Kul!

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Skipp: Jag undrar några saker...
1) Har du fått veta hur stort bötesbeloppet blir?
2) Har du fått veta hur länge du måste vänta innan du kan ta om A+B? (A2 kan du väl ta så fort spärrtiden gått ut?)
3) Har du fått veta om du får en ny prövotid på två år från och med den första behörighet du tar igen, eller räknar de den du hade nu?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det här är myndigheter som har stor kontroll över folks liv och så har dom inte ens kompentensen att ha koll på sina egna jobb. Skrämmande kan jag tycka.

Är det kompetensen du kritiserar så skriv det! :stava


Det är lite som med suspekta avdrag i deklarationen fast på andra hållet enligt devisen; "Du måste vara så smart att du kan bevisa att du är så dum att du inte visste bättre." I deras fall är en (många gånger låtsad) okunskap användbar för att:

1. Kunna skicka jobbet vidare till "nån annan".
2. Slippa ansvaret för vad de gör eller säger.
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Skipp: Jag undrar några saker...
1) Har du fått veta hur stort bötesbeloppet blir?
2) Har du fått veta hur länge du måste vänta innan du kan ta om A+B? (A2 kan du väl ta så fort spärrtiden gått ut?)
3) Har du fått veta om du får en ny prövotid på två år från och med den första behörighet du tar igen, eller räknar de den du hade nu?

1:3600 kr
2: Har ej fått svar ifrån mitt yttrande så spärrtiden vet jag inte hur lång den blir. Att ta A2 känns lite ovärt då jag behöver göra en ny uppkörning för A nästa år isåfall. Det känns ännu knepigare att jag måste vänta 1 år för att ens kunna ta A när det inte var några problem förra året men så är reglerna.
3: Får ny prövotid på 2 år när jag tagit om min första behörighet.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
1:3600 kr
2: Har ej fått svar ifrån mitt yttrande så spärrtiden vet jag inte hur lång den blir. Att ta A2 känns lite ovärt då jag behöver göra en ny uppkörning för A nästa år isåfall. Det känns ännu knepigare att jag måste vänta 1 år för att ens kunna ta A när det inte var några problem förra året men så är reglerna.
3: Får ny prövotid på 2 år när jag tagit om min första behörighet.

Det var allt jädrigt tråkiga 145 km/h... :död
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Det lönar sig att ta B kort ett tag innan man tog MC kort :D ingen prövotid längre! Yippie :fyllisar

OnT: Tråkigt som fan för dig. Det är surt men man kan ha otur, finns värre saker att råka ut för än att bli av med kk.
 

Åberg R1

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2013
Ort
Markaryd
Hoj
2010 Yamaha R1
blev av med mina kort för några år sedan under prövotid, men som tur är tog det länge innan man fick sin dom. tog 7månader innan utvädringar och alla beslut var klara, så hela sommaren kunde man köra i iallafall. så med lite tur kan du köra i sommar innan dom tar det:yoparty
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
blev av med mina kort för några år sedan under prövotid, men som tur är tog det länge innan man fick sin dom. tog 7månader innan utvädringar och alla beslut var klara, så hela sommaren kunde man köra i iallafall. så med lite tur kan du köra i sommar innan dom tar det:yoparty

Problemet är ju det att jag inte får köra någonting för tillfället.

Har däremot kollat runt lite på forumets 35 kw trådar efter något som kan vara trevligt att köra ett tag om jag nu skaffar A2 istället. Det kan bli svårt att vänta. Antingen det eller försöka övningsköra när tillfällen ges.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top