Nej det har jag redan förstått. VW och Audi har jag redan räknat bort då dom verkar gå sönder och kosta dyrt. VW var bara aktuell som tjänstebil, och då är ju förutsättningarna annorlunda. Även förstått att de nya DSG-lådorna ska vara snäppet bättre.
Lite fel där, DSG7 som är nyare har mer problem än gamla DSG6. Finns ju programvara hos Stertman som höjer oljetrycket i lådan så dom inte kommer slira, för det är det som kan hända annars. Känner en kille i stan som kör 550hk+ i sin R32 Turbo med DSG6, den slirar inte det minsta och den håller fint, den bilen har körts rätt hårt med utan att ha några problem alls!
Jag själv har en Golf GTI ED30 med DSG6 som jag är mer än nöjd med, självklart med programvara för både motorstyrning och DSG från Stertman.
ED30 har samma motor som Audi S3 (BYD) fast nerstrypt från 265 till 230hk original, med ett chip (programvara) kliver man upp över 300hk och 400nm.
Byte från Lancer Evo 8 till denna och är positivt överraskad, det som saknas nu är en diff så man inte spinner så jävla mycket..
"Golf GTI Edition 30 är Volkswagens 30 års jubileumsmodell.
Den vanliga GTI:n har 200hk, denna har 230hk, den har uppgraderad turbo, avgas, kolvar, stakar, större spridare med mera.
Likadan motor som i Audi S3, dvs 265hk men strypt till 230hk.
Edition 30 kjolpaket med bla. djupare bakdel, nerlackad runtom och annan frontläpp.
37 exemplar såldes i Sverige."
Den andra versionen av ED30 kallas Pirelli Edition (lite annorlunda inredning och gula sömmar istället för röda, och det finns 1 i sverige av den vad jag vet, den är gul och till salu nu på firma.
Sen så ska man ju inte växla järnet med paddlarna när oljan är kall, precis som att man inte ska varva ur motorn innan oljan blivit lite varm.