Kustbevakarna

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Odi skrev:
2636049 Hon går på våran skola nu, trodde hon läste nåt med marinbiologi först men hade kanske fel..
Går hon fortfarande på sjöbefäl? Hon gick där redan 2003 när jag gick ut, vad jag förstod så läste hon bara klass 7 då i alla fall. Den borde hon ju ha klarat av för ett bra tag sen,,,

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Thermal skrev:
2636639 Går hon fortfarande på sjöbefäl? Hon gick där redan 2003 när jag gick ut, vad jag förstod så läste hon bara klass 7 då i alla fall. Den borde hon ju ha klarat av för ett bra tag sen,,,

Nästan säker på att hon inte går Sjöbefäl...Tror hon läser Maskin klass VII. Sett henne först denna terminen, men man missar ju massa folk pga av praktikperioderna så vad vet jag...

Last edited:

johngbg

Bakhjulsfegis
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
Husa 570 -11, CR 250 -00
Odi skrev:
2636049
Vilket rederi? Där kanske man skulle söka praktik o sedan jobb när man är klar. Dykning, båtar å hoj...kan det bli bättre?? :)

"Redningsselskapet", alltså Norska Sjöräddingen. www.nssr.no
Kan bara hålla med om att dykning, båtar och hoj är tre av livets "godagoda".
Schysst stämning på solnedgångsfotot.

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Odi skrev:
2636677 Nästan säker på att hon inte går Sjöbefäl...Tror hon läser Maskin klass VII. Sett henne först denna terminen, men man missar ju massa folk pga av praktikperioderna så vad vet jag...

Då kan jag bringa klarhet i det hela, kustbevakningen låter sina anställda läsa in gamla maskinist A ( vet ej vad nya klassen är, men det vet säkert Thermal :) )

Så därför finns det en hel hög med folk från KBV i kalmar just nu :mattias

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Hur många avsnitt har sänts hittills? Har sett de tre första och vill se mer...

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
RoLLER skrev:
2646815 Det har gått 4 avsnitt. Det femte sänds nu ikväll kl. 20:00.

Har tydligen utgått ikväll.
Det skulle tydligen sändas ett reportage om Linda Rosing istället.

Vi får vänta 1 vecka till.

MikkE

Guest
burner skrev:
2646833 Har tydligen utgått ikväll.
Det skulle tydligen sändas ett reportage om Linda Rosing istället.

Vi får vänta 1 vecka till.
Det var faktiskt en riktigg bra serie detta. Ser fram emot att se avsnitt 5.
Polarens brorsa är kompis med Nisse i serien. Åååå så ball jag e nu :gnissla

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Sikka dryga bratz som kommenterade när deras polare fick blåsa. Idioter finns det gott om.

Och sen allmänt idioter som kör på fyllan. Tror man det är mer ok för att det är ute på sjön? Korkat att släppa dom dock, eftersom de ändå hade druckit, de gör ju ett brott..

Last edited:

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Nu har jag för första gången tittat mer än 10 minuter på idioterna, och nu till frågan: Går mina skattepengar till dom idioterna? kompetens? Det va fan det värsta jag sett, iofs. så kanske man blir sådan när man träffar alla idoterna som dom verkar göra.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
AGE skrev:
2647154 Nu har jag för första gången tittat mer än 10 minuter på idioterna, och nu till frågan: Går mina skattepengar till dom idioterna? kompetens? Det va fan det värsta jag sett, iofs. så kanske man blir sådan när man träffar alla idoterna som dom verkar göra.

Du är ju student så du skattar väl inte så j-a mycket :va

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Kapten Blåskägg skrev:
2647516 Du är ju student så du skattar väl inte så j-a mycket :va

Prel. inkomst skatt i år 62298 kr :fakta
Kanske inte så jävla mycket, men det är ju kostnaden för en "kustbevakare" i en månad iaf. och håller dom på sådär behåller jag dom pengarna snart.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
AGE skrev:
2647548 Prel. inkomst skatt i år 62298 kr :fakta
Kanske inte så jävla mycket, men det är ju kostnaden för en "kustbevakare" i en månad iaf. och håller dom på sådär behåller jag dom pengarna snart.

Vad är det kustbevakarna gör som är så galet då?

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
AGE skrev:
2647154 Nu har jag för första gången tittat mer än 10 minuter på idioterna, och nu till frågan: Går mina skattepengar till dom idioterna? kompetens? Det va fan det värsta jag sett, iofs. så kanske man blir sådan när man träffar alla idoterna som dom verkar göra.

Finns en sån som dig med i serien nånstans...kanske va du? Jag-betalar-din-lön-så-då-får-jag-göra-som-jag-vill-typ!

Dom gör jäkligt mkt nyttigt oxå. Sen kan man väl tycka vad man vill om fartkontroller, men det är väl därigenom dom får fast flest sjöfyllerister å då e det ju ganska bra eller?

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
AGE skrev:

kommer du tycka likadant den dagen du kanske hamnar i sjönöd eller behöver deras hjälp?

på vilket sätt anser du att de är idioter?

hur står du till deras kompetens är den låg eller hög?
vet du vad de läser och hur länge?

jobbar du själv inom ett sådant område väktare , polis, brandförsvar?

såna som du borde fasen inte få hjälp när något händer er :gnissla

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Bara 2 avsnitt kvar av en av dom bästa dokumentärserierna som gjorts nu :(

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Odi skrev:
2647804 Finns en sån som dig med i serien nånstans...kanske va du? Jag-betalar-din-lön-så-då-får-jag-göra-som-jag-vill-typ!

Dom gör jäkligt mkt nyttigt oxå. Sen kan man väl tycka vad man vill om fartkontroller, men det är väl därigenom dom får fast flest sjöfyllerister å då e det ju ganska bra eller?

Tycker att det är bra att dom har fartkontroller, sen kan det ju diskuteras vart man har dom, men det är ju en annan fråga.
Problemet är att det borde vara polisen som gör det, för dom verkar ju inte ha en anning om vad dom håller på med.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024