bli till nästa vinter, måste hitta en lämplig hoj först, tror det blir en KTM 525.
Skulle fixa till bromsskivan till bygget igår...men det stod bara still i huvet,kommer inte på nån snygg design på centrumet
detta e ju inte så viktigt för bygget men när man har tillgång till en laser så vill man ju alltid greja lite
Gör en snöflinga!
Skulle fixa till bromsskivan till bygget igår...men det stod bara still i huvet,kommer inte på nån snygg design på centrumet
detta e ju inte så viktigt för bygget men när man har tillgång till en laser så vill man ju alltid greja lite
Har du nån bra bild så kan du få en till nya Yammisen
Kul o kul.. den här hobbin e rätt kul De e så att ytterdiametern måste vara samma som orginal(220mm) för att passa "bolt on" mot orginal bakbromsok men ytterdiametern på medbringaren ,centrumhålet på bromsskivan får inte vara så stor som på en orginal KTM skiva då kan inte det stora drivhjulet till mattan föras över till centrumet på navet, se bilder tidigare i tråden...litetjag har inte riktigt fattat varför du gör en ny bromsskiva.
för att få dit en som är aningen större än original eller bara för att det är kul?
Har testat olika material till bromsskivorna o det som funkar bäst hittils är vanligt "borstål"(används i härdad form till krockskydd i bilar)det har en bra kombination mellan hårdhet o seghet.Av säkerhetsskäl har jag bara gjort bakskivor till landsväg o motard men även fram till cross,personligen så e jag mer än helnöjd med slitage o bromskänsla (har kört dom i ca 2000mil på olika hojar)Tufft bygge Vad ska du ha för material när du ska göra bromsskivan? Sugen på att göra en skiva till mig?
Gjorde mall o sedan skar jag sidorna i lasern så allt blev exaktSå härligt att du ger dig på att göra det själv! Rätta takter.
Hur gjorde du nu länken? Material, utförande.
+du har pm.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |